معاون وزیر نیرو گفت: امیدواریم طرح اصلاح الگوی مصرف برق در هفته جاری در دولت تصویب و ابلاغ شود.
کد خبر: ۲۵۶۳۵۵

عباس علی آبادی در گفتگو با مهر با تشریح جزئیات طرح وزارت نیرو برای اصلاح الگوی مصرف برق گفت: در طرح پیشنهادی وزارت نیرو با هدف اصلاح الگوی مصرف برق برای تشویق مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند تعرفه های تشویقی اعمال خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: خوشبختانه حدود 70 درصد از مشترکان شبکه برق کشور الگوی مصرف را رعایت می کنند و بر همین اساس، برای مشترکان پرمصرف خصوصا 10 درصدی که بیشترین مصرف را دارند جرایمی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو در سال اصلاح الگوی مصرف برنامه پیشنهادی خود را در سه محور اصلی تکالیف وزارت نیرو و صنعت برق، تکالیف دستگاههای دولتی و اقداماتی که توسط عموم مردم می باید انجام پذیرد تنظیم کرده و در اولین فرصت برای تصویب به هیئت دولت ارائه داده است.

به گفته علی آبادی موضوع در اولین جلسات هیئت دولت مطرح و تاکنون 4 جلسه کارگروه به ریاست معاون اول رئیس جمهور و سایر وزرا برای بررسی پیشنهادات وزارت نیرو تشکیل شده است که امیدواریم طی هفته آینده مصوب و ابلاغ شود.

وی خاطر نشان کرد: وزارت نیرو بر این اساس نیز برنامه های عملیاتی خود را تنظیم نموده است که به زودی اعلام خواهد شد البته آمار و ارقام از میزان مصرف انرژی از ابتدای سال جاری نشانگر این است که خوشبختانه مردم عکس العمل مناسبی را نشان می دهند و رشد مصرف برق به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

معاون وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد با تمهیدات انجام پذیرفته وزارت نیرو از جمله توزیع 50 میلیون لامپ کم مصرف یارانه ای در سال جاری و توجه مردم به نکات اعلام شده به زودی شاهد اصلاح الگوی مصرف باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها