«116 روز نوفل لوشاتو» در مراحل پایانی

گروه رسانه : مجموعه مستند «116 روز نوفل لوشاتو» با تهیه‌کنندگی عبدالحمید ارجمند درباره‌ هجرت امام (ره)‌ به فرانسه در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای ساخته می‌شود. عبدالحمید ارجمند درباره‌ این مستند توضیح داد: مستند «116 روز نوفل لوشاتو» با محاصره خانه حضرت امام خمینی(ره) در نجف و فشاری که بعثی‌ها وارد می‌کنند تا ارتباط امام (ره) با اطرافیانش قطع شود، آغاز می‌شود و پایان آن، ورود پیروزمندانه امام (ره) به ایران در 12 بهمن 57 است.
کد خبر: ۲۵۶۹۸۷
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این فیلم 116 روز اقامت امام خمینی در نوفل لوشاتو را در دوران طولانی هجرتشان به تصویر می‌کشد و دستمایه کار ما این بود که برنامه را به ‌شکل مستند بازسازی کنیم.

 ارجمند اظهار کرد: بخش بازسازی را با پیدا ‌کردن بازیگری که از نظر فیزیکی شباهت زیادی به امام خمینی(ره) دارد با نام اکبر رحیمی آغاز کردیم و لوکیشن‌ ما که خانه و باغچه حضرت امام(ره) در نوفل لوشاتو و محل نماز و ملاقات‌های ایشان بود، در مجموعه کاخ موزه‌های سعد‌آباد بوده است. وی ادامه داد: در همین خانه بود که امام خمینی(ره) با افرادی چون کریم سنجابی، شهید بهشتی، مرحوم بازرگان و جلال تهرانی دیدار می‌کرد و امام(ره) در همین خانه اداره انقلاب اسلامی را به عهده داشت. این مستند‌ساز با اشاره به این‌که حدود 12 بازیگر و بیش از 300 هنرور در این مجموعه مستند ما را یاری می‌دهند، گفت: در این مستند، با شاهدان داخلی و خارجی واقعه صحبت کردیم و بخشی از مصاحبه‌های ما در فرانسه انجام خواهد گرفت .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها