دکتر "زهرا رهنورد" همسر میرحسین موسوی و رییس سابق دانشگاه الزهرا خبر یکی از خبرگزاری‌ها در خصوص موضع وزارت علوم درباره مدرک دکترای خود را سئوال برانگیز توصیف کرد و گفت: قرار است دانشگاه پس از انتخابات در این خصوص شفاف سازی کند ضمن آنکه وزارت علوم باید توضیح دهد که چگونه در دوران دولت نهم و در سال 86 به بنده مدرک فول پروفسوری اعطا شده است.
کد خبر: ۲۵۷۷۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر زهرا رهنورد رئیس سابق دانشگاه الزهرا بعد از ظهر امروز یکشنبه در کنفرانسی خبری با حضور نمایندگان رسانه های داخلی ضمن انتشار مدارک دانشگاهی خود از مواضع اخیر محمود احمدی نژاد در جریان مناظره با میرحسین موسوی به شدت انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه علت برگزاری این نشست خبری نگرانی برای ملت ایران است، افزود: من فرزند ایران زمین و دختر ملت ایران هستم و امروز هم به دلیل علاقه ای که به این سرزمین دارم به گلایه از پرونده سازیهای صورت گرفته علیه خود می پردازم.

رهنورد با اشاره به سوابق مبارزاتی خانواده پدری و مادری اش و نسبت مادر خود با شهید نواب صفوی گفت: من پیش از ورود به مسائل مذهبی، تمام حس های مبارزاتی را تجربه کرده ام اما پس از انتخاب راه مذهب و لباس مذهبی نام خود را از زهره به زهرا و نام خانوادگی ام را از کاظمی به رهنورد که به معنای ره نورد در مسیر اسلام، قرآن و پیروزی اسلام بود تغییر دادم.

می‌خواهم از مقام رئیس جمهور دفاع کنم

رئیس سابق دانشگاه الزهرا با تاکید بر لزوم حفظ عزت رئیس جمهور در تمام شرایط ادامه داد: ما خواستار حفظ عزت رئیس جمهوری اسلامی ایران هستیم؛ من می خواهم در اینجا از ملت ایران دفاع کنم چرا که به آنها دروغ گفته شده و کسی که مرتکب این گناه شده است نه تنها به خود که به ملت ایران توهین کرده است.

همسر میرحسین موسوی با تاکید بر اینکه سوابق تحصیلی اش کاملا روشن و مشخص است، سخنان احمدی نژاد در مناظره با موسوی را اهانت به تمام زنان ایرانی دانست و گفت: اگر قرار است به زنان ایرانی اهانت شود، من هم یکی از آنها هستم. کسانی که پرونده سازی می کنند در واقع برای زن ایرانی پرونده سازی کرده اند. ظاهرا جرم من این بوده که از مجاری قانونی موفق به کسب دو فوق لیسانس شده ام. گویا هنرمند و روشنفکر بودن همزمان برای زن ایرانی جرم است! شاید پرونده سازان خواستار تعالی زن ایرانی نیستند.

وی با اشاره به اصل 121 قانون اساسی و آنچه که تخطی رئیس جمهور از سوگند نامه ریاست جمهوری می خواند، اظهار داشت: رئیس جمهور باید تمام توان خود را در راه گسترش عدالت و پرهیز از خودکامگی به کار گیرد و از حرمت اشخاص و حقوق آن ها دفاع کند. حال آیا در جریان مناظره چند شب قبل حرمت بنده به عنوان یک زن در برابر شوهرش و 200 میلیون بیننده از سوی رئیس جمهور حفظ شد.

رهنورد تصریح کرد: آیا به واقع رئیس جمهور به سوگند خود پایبند بوده است. من می خواهم از مقام رئیس جمهور که محصول الله اکبرها، خون شهدا و بیوه شدن زنان متعدد بوده دفاع کنم. به اعتقاد بنده آنچه در جریان مناظره از سوی رئیس جمهور رخ داد مهم ترین اهانت به خون شهیدان بود.

رئیس سابق دانشگاه الزهرا افزود: من از زمانی که اعتقادات مذهبی ام چون امروز نبود و پوشش اسلامی هم نداشتم تا زمانی که حضرت زهرا (س) را به عنوان الگویم برگزیدم دردمند مردم بوده ام و امروز احساس می کنم با نوعی پرونده سازی سخیف به عزت مردم ایران اهانت شده است.

حضور سه وزیر زن در کابینه موسوی

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سئوالی درباره برنامه های میرحسین موسوی برای رفع تبعیض علیه زنان گفت: قطعا آقای موسوی برنامه رفع تبعیض از زنان را با جدیت پیگیری خواهد کرد؛ البته ما پس از انقلاب کبیر اسلامی در کشور با مشکلاتی مواجه شدیم که بدون شک موسوی در جهت رفع آنها اقدام خواهد کرد. وی حداقل از دو تا سه وزیر زن در کابینه خود استفاده می کنند و علاوه بر آن در سمت هایی چون سفارت، مشاورت و معاونان وزرا هم شاهد جایگزینی بانوان خواهیم بود.

شکایت رهنورد از احمدی نژاد

رهنورد با تاکید بر لزوم عذرخواهی احمدی نژاد از خود اظهار داشت: ایشان جرمهایی را متوجه من کردند که البته من هم وکیلی گرفته و از او تقاضا کردم که در صورت عذرخواهی نکردن رئیس جمهور از ملت ایران و من و همسرم به واسطه تجاوز به حریم اخلاقی، تجاوز به حریم زوجیت و پرونده سازی بی پایه علیه بنده تا 24 ساعت آینده شکایتی را علیه او تنظیم کند که این زمان از همین لحظه آغاز شد.

همسر میرحسین موسوی با بیان اینکه عنوان فول پروفسوری را در دوران دولت نهم کسب کرده است، تصریح کرد: از دکتر فرهاد رهبر، فرجی دانا و چند تن دیگر از اساتید که این مدرک را به من اعطا کردند تشکر می کنم. گویا قرار است دانشگاه پس از برگزاری انتخابات مدارک دقیق دوران تحصیل بنده را منتشر و تائید کند.

من میشل اوباما نیستم

وی با تشریح جزئیات مراحل دریافت مدارک خود تاکید کرد: بنده در جریان یکی از سخنرانیهای اخیرم به دریافت لقب "مظلومه" هم مفتخر شده ام در حالی که دولت باید بانوان را به لقب "مفتخره" ملقب سازد.

رهنورد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا شما در صورت انتخاب میرحسین موسوی به عنوان رئیس جمهور آتی ایران، شباهتی با میشل اوباما خواهید داشت؟ تاکید کرد: من میشل اوباما نیستم؛ من زهرا رهنورد و پیرو حضرت زهرا (س) هستم اما به تمام زنان فعال در جهان احترام می گذارم.

رئیس سابق دانشگاه الزهرا در پاسخ به سئوالی دیگر گفت: من به هیچ وجه از اینکه آبروی رئیس جمهور کشورم برود، شادمان نمی شوم اما چه باید کرد که رئیس جمهور ما خود قدر مقام و منزلتش را نمی داند؟ ریزش آرا هم بدیهی ترین نتیجه ای است که از چنین رفتاری بر می آید.

وی با تاکید بر توافقی که میان او و مهندس موسوی در خصوص حقوق زنان وجود دارد، تاکید کرد: موسوی به عنوان کسی که همسرش از فعال ترین بانوان در حوزه حقوق زنان است چگونه می تواند در پی محدودسازی حقوق زنان باشد؟ قطعا او در این زمینه فعالیتهایی اساسی را آغاز خواهد کرد.

همسر میرحسین موسوی در واکنش به خبر امروز یکی از خبرگزاریها در خصوص اعلام وزارت علوم درباره مدرک دکترای خود یادآور شد: تمام مدارک قانونی که بر اخذ مدارک بنده به صورت کاملا قانونی دلالت دارند موجود هستند و باید از خود وزارت علوم پرسیده شود که چرا در حالی که در سال 86 به بنده فول پروفسوری اعطا شده چنین مباحثی در آستانه انتخابات مطرح می شود؟

رهنورد در خصوص قطع سیستم صوتی استادیوم کرج به هنگام سخنرانی میرحسین موسوی نیز پرسید: باید دید قطع بلندگو در مراسم کرج از سوی فرشته ها صورت گرفته یا شیاطین ؟!

چو ایران نباشد تن من مباد!

رئیس سابق دانشگاه الزهرا درباره احساسش در لحظه تهدید موسوی از سوی احمدی نژاد به افشای مدارک مربوط به تحصیلات خود گفت: این سئوال بسیار حساس و خوبی است؛ حقیقت این است که بنده در آن لحظه دلم به حال ایشان سوخت! چرا که اولا قانون را نشناخته و از آن تخطی کردند؛ ثانیا دروغ گفتند و ثالثا طرح موضوع مربوط به همسر طرف مقابل شان حاکی از ضعف شدید ایشان بود.

وی در پاسخ به سئوالی دیگر درباره اجباری بودن پوشش اسلامی در جامعه ایران، اظهار داشت: بنده از ابتدا اندیشه های آزادیخواهانه بسیاری داشته ام اما دستورالعمل مربوط به پوشش بانوان در قرآن کریم آمده ولی نکته اینجاست که با این موضوع نمی توان به شکل سرکوبگرانه برخورد کرد.

رهنورد سخنانش را اینگونه پایان داد: ذره ذره وجود رهنورد برای خاک ایران می تپد و هیچ کس نمی تواند این حس قوی را خفه کند. چو ایران نباشد تن من مباد!

در پایان این مراسم، کپی مدارک زهرا رهنورد در میان خبرنگاران داخلی و خارجی توزیع شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها