جام جم آنلاین - سیلویو برلوسکنی ، نخست وزیر ایتالیا در آغاز دوره ریاست بر اتحادیه اروپا ، روز چهارشنبه 2 ژوییه هنگام سخنرانی در پارلمان اروپا رسوایی به بار آورد.
کد خبر: ۲۵۸۹۴
به گزارش رادیو بین المللی فرانسه ، مارتین شولتز نماینده حزب سوسیال دموکرات آلمان هنگام سخنرانی سیلویو برلوسکنی در پارلمان اروپا از وی به دلیل آسیب زدن به میراث فرهنگی ایتالیا انتقاد کرد.
این انتقاد موجب خشم برلوسکنی شد و او به مارتین شولتز گفت : هم اکنون در ایتالیا یک فیلم درباره بازداشتگاه های اسیران در دوره نازی ها در دست تهیه است و شولتز می تواند در این فیلم نقش نگهبان اردوگاه را ایفا کند.
این سخن برلوسکنی موجب جنجال در پارلمان اروپا شد. رئیس پارلمان اروپا از وی خواست تا از شولتز عذرخواهی کند ، اما برلوسکنی تقاضای وی را نپذیرفت .

تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان ضمن اعتراض به سخنان توهین آمیز برلوسکنی ، پلاکاردهایی را در مخالفت با ریاست وی بر اتحادیه اروپا در دست گرفتند.
دولت آلمان ، بعدازظهر چهارشنبه سفیر ایتالیا در برلین را به وزارت خارجه احضار کرد و گفته های برلوسکنی را غیرقابل بخشش نامید.
در جریان کنفرانس مطبوعاتی که پس از جلسه پارلمان اروپا برگزار شد ، رئیس ایتالیایی کمیسیون اروپا ، رومانو پرودی که در کنار برلوسکنی نشسته بود در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که از وی پرسید ، آیا امروز یک روز بزرگ برای ایتالیا است به گفتن یک کلمه اکتفا کرد: خیر!

ایتالیا رئیس دوره ای اتحادیه اروپا شد
برلوسکنی از چنگ عدالت ایتالیا گریخت
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها