سردار علی مویدی از انهدام باند حرفه ای سرقت از فروشگاه های طلا، ساعت و فرش در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۲۷۰۱۶۶

به گزارش مهر در شیراز، سردار مویدی ظهر امروز (دوشنبه) در نشستی خبری در تشریح جزئیات این موضوع گفت: از یکسال پیش ماموران آگاهی تحقیقات خود را در خصوص شناسایی باندی آغاز کردند که اعضای آن موفق به سرقت از یک مغازه طلا فروشی در یکی از خیابانهای شیراز شده بودند.

سردار مویدی گفت: در ادامه این تحقیقات ماموران موفق شدند سه نفر از اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کنند و متهمان نیز در تحقیقات به سرقتهای دیگری از جمله سرقت از یک مغازه فرش فروشی و سرقت از یک مغازه ساعت فروشی نیز اقرار کردند.

وی یادآور شد: به گفته مالباختگان در مغازه طلافروشی حدود 20 کیلو طلا، در مغازه فرش فروشی حدود 28تخت فرش نفیس به ارزش 200 میلیون تومان و در مغازه ساعت فروشی نیز تعداد هشت هزار ساعت به ارزش 200 میلیون تومان سرقت شده که البته اموال مسروقه نیز کشف و مالخرها نیز دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه این باند با استفاده از فقدان سیستمهای حافظتی مثل دزدگیر و دوربینهای حفاظتی سرقتهای خود را انجام داده بودند، افزود: در این بین از شهروندان تقاضا می شود که همواره سیستمهای حفاظتی مناسبی را در محل کار خود نصب کرده و آنها را همواره روشن نگه دارند تا در این مواقع در جهت کشف موضوع سریعتر اقدام شود.

سردار مویدی با بیان اینکه سرکرده این باند که اکنون متواری بوده از افراد سابقه دار به شمار می رود، افزود: این فرد چندی پیش به جرم سرقت دستگیر و به پنج سال حبس نیز محکوم می شود و پس از اینکه دوران محکومیت خود را در زندان سپری کرده و آزاد شده از کشور به طور غیر قانونی خارج می شود.

وی عنوان کرد: وی مدتی را در یکی از کشورهای غربی می گذراند و در آنجا توسط سارقان آموزش سرقت می بیند و زمانی که به ایران و شیراز باز می گردد با استفاده از شیوه هایی که یاد گرفته بوده دست به انجام این سرقتها زده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها