در جهت قهرمانی دوباره در لیگ برتر

واعظی آشتیانی: استقلال به هیچ تیمی رحم نمی‌کند

گروه ورزش: امیررضا واعظی آشتیانی، مدیرعامل باشگاه استقلال این روزها دل پری دارد از کسانی که در سطح ورزش مانده‌اند و به عمق بی‌تفاوتند. او که سیستمی فکر کرده و می‌خواهد جریانی سالم و حرفه‌ای را در تار و پود باشگاه استقلال ساری و جاری کند، وقتی با این پرسش مواجه می‌شود که از شما به عنوان یکی از گزینه‌های مدیریت ورزش نام برده می‌شود؛ بدون تامل می‌گوید: از این حرف‌ها نیست، نه خودم تمایلی به این مساله دارم و نه اصلا موضوعی است که بخواهم بدان فکر کنم.
کد خبر: ۲۶۷۳۵۲

واعظ آشتیانی که رک و بی‌پرده حرف‌هایش را می‌زند، دلیل این عدم علاقه را نیز در وجه احساسی غالب بر ورزش می‌داند و این‌که همه عادت کرده‌اند به دنبال مسائل آنی و زودگذر در ورزش باشند، در حالی که اصلاح ورزش از تمام جریاناتی که به عنوان عامل بازدارنده توسعه آن عمل می‌کنند، نیاز به بستر و ابزارهای خاص خود دارد. برای همین نیز تاکید دارد که تا زمانی نگاه همه به کمیت باشد، کیفیت در ورزش جایگاهی نخواهد داشت و موفقیت‌ها مقطعی خواهد بود. در حالی که راه اصولی این است که از کیفیت به کمیت خوب رسید.

وی در عین حال نقبی به مسائل فوتبالی زده و به جام‌جم می‌گوید: هیچ توجه کرده‌اید که چرا فوتبال ما این همه افت کرده است. به نظرم دلیل را باید از باشگاه‌ها جستجو کرد و معتقدم کثافت‌کاری در باشگاه‌ها باعث افت فوتبال شده است و باید مشکلات موجود را در داخل ساختار آنان مورد بررسی قرار داد. باشگاه‌ها که نباید شعبه‌ای از کمیته امداد باشند که براساس دلسوزی و ترحم به این مربی و بازیکن با آنان قرارداد ببندند. البته نمی‌خواهم زیاد وارد این مساله شوم و یکسری حرفها را بزنم، اما روی سخنم این است که یک روزی دولت باید به اتفاق اصحاب فن بنشیند و تکلیف باشگاه‌ها را روشن کند تا آنها کارکرد خاص و حرفه‌ای خود را انجام دهند. بی‌شک اگر همه چیز سر جای خود قرار داشته باشد باشگاه‌ها هم باید دارای سیستمی برای کنترل مدیریت و کیفیت باشند و ایزوی کیفیت بگیرند.

در شرایطی که مدیرعامل استقلال این آمادگی را دارد تا ساعت‌ها راجع به مسائل کلیدی و بنیادی ورزش و باشگاه‌ها بحث کند، توپ را می‌اندازیم در زمین خود وی و باشگاه استقلال و می‌گوییم <به هرحال شما باید در استقلال ایده‌های خود را به فرجامی نیکو برسانید> او می‌گوید: برای همین جز استقلال به حوزه مدیریتی دیگری در ورزش فکر نمی‌کنم و تمام تمرکزم روی وضعیت این باشگاه است. البته فرجام نیک استقلال و توسعه همه‌جانبه باشگاه به این معنی نیست که هر سال به مقام قهرمانی برسیم. چون کثیف‌کاری در فوتبال ایران زیاد است و به اشکال مختلف هیچ تیمی نمی‌تواند حاشیه امنیت داشته باشد. در صورتی که در فوتبال حرفه‌ای این‌طور نیست و اگر آلودگی باشد که هست به این گستردگی نیست.

گریزی به اردوی ترکیه می‌زنیم و می‌پرسیم چطور شد که زودتر از زمان مقرر این اردو را به پایان رسانده و به تهران برگشتید؟ واعظ توضیح می‌دهد: در این اردو دوره بدنسازی خوبی را پشت‌سر گذاشتیم و همه چیز به خوبی پیش رفت. کادر فنی نیز به خوبی مسائل تاکتیکی موردنظر را به اجرا گذاشت و با توجه به رضایت و نظر آنان به این نتیجه رسیدیم که با توجه به هوای نامساعد و آلودگی ایجاد شده، 2 روز زودتر به تهران بازگشته و ریکاوری را در کشور دنبال کنیم. در مجموع همه بازیکنان و کادر فنی از اردوی ترکیه راضی بودند و از امروز نیز تا زمان آغاز رقابت‌ها برنامه‌های موردنظر خود را به اجرا خواهیم گذاشت. مثل امروز با تیم میلاد تهران یک بازی دوستانه را برگزار خواهیم کرد.

از مدیرعامل آبی‌ها می‌پرسیم گویا به بازیکنان تاکید کرده‌ای که در راه قهرمانی به هیچ تیمی رحم نکنند. او با تایید این مساله اضافه می کند: به هر حال استقلال اگر می‌خواهد سنت‌شکنی کرده و برای دو سال متوالی قهرمان لیگ شود باید به هیچ تیمی رحم نکند و بازیکنان در راه پیروزی به یک و دو گل بسنده نکنند، بلکه با قدرت از آغاز تا پایان راه به کار خویش ادامه داده و هیچ تیمی را دست‌کم نگیرند. البته تاکید ما در همه حال در کنار بازی‌های خوب و زیبا، توجه به اصول اخلاقی و جوانمردی در میدان مسابقه است که به هیچ وجه نیز از کنار آن به سادگی گذر نمی‌کنیم.

واعظی آشتیانی در پاسخ به این سوال که وضعیت بازیکنی چون مجتبی جباری برای پیوستن به استقلال چه می‌شود؟ می‌گوید: قبل از اردوی ترکیه با جباری جلسه‌ای داشتم و امروز هم (شنبه) با او گفتگو کردم. به هر حال همه چیز به خود جباری بستگی دارد؛ چرا که رقم پیشنهادی ما با رقم مورد انتظار او متفاوت است و از این حیث باید تصمیم نهایی را بگیرد.

وی در عین حال در پاسخ به این سوال که موضع باشگاه راجع به اظهارنظر جباری در رابطه با امیر قلعه‌نویی چیست؟ اضافه کرد: جباری با توجه به پایان قراردادش با باشگاه، بازیکن آزاد به حساب می‌آید و استقلال نمی‌تواند برای این بازیکن تعیین تکلیف کند. باشگاه در زمانی که سرمربی سابق از استقلال جدا شد، از تمام بازیکنان خواست که مطلبی علیه وی بر زبان نیاورند؛ اما وقتی جباری در حال حاضر عضو استقلال نیست به لحاظ اصول حرفه‌ای منطقی نیست که ما برای وی تعیین تکلیف کنیم، اگرچه باشگاه استقلال در همه حال به اصول اخلاقی خود را ملتزم می‌داند و از همه می‌خواهد که به این اصول پایبند باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها