"محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران که با 5/24 میلیون رای در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در 22 خردادماه 88 پیروز شده است، این انتخابات را "مجلس ختم دموکراسی لیبرالیسم و اندیشه لیبرال" خواند و گفت که با این انتخابات، غربیها از خود می پرسند پس این دموکراسی و آزادی ما چیست؟!
کد خبر: ۲۶۲۱۱۳

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر احمدی نژاد که امروز شنبه در مراسم افتتاحیه همایش قوه قضائیه در سالن میلاد نمایشگاه تهران برگزار شد، سخن می گفت، اظهار داشت: مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات 22 خرداد، آگاهی مردم ما را به نمایش گذاشت که همین امر باعث شده است که همه بنیان‌ها و رفتارهای غرب زیر سئوال برود چرا که آنان امروز از خودشان این سئوال را می‌کنند که اگر دموکراسی و آزادی در ایران این است  دموکراسی و آزادی ما چیست؟

رییس جمهوری تصریح کرد: ملت ایران یکبار دیگر نشان داد که یک ملت زنده، آرمانی و انقلابی است.اتفاقی که در22 خرداد توسط ملت غیور ایران رقم خورد نشان داد که ملت ایران یک ملت با فرهنگ، تمدن و دارای دموکراسی است.

وی افزود: این اتفاق نشان داد که اندیشه لیبرالیسم همچون اندیشه مارکسیسم به پایان راه خود رسیده است. ملت ایران با به وجود آوردن یک حماسه بزرگ دیگر نشان داد که پرچم خداخواهی را برافراشته است و این گمشده بشریت در طول تاریخ است.

احمدی نژاد با تاکید براینکه اندیشه ای که ملت ایران ارائه می کند همان چیزی است که ملت ها به دنبال آن هستند، افزود: در سال های گذشته یک خلاء پیدا شده بود خلاء نظری و یا  تئوریک چیزی که ملت‌های جهان امروز به دنبال آن هستند الگوی حاکمیت انسانی و سالم. ملت ایران در روز 22 خرداد با رفتار خود این خلاء را پر کردند و به ملت‌های جهانیان نشان داد که می‌توانند ملت ایران را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند.

هیچکس حرف برتری از ایران ندارد

رئیس قوه مجریه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بشر امروز به این نیاز واحساس رسیده است که شرایط امروز جهان پاسخگوی سئوالات او نیست. بشر امروز به دنبال الگوی جدیدی است که به فضل الهی اندیشیده ایران اسلامی به سرعت در حال جایگزین شدن دیگر اندیشه‌ هاست. امروز هیچکس حرف برتری همچون جمهوری اسلامی ایران برای گفتن ندارد. ملت ایران یکبار دیگر در 22 خرداد نشان داد که مستحکم و با قدرت هرچه بیشتر در صحنه حضور دارد.

احمدی نژاد با بیان اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران تنها انتخاب یک فرد نیست، گفت: انتخابات در ایران تجمع نیت‌های پاک در ایران است و در دنیایی که یاس حاکم شده  و در دنیایی که اندیشه مادی به پایان راه خود رسیده است، انتخابات 22 خرداد همچون سند و انفجار نور دنیا را روشن کرد.

وی با اشاره به حضور 85 درصدی ملت ایران در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:  در این دوره 40 میلیون انسان آگاه به نمایندگی از 70 میلیون حادثه بزرگی را در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران رقم زدند. نفس 85 درصدی و حضور واجدین شرایط در این دوره از انتخابات در اصل به زیر کشیدن دموکراسی لیبرال بود. حضور 40 میلیونی انسان‌های پاک و رای به آرمان‌های انقلابی به نوعی دیگر خط بطلانی بر اندیشه لیبرالیسم کشید.

دنیا تفاوت حقیقت آزادی را دید

وی تصریح کرد: در این دوره از انتخابات دنیا تفاوت حقیقت آزادی را به چشم دید و از سوی دیگر دخالت در تبعیض و سرنوشت را نیز مشاهده کرد. آنها با رفتار و کردارشان در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خودشان را در معرض دید جهانیان قرار دادند. غرب امروز خود را با یک چالش جدی و جدید می‌بیند چرا که ملت ایران مردم‌سالاری واقعی را به نمایش گذاشت و آرمان‌ها و دموکراسی آنان را به چالش جدی کشید.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه الگویی که جمهوری اسلامی ایران امروز ارائه می‌کند با الگوی غرب قابل قیاس نیست، گفت: در جهان امروز ملت‌ها در دموکراسی و شیوه زمامداری حکومت هیچ نقشی ندارند اما در 22 خرداد ملت ایران با حضور حداکثری خود دموکراسی را به آنان نشان داد البته اگر سن رای دهندگان کاهش  پیدا می‌کرد و آن 5 میلیون دیگر که از حضور در انتخابات محروم شدند پای صندوق‌های رای می‌آمدند، دموکراسی‌ای که جمهوری اسلامی ایران از آن دم می‌زند بیشتر از گذشته به چشم می‌خورد.

رئیس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنان خود به پیام‌های تبریک برخی کشورها برای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در این پیام‌ها روسای کشورهای خارجی بر دو نکته تاکید داشتند. اول  ترازی که ملت ایران از دموکراسی بی‌نظیر خود به نمایش گذاشت و دوم وجود فضای آزاد و به چالش کشیدن مبانی اصلی یک حکومت آن هم در برابر مردم چرا که در این دوره از انتخابات همه چیز روی میز بود و محدودیتی برای کسی وجود نداشت و همگان در برابر سئوال‌ها حضور داشتند.

وی تاکید کرد: حضور85 درصدی ملت ایران درانتخابات ریاست جمهوری در اصل رفراندومی مجدد به اساس جمهوری اسلامی ایران بود. در این دوره از انتخابات یکبار دیگر فلسفه جمهوری اسلامی ایران مورد تجزیه و تحلیل و سئوالات بیشمار و هجوم سنگین تبلیغات دشمنان قرار گرفت.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در این انتخابات ملت ایران نشان داد که منشاء تحولات بزرگ در جهان است به طوری که این گفته بنده را بسیاری از سران کشورهای خارجی که بعد از انتخابات با بنده به صورت تلفنی صحبت می‌کردند، به این موضوع اشاره کردند. البته یک نفر نیز اعلام کرد که این تحولات منشاء تغییرات بزرگ در منطقه خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز در خلاء و یاسی که در جامعه جهانی وجود دارد ملت 70 میلیونی و منسجم و مصمم  ایران بار دیگر در صحنه حاضر می‌شوند و اراده خود را حاکم می‌کنند. البته ظواهری نیز وجود دارد چرا که دشمنان ما فکر نمی‌کردند که در این دوره از انتخابات اقتدار ملت ایران چند برابر شود. آنها قبل ازانتخابات پیشنهادات مذاکره در زمینه های مختلف به ما ارایه کردند ولی ما نیز در پاسخ به آنان مذاکرات را به بعد از انتخابات موکول کردیم.  ملت ایران در این دور از انتخابات اقتدار بی‌نظیری را به وجود آورد. حال غربی‌ها به خیال خودشان می‌خواهند آن تراز را کاهش دهند اما برای ملت ایران روشن است که این کار آنان همچون آب در هاون کوبیدن است.

پاسخ به سران کشورهای غربی

رئیس شورای امنیت ملی گفت: متاسفانه برخی کشورهای غربی با تبلیغات بی‌جای خود در انتخابات ایران جایگاه خود را تضعیف کردند آنها به این خیال که می‌توانند روحیه ملت ایران را در هم بشکنند و از موضع مقتدرتر وارد معادلات جهانی شوند، دیدیم که یکبار دیگر اشتباه کردند.

وی تاکید کرد: پس از حضور حداکثری ملت ایران در پای صندوق‌های رای بنده در همین جا اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران در این دوره به طور مقتدرانه‌تری با موضوعات برخورد خواهد کرد آن هم براساس منطق و کار فرهنگی ما از این پس به طور مقتدرانه‌تر در مناسبات جهانی حاضر خواهیم شد و در هر مجمع جهانی مستکبران را به پای میز محاکمه عادلانه خواهیم کشاند.

اوباما حرف بیخود نزند

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به موضع‌گیری باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: در این ایام بنده از آقای اوباما تعجب کردم که چرا در مسائل کشورهای دیگر همچون ایران دخالت کرد. کسی که از ابتدا تا کنون دم از تغییر زده است ولی دیدیم اظهاراتی آن هم به دور از ادب کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی  افزود: شما که دم از تغییر و گفتگو می‌زنید چرا با این ادبیات آن هم در برابر ملت ایران سخن می‌گویید؟ این سخنان شما مشت شما را در برابر ملت ایران باز کرد آن هم نه تنها ملت ایران بلکه در برابر ملت‌های جهان. سردمداران آمریکا با اظهارات بیجای خود نقاب خود را کنار زدند و میلیونها نفر انسان این موضوع را به چشم خود دید. کاری که اگر ما می‌خواستیم از طریق دیپلماسی انجام می‌دادیم باید هزاران میلیارد تومان خرج می‌کردیم تا به دنبا بگوییم اینها عوض شدنی نیستند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آن موقع که شما چیزی برای گفتن نداشتید ملت ایران یک ملت با فرهنگ و با تمدن بود. آن زمانی که شما خواندن و نوشتن بلد نبودید ما دانشمندان بزرگ و جهانی داشتیم. تمدن و علم بشر امروز مدیون ملت ایران است. شمایی که بدون توجه به آثار و تمدن ملت ایران سخن می‌گویید چطور می‌خواهید با اینگونه موضع‌گیری‌ها در دایره دوستی با ملت ایران قرار بگیرید.

رئیس جمهور با اشاره به سرنوشت بوش گفت: سرنوشت بوش امروز در برابر همه بشریت است و هنوز کهنه نشده است. او هم ازموضع استکبارحرف می‌زد پس شما ازعملکرد اوعبرت بگیرید چرا که ما می‌خواهیم شما درزمره انسان‌های پاک و خدمتگزار باشید.

وی در پایان سخنان خود بار دیگر تاکید کرد که ملت ایران آماده است تا مبانی فکری خود را برای تغییر به جهانیان ارایه کند تا جهان در مسیر عدالت‌گستری قرار گیرد.

ایران؛ نقطه امید برای جهانیان

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز در هر نقطه ای از عالم پرچم عدالتخواهی برافراشته می شود نقطه امیدی برای همه ملت های عالم بوجود می آید. امروز به یمن انقلاب اسلامی و راه نورانی ولایت و شعار عدالت دنیا در حال تاثیر پذیری از این موضوع است اگر در گوشه ای از جهان پرچم عدالت به اهتزار در آید می توان گفت نقطه آغاز حرکت در سراسر جهان است اگر عدالت خواهی همگانی شود مقدمه حاکمیت عدالت در جهان فراهم خواهد شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اجرای عدالت ماموریت فرد نیست بلکه یک ماموریت جهانی است چرا که پیگیری عدالت به سرعت در جهان به سرعت در حال الگو شدن است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: امروز بلا استثنا همه ملت های عالم چشم امیدشان به ملت ایران است. ملت ایران را به عنوان ملت الگو و نجات بخش می شناسند بنده این موضوع را روزانه از کلام سیاستمداران، دانشمندان، مردم کوچه و بازار نقاط مختلف جهان می شنوم.

احمدی نژاد در این بخش از سخنان خود بار دیگر ابراز امیدواری کرد که موضوع عدالت هر چه سریعتر در سراسر جهان جاری شود.

قوه قضاییه؛ مهمتر از مقننه و مجریه  

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت دستگاه قضایی در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: دستگاه قضایی در کشور ما یکی از مهمترین دستگاه های کشور به حساب می آید، به گونه ای که اهمیت این دستگاه که چه بسا از نظر جایگاه از قوه مجریه و مقننه بالاتر باشد.

با بیان این مطلب اظهار داشت: قوه قضائیه تضمین اجرای قانون، امنیت و عدالت در کشور است. اگر هزاران قانون خوب نوشته شود و برنامه ریزی های کلانی نیز برای اداره کشور صورت گیرد، ما نیازمند دستگاه قضایی مجرب و مسلط به امور هستیم تا شاهد عدالت در کشورمان باشیم.

وی افزود: حفظ کرامت و حیثیت جامعه، منافع مردم، ملت و منافع ملی همه اینها به دستگاه قضایی بر می گردد. جایی که آرامش و امنیت را به جامعه می بخشد.

رئیس قوه مجریه در ادامه سخنان خود گفت: قوه قضائیه جایی است که نقطه آرامش و اطمینان یک ملت و آحاد مردم است. خوشبختانه این دستگاه طی 30 سال گذشته همواره رو به کمال و رشد حرکت کرده است که بخش عظیمی از این پیشرفت را ما در 10 سال اخیر یعنی در دوره ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی شاهد بوده ایم.

احمدی نژاد تصریح کرد: امروز در دستگاه قضایی ما هزاران قاضی داریم که مشغول به خدمت هستند. افرادی که باید قدر آنها را دانست چرا که به همت کارکنان و نیروهای این قوه آن هم با ریاست آیت الله شاهرودی ما شاهد گام های بلند و رسیدن به نقطه مطلوب در جامعه هستیم.

از  آیت الله شاهرودی سپاسگزارم 

وی در ادامه سخنانش گفت: امروز باید تلاش شود تا دستگاه قضایی به عنوان یک الگو به جهانیان معرفی کرد البته بسیاری از کارهایی که صورت گرفته می توان به عنوان الگو ارائه کرد، اما بنده به عنوان یک عضو از جامعه اسلامی از تلاش های آیت الله شاهرودی فقیه روشنفکر، دقیق، خلاق و نکته سنج به خاطر زحماتی که در این سالها در این قوه کشیدند تشکر می کنم و امیدوارم این قوه به آن نقطه مطلوب که مد نظر حکومت اسلامی است برسد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع عدالت گفت: فلسفه حکومت اسلامی آن هم در جمهوری اسلامی ایران بر پایه عدالت است. چرا که عدالت زمینه ساز و مقدم بر همه دوستی ها است. امروز در جامعه اسلامی امنیت پایدار بر اساس عدالت بوجود می آید اگر در جامعه ای عدالت نباشد محال است امنیت پایدار برقرار باشد. عشق، محبت و روحیه بلند همه و همه ناشی از اجرای عدالت است. اگر در جامعه ای عدالت نباشد آن جامعه و حکومت دچار مشکل خواهد شد. امکان ندارد حاکمیت بدون عدالت ادامه پیشرفت داشته باشد.

ضامن حاکمیت اسلامی اجرای قاطعانه عدالت است

احمدی نژاد همچنین با بیان اینکه ضامن حاکمیت اسلامی اجرای قاطعانه عدالت است، گفت: عدالت بستر ساز شکوفایی آحاد جامعه است بسیاری از منازعات موجود در جهان ناشی از عدم حاکمیت عدالت است آن چیزی که به ملت آرامش و دلبستگی می دهد عدالت است البته می دانید اجرای عدالت و حاکمیت کامل آن از سخت ترین ماموریت های امروز ماست.

رئیس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بخش وسیع جامعه معمولا از عدالت استقبال می کند، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه جهانی امروز برخی کشورهایی که مسلط بر قدرت و ثروت هستند و عدالت را بر نمی تابند و از سوی دیگر منشاء ظلم در جهان به شمار می روند باعث شده اند تا ما در بسیاری از نقاط جهان شاهد ظلم و ستم باشیم به گونه ای که ملت جهان امروز به دنبال الگویی جدید برای برون رفت از شرایط فعلی هستند.

دولت به معنای عام متعهد برپایی عدالت است

وی با بیان اینکه شیرین ترین ماموریت های الهی قدم گذاشتن در راه عدالت و ایستادگی در پای آن است، گفت: امروز همه مسئولان کشور باید تلاش کنند تا در عرصه های داخلی و خارجی عدالت برپا شود. دولت هم به معنای عام متعهد برپایی عدالت است و خود را موظف می داند در این مسیر حرکت کند.

احمدی نژاد تاکید کرد: هر کار و یا اقدامی که در مسیر عدالت برداشته شود باعث زنده شدن جامعه خواهد شد که همین امر بر کارهای اقتصادی و زیربنایی و حتی سرمایه گذاری اولویت دارد.

رئیس قوه مجریه در ادامه با بیان اینکه مسئولیت اصلی حکومت بر پایه عدالت است، گفت: در این زمینه باید گفت متاسفانه نزاع های زیادی وجود دارد چرا که برخی خودخواهان و زیاده طلبان، مستکبران و دشمنان ما به دنبال عدم اجرای عدالت هستند. شما دیدید کسانی که شهید بهشتی را به شهادت رساندند کسانی بودند که در مسیر ضد عدالت گام برداشتند و به دنبال امتیازات ویژه برای خود بودند.

وی تاکید کرد: ملت ایران امروز امیدوار است که دستگاه قضایی و قضات شجاع، مومن و انقلابی ما در این راه نورانی و برای حل مشکلات قاطعانه بایستند وعدالت را تا حد ممکن در این کشور جاری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها