رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی:

رمالان در کمین افراد ساده لوح هستند

پلیس آگاهی اعلام کرد: با وجود هشدارها و تذکرات مکرر پلیس هنوز شاهد گرفتار شدن افراد ساده لوح در دام شیادان رمال و دعانویس هستیم.
کد خبر: ۲۶۴۱۱۶

به گزارش فارس ، سرهنگ عبدالله قاسمی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با اعلام این مطلب گفت: متأسفانه افراد شیاد و کلاهبردار با سو‌ استفاده از مشکلات و بیماری‌های افراد از طریق مختلف و با سناریوی قبلی به آنان نزدیک شده و پس از کسب اطلاعات در خصوص زندگی و مشکلات آنان با ادعای اینکه به وسیله رمالی قادر به حل مشکلات و شفای امراض آنان هستند. اقدام به شیادی و کلاهبرداری می‌کنند که به غیر از سواستفاده‌های مالی و سرقت متأسفانه به دلیل اینکه اغلب مشتریان آنان بانوان هستند بعضاً موارد سوء استفاده جنسی و تعرض نیز گزارش می‌شود.

سرهنگ قاسمی با توجه به آخرین مورد کلاهبرداری‌ها که در یکی از شهرهای استان مازندران اتفاق افتاده اشاره کرد و افزود: خانمی سراسیمه به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد پسر دانشجویی دارم که از بیماری افسردگی شدید رنج می‌برد. روزی که برای زیارت به یکی ازامامزاده‌ها رفته بودم با صدای بلند شروع به دعا کرده و از خداوند خواستار شفای پسرم شدم.

وی گفت: از زن اعلام کرد دقایقی بعد شخصی که در نزدیکی من نشسته بود و دارای ظاهری آراسته و شیک‌پوش بود به آرامی سر صحبت را باز کرد و خود را صاحب کمالات و قادر به درمان هر نوع بیماری از طریق رمالی و دعانویسی معرفی کرد و گفت که قادر است فرزندم را درمان کند. من نیز گول چرب‌زبانی وی را خورده و به او اعتماد کردم و پس از چند روز رفت و آمد در منزل ما گفت اگر می‌خواهید فرزندتان هرچه سریعتر بهبود یابد می‌بایستی به مدت زیادی در کنار او باشم و قول بهبود کامل را داده و در عوض درخواست خرید یک واحد مسکونی را به نام خود داشت. من نیز یک واحد مسکونی خریداری و در اختیار او و پسرم گذاشتم ولی متأسفانه پس از چند روز از غیبت نامبرده متوجه شدم که او منزل را به فروش رسانده و با پول اخذ شده از خریدار متواری شده است.

سرهنگ قاسمی اضافه کرد: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی مازندران این فرد شیاد دستگیر، به جرم خود اعتراف و شیوه کارش را به این صورت تشریح کرد که در کنار زیارتگاه‌ها، بیمارستان‌ها، و مجتمع‌های قضایی پرسه زده و از مشکلات و بیوگرافی‌ افرادی که دچار گرفتاری بودند مطلع شده و بلافاصله اقدام به ایجاد ارتباط با ادعای واهی رفع مشکلات و شفای بیماران از طریق رمالی و دعانویسی، طعمه خود را انتخاب می‌کرده است.

سرهنگ قاسمی با هشدار به هموطنان به خصوص بانوان اعلام کرد: در صورت مشاهده این‌چنین افراد یا اطلاع از فعالیت آنان سریعاً مراتب را به مراکز پلیس آگاهی یا پلیس 110 اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها