گروه سیاسی:رئیس‌جمهور با اشاره به دخالت‌های کشورهای غربی در امور ایران گفت: اگر شما به مواضع مداخله‌جویانه خود ادامه دهید پاسخ ملت ایران بسیار شکننده و پشیمان کننده است . به گزارش فارس ، محمود احمدی‌نژاد، طی سخنانی در همایش سراسری قوه قضاییه با اشاره به حماسه 22 خرداد و حضور 40 میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای گفت: ‌ملت ایران بار دیگر نشان داد، ‌ملتی زنده، ‌آرمانی و انقلابی است و اتفاقی که در انتخابات رخ داد، به طور حتم منشاء‌ تحولات بزرگ در جهان است.
کد خبر: ۲۶۲۸۹۷

احمدی نژاد در این همایش با اشاره به حضور حداکثری ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: جمهوری اسلامی‌ایران در این دوره به طور مقتدرانه‌تری در مناسبات جهانی حاضر خواهد شد و در هر مجمع جهانی مستکبران را به پای میز محاکمه عادلانه خواهیم کشاند.

رئیس جمهور با تاکید بر این‌که انتخابات 22خرداد، مجلس ختم دموکراسی لیبرالیسم و اندیشه لیبرال بود، اظهار کرد: مشارکت حداکثری ملت ایران، آگاهی مردم ما را به نمایش گذاشت و باعث شد بنیان‌ها و رفتارهای غرب زیر سوال برود.

وی در همایش سراسری قوه قضاییه افزود: این اتفاق نشان داد که اندیشه لیبرالیسم همچون اندیشه مارکسیسم به پایان راه خود رسیده است.

احمدی‌نژاد اندیشه ارائه شده از سوی ملت ایران را همان چیزی دانست که ملت‌ها به دنبال آن هستند و گفت: بشر امروز به این نیاز واحساس رسیده است که شرایط امروز جهان پاسخگوی سوالات او نیست و به دنبال الگوی جدیدی است که به فضل الهی اندیشه ایران اسلامی‌ بسرعت در حال جایگزین شدن دیگر اندیشه‌‌هاست.

وی با اشاره به حضور 85 درصدی ملت ایران در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این دوره 40 میلیون انسان آگاه به نمایندگی از 70 میلیون نفر، حادثه بزرگی را در تاریخ نظام جمهوری اسلامی‌ایران رقم زدند و نفس حضور 85 درصدی واجدین شرایط در این دوره، به زیر کشیدن دموکراسی لیبرال بود.

وی تصریح کرد: غرب امروز خود را با یک چالش جدی و جدید می‌بیند؛ چرا که ملت ایران مردم‌سالاری واقعی را به نمایش گذاشت و آرمان‌ها و دموکراسی آنان را به چالش جدی کشید.

رئیس جمهور با اظهار تاسف از این‌که برخی کشورهای غربی با تبلیغات بی‌جای خود در انتخابات ایران جایگاه خود را تضعیف کردند، گفت: آنها به این خیال که می‌توانند روحیه ملت ایران را در هم بشکنند و از موضع مقتدرتر وارد معادلات جهانی شوند، یک بار دیگر اشتباه کردند.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به موضعگیری باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: اوباما کسی است که از ابتدا تاکنون دم از تغییر زده است. ولی دیدیم در خصوص انتخابات ایران اظهاراتی آن هم به دور از ادب مطرح کرد.احمدی نژاد افزود: شما که دم از تغییر و گفتگو می‌زنید چرا با این ادبیات در برابر ملت ایران سخن می‌گویید؟ این سخنان شما مشت شما را در برابر ملت ایران و سایر ملت‌های جهان باز کرد. رئیس‌جمهور با بیان این‌که سردمداران آمریکا با اظهارات بیجا نقاب خود را کنار زدند، گفت: اگر ما می‌خواستیم از طریق دیپلماسی چهره اصلی دشمنان را به جهان نشان دهیم باید هزاران میلیارد تومان خرج می‌کردیم، اما با این اظهارات نابجای مقامات آمریکایی، دنیا فهمید اینها عوض شدنی نیستند.

وی بار دیگر تاکید کرد که ملت ایران آماده است مبانی فکری خود را برای تغییر به جهانیان ارائه کند تا جهان در مسیر عدالت‌گستری قرار گیرد.

نظام قضایی ایران یک الگوی بی‌نظیر در دنیاست

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: استقلال قوه قضاییه ایران در دنیا بی‌نظیر است و هیچ نظام قضایی در دنیا از استقلال قضایی ما برخوردار نیست.

به گزارش مهر، آیت‌الله‌هاشمی‌شاهرودی در همایش سراسری قوه قضاییه به نظام قضایی جمهوری اسلامی‌ایران اشاره کرد و گفت :انقلاب اسلامی‌ما امروز در بعد حقوقی و قضایی دارای دستاوردهای افتخارآمیزی است و ما امروز دارای یک نظام قضایی منسجم و متکی بر پایه‌های فکری و فقهی هستیم.

وی تصریح کرد: نظام قضایی ما دارای انسجام و متکی بر مبانی شفاف حقوقی اسلامی‌است و حتی می‌توان از آن به عنوان یک الگوی بی‌نظیر در دنیا نام برد.هاشمی‌شاهرودی با اشاره به استقلال قوه قضاییه ایران افزود: معمولا نظام‌های قضایی دنیا در قوانین اساسی به‌گونه‌های مختلف تحت تاثیر دو قوه دیگر هستند و این امر حتی در عزل و نصب‌های قضات و امکانات و اختیارات دیده می‌شود.

وی اظهار کرد: جایگاه نظام قضایی ایران برگرفته از مبنای فقهی است و حاکم شرع جایگاه آن را بسیار بالا قرار داده و در واقع باید گفت قوه قضاییه بازوی ولایت است.

وی تاکید کرد: باید قدر نظام قضایی و مبانی و سیاست‌های متکی به نظام قضایی را بدانیم و باید مطالعه کرد و از تجربیات و تکنیک‌های لازم برای سرعت بخشی به آثار به دست آمده استفاده کرد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دستگاه قضایی برای احیای همه ابعاد این نظام عظیم و افتخارآمیز برنامه دارد و کارها را بر اساس برنامه‌ها پیش می‌برد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در مقایسه نظام قضایی ایران با نظام قضایی سایر کشورها تفاوت‌هایی را مشاهده می‌کنیم و این نشان می‌دهد که هنوز نتوانسته‌ایم همه ابعاد این نظام را احیا کنیم و باید در این مسیر از تکنیک‌ها برای توسعه و شکل‌گیری اهداف مد نظر استفاده کنیم.

هاشمی‌شاهرودی خاطر نشان کرد: زمانی می‌توان ادعا کرد دستگاه قضایی کارآمد است که هر فرد اگر در جامعه به آن تظلمی ‌شد بداند مرجع و پناهگاه آن قوه قضاییه است.

هاشمی‌شاهرودی همچنین بر نظارت درونی در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: باید در خود دستگاه قضایی نیز نظارت درونی، گسترده، شفاف‌تر و کارآمدتر شود و به‌طور حتم این امر باعث رشد کشور، تحقق اهداف بلند و آنچه در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب آمده و برنامه پنجساله کشور خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها