وزیر نیرو با بیان اینکه لایحه هدفمند کردن یارانه ها می تواند جایگزین افزایش تعرفه های آب و برق شود از تزریق تسهیلات ارزی به سه نیروگاه خبر داد.
کد خبر: ۲۶۸۰۸۴

پرویز فتاح در گفتگو با مهر در خصوص ارائه لایحه به مجلس برای افزایش تعرفه برق و آب مانند هر سال که در شهریور ماه صورت می گرفت، گفت: این موضوع به دولت دهم مربوط می شود که پس از استقرار دولت دهم آنها باید در این خصوص تصمیم گیری نمایند.

وزیر نیرو افزود: اما به دلیل اینکه مجلس قول تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه ها را داده است و نظر آنها در مورد لایحه بهتر شده است، بنابراین اگر لایحه در مجلس به تصویب برسد، دیگر نیازی به ارائه لایحه ای دیگر از سوی دولت به مجلس برای افزایش تعرفه برق و آب نخواهد بود.

وی تصریح کرد: لایحه هدفمند کردن یارانه ها می تواند جایگزین بحث تعرفه های آب و برق شود. 

تزریق تسهیلات ارز به نیروگاهها

فتاح همچنین در پاسخ به این سئوال که بر اساس مصوبه دولت در سال گذشته قرار بود 2 میلیارد دلار به 7 نیروگاه تزریق شود، آیا این امر محقق شده است؟ اظهارداشت: تاکنون ارز مورد نظر به حدود 3 نیروگاه تزریق شده است و تزریق ارز به چند نیروگاه دیگر نیز در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: تزریق منابع به چند نیروگاه دیگر در کمیسیون فرعی دولت به تصویب رسیده و قرار بود طی هفته جاری این موضوع در کمیسیون اقتصادی مطرح و به تصویب برسد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها