دبیر شورای عالی فرهنگی ـ برنامه‌ریزی مسجد مقدس جمکران از پیش‌بینی حضور 5/2 میلیون نفر از مشتاقان حضرت ولی‌عصر (عج) در جشن‌های منتهی به نیمه شعبان در این مسجد خبر داد.
کد خبر: ۲۶۸۷۴۵

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مرتضی وافی، پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری در ستاد موقت ترویج، توسعه و ساماندهی فعالیت‌های مهدوی در تهران افزود: سالانه حدود 17 میلیون نفر از شیفتگان امام زمان (عج) از سراسر کشور و برخی کشورهای خارجی به مسجد مقدس جمکران سفر می‌کنند که این میزان با توجه به محدودیت‌های خدماتی و رفاهی در قم، یک و نیم برابر تشرف به حرم حضرت معصومه (س) است.

وی با اشاره به اینکه مسجد جمکران، هر هفته به طور متوسط 600 هزار زائر دارد، ترکیب سنی زائران آن را 78 درصد جوان زیر 30 سال و 22 درصد بالای 30 سال ذکر کرد.

وافی با تأکید بر اینکه هیچ پایگاه مذهبی در سطح دنیا از چنین ترکیب متنوعی از علاقه‌مندان برخوردار نیست، گفت: حضور این جمعیت در اعیاد نیمه شعبان، مناسک حج تمتع را به ذهن تداعی می‌کند.

دبیر شورای عالی فرهنگی ـ برنامه‌ریزی مسجد مقدس جمکران همچنین درباره برنامه‌های امسال این مسجد، پیش از نیمه شعبان و همزمان با سالروز میلاد حضرت ولی عصر (عج) را اعلام کرد و گفت: مسجد مقدس جمکران برای جشن‌های نیمه شعبان 7 برنامه را اجرا می‌کند که همایش نغمه‌های آسمانی، همایش سراسری شعر مهدوی، کتاب سال مهدویت، افتتاح پارک کودک، جشن کودکانه یک آسمان ستاره، همایش منتظران جوان و برگزاری دعای ندبه و جشن‌های روز نیمه شعبان با همکاری هیأت رزمندگان اسلام، عنوان این برنامه‌هاست.

وافی همچنین با انتقاد از جذب اعتبارات در بخش‌های خدماتی ـ رفاهی و توجه کم‌تر به محتوای برنامه‌های مهدوی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت راه و ترابری، استانداری و شهرداری قم و برخی نهادهای دیگر، اعتباراتی را برای سامان دادن به مسجد جمکران دریافت می‌کنند که تمام این اعتبارات در بخش‌های خدماتی و رفاهی، راهسازی، عمرانی و ساماندهی زائران هزینه می‌شود و نیازهای فرهنگی این مسجد از طریق کمک‌های مردمی برطرف می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها