رئیس سازمان مدیریت بحران خبر داد

بیمه مردم در برابر سوانح غیرمترقبه

حسین باقری رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بیمه مردم در برابر سوانح غیرمترقبه در راستای طرح توسعه بیمه‌ای خبر داد.
کد خبر: ۲۶۶۲۰۳

به گزارش فارس ، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بعد از ظهر امروز در نشست استانی مدیریت بحران آذربایجان شرقی اظهار داشت: دولت نهم طرح ویژه‌ای برای مقابله با عوارض ناشی از حوادث غیرمترقبه دارد که بیمه سوانح غیرمترقبه یکی از آنها به عنوان اولویت اساسی است و نهادهای مربوطه نسبت به بیمه افراد در این راستا اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید پرداخت خسارت‌های کلان به صفر برسد، تصریح کرد: مدیریت بحران کشور به دنبال ایجاد بستری است تا مردم از آسیب‌های ناشی از سوانح غیرمترقبه مصون بمانند و خسارت‌ها به صفر برسد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ، آموزش جامع و فراگیر به شهروندان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این راستا سعی خواهد شد تا نحوه برخورد اصولی با حوادث غیرمترقبه آموزش داده شود.

وی اظهار داشت: بر همین اساس در تلاش هستیم تا با انتشاز کتاب و فیلم همچنین توزیع آنها بین شهروندان در راه این آموزش‌ها گام برداریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به برنامه‌هایی در راستای تجهیز نقاط حادثه‌خیز کشور تاکید کرد: دولت سعی دارد تا از طریق تجهیز برخی قطب‌های حادثه‌خیز کشور در را پیشگیری از آسیب‌های ناشی از این حوادث گام بردارد.

باقری آموزش نظامیان را به عنوان دیگر برنامه این سازمان در مدیریت اصولی بحران عنوان کرد و افزود: نیروهای نظامی به عنوان فعال‌ترین نهادها در زمان بروز سوانح غیرمترقبه باید‌ آموزش‌های خاصی ببینند.

وی اظهار داشت: سازمان مدیریت بحران کشور در راستای اسکان موقت مردم در زمان بروز بحران، از نهادهای نظامی و اماکن تحت اختیار شهرداری می‌خواهد نسبت به تخلیه فوری این اماکن اقدام کنند.

رئیس سازمان بحران کشور ، آذربایجان شرقی را از قطب‌های مهم امداد و نجات کشور دانست و افزود: این سازمان، نگاه ویژه‌ای به منطقه آذربایجان شرقی دارد و برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در آن، حساب ویژ‌ه‌ای باز کرده است.

باقری با بیان اینکه اعتبار جداگانه‌ای برای تجهیز و مدرن‌سازی صنایع در راستای مقابله با بحران در این منطقه در نظر گرفته شده است، گفت: این به آن دلیل است که ظرفیت‌های صنعتی آذربایجان شرقی در مقابله با بحران بالاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها