رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از ساخت سه پایگاه امداد و نجات هوایی تا پایان خردادماه امسال در شهرهای مازندران، آذربایجان شرقی و فارس به عنوان قطبهای امداد و نجات هوایی کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۴۱۲

به گزارش مهر در اراک، احمد اسفندیاری شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاحیه دهمین پایگاه امداد و نجات جاده ‌ای قاقان در استان مرکزی، با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج پایگاه امداد و نجات هوایی در کشور وجود دارد افزود: با افتتاح این سه پایگاه‌، مجموع پایگاه‌ های امداد و نجات هوایی کشور به هشت پایگاه می ‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 210 پایگاه امداد و نجات جاده ‌ای ثابت در سراسر کشور در خدمت ‌رسانی به مردم فعالیت دارند، اظهار داشت: 200 پایگاه امدادی دیگر در کشور نیاز است تا به استاندارد مطلوب در امر امدادرسانی برسیم.

وی ادامه داد: 120 هزار متر مربع انبارهای امدادی در سراسر کشور از ابتدای انقلاب تا سال 84 داشتیم که در حال حاضر این میزان به بیش از 210 هزار مترمربع افزایش یافته است.

وی همچنین از واگذاری بیش از 500 دستگاه وانت تا پایان شهریورماه امسال خبر داد و گفت: این دستگاه ها به منظور پشتیبانی خودروهای سنگین و گروه‌ های امداد و نجات به جمعیت هلال احمر استانها واگذار می ‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز با اشاره به اهداف جمعیت هلال احمر گفت: تلاش برای تسکین آلام بشری، کوشش در راستای برقراری دوستی، تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌ ها را از مهمترین اهداف این جمعیت است.

حسین بدخشان، جمعیت هلال احمر ایران را یکی از موفقترین جمعیت‌ های هلال احمر در جهان عنوان کرد و افزود: جمعیت هلال احمر ایران با تربیت امدادگران جوان و با آموزش افراد متخصص و دلسوز برای مقابله با حوادث و اتفاقات احتمالی در جامعه از هیچ تلاشی دریغ  نمی کند.

وی در ادامه گفت: پایگاه امداد و نجات جاده‌ ای قاقان در محور اراک به ازنا به عنوان دهمین پایگاه امداد در استان مرکزی با اعتبار 250 میلیون تومان در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و زیربنای 240 مترمربع احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه تا شعاع 45 کیلومتری جاده ‌‌های اطراف را پوشش می ‌دهد، عنوان کرد: این پایگاه دارای امکانات اورژانس کمکهای اولیه، اسکان، تغذیه و سه امدادگر و یک راننده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها