گروه حوادث: سرانجام پس از گذشت چند ماه از وقوع قتل‌های سریالی زنان در قزوین، ماموران پلیس آگاهی این شهر موفق به دستگیری یک زن و رازگشایی از قتل 5 زن میانسال شدند. به گزارش جام‌جم، صبح روز 16 بهمن سال 87 یک رهگذر در منطقه باراجین با مشاهده جسد زن میانسالی در این محل، موضوع را به پلیس گزارش کرد. با عزیمت بازپرس جنایی قزوین و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی، ابتدا هویت این زن به نام کبری شناسایی و مشخص شد وی 7 ساعت پیش محل سکونت خود را ترک کرده و عامل یا عاملان جنایت پس از خفه کردن زن میانسال و سرقت طلاهایش، سر و صورتش را با پارچه پوشانده بودند.
کد خبر: ۲۵۳۶۱۹

27 روز پس از کشف این جسد، این بار جسد زن 54 ساله‌ایبه نام گرجی در بوستان فدک منطقه باراجین کشف شد که به همان شیوه اولین قربانی به قتل رسیده بود و پس از سرقت طلاها، صورت وی نیز با پارچه پوشانده شده بود.

با آغاز تحقیقات در پلیس آگاهی قزوین و ارتباط میان این دو جنایت، فرضیه سریالی بودن قتل‌ها قوت گرفت و با کشف سومین جسد که متعلق به زن 76 ساله‌ای به نام عاطفه در منطقه مینودر بود، مشخص شد این قتل‌ها کاملا سریالی بوده و به انگیزه سرقت طلاها صورت می‌گیرد.

وحشت مردم

با کشف سومین جسد، موجی از ترس و وحشت، مردم ساکن محدوده جغرافیایی را که این قتل‌ها در آنجا صورت گرفته بود، فراگرفت و تیم ویژه از ماموران جستجو درخصوص سرنخ‌های مربوط به این جنایت را آغاز کردند.

با جمع‌بندی برخی شواهد و قرائن، ماموران اطلاع یافتند یکی از شاهدان در روزی که اولین جسد کشف شد، از تردد زنی که سوار یک خودرو بود خبر داد.

گزارش حاکی است، با به دست آمدن این سرنخ، جسد چهارم نیز در منطقه مینودر 30 روز پس از پیدا شدن سومین جسد کشف شد. جسد چهارم متعلق به یک زن معلم بود که پزشکی قانونی پس از معاینه اعلام کرد وی در برابر عامل یا عاملان جنایت مقاومت کرده و به دلیل اصابت جسمی سخت به پشت گردن دچار قطع نخاع و سپس خفگی شده است و صورت و دهان وی نیز همانند قربانی سوم با نوارچسب بسته شده بود.

در جستجوی قاتلان

ادامه قتل‌های سریالی علاوه بر ایجاد ترس و وحشت برای مردم، موجب شد تا نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی، از وی درخواست کند تا نسبت به دستگیری عامل قتل زنان اقدامات موثرتری انجام شود.

تیم ویژه پلیس آگاهی با کشف هر جسد،  فرضیه‌های متعددی را در دستور کار خود قرار دادند و در این ارتباط چندین مظنون دستگیر شدند که حتی در یکی از این موارد، ماموران با کنترل نامحسوس منطقه‌ای که اجساد در آنجا رها شده بود، با مشاهده 3 سرنشین یک دستگاه خودرو به آنها ظنین شدند و هنگامی که دستور  توقف  صادر کردند، هر 3 سرنشین خودرو اقدام به فرار کردند که ماموران در پی تعقیب و گریز و شلیک به سوی سرنشینان خودرو، آنها را دستگیر کردند، اما در تحقیق از این 3 نفر مشخص شد آنها سارق بوده و هیچ نقشی در قتل‌های سریالی نداشتند.

پنجمین جسد

این گزارش حاکی است، در حالی که تحقیقات دامنه‌دار و  حتی تماس‌های تلفنی مردم در خصوص ارائه اطلاعات درباره قتل‌های سریالی، ادامه داشت، غروب روز 17 اردیبهشت جسد زن میانسالی به نام  کیمیا، در حاشیه یک مزرعه در سه راه کمال‌آباد قزوین  کشف شد که وی نیز به سرنوشت  4 قربانی دیگر دچار شده بود. براساس اظهارات بستگان کیمیا، وی  مقداری طلا به ارزش 2 میلیون تومان به همراه داشته که طلاهای وی پس از جنایت، سرقت شده بود.

با کشف آخرین جسد و بررسی سوابق مربوط به شکایت خانم‌ها در ارتباط با زورگیری، معلوم شد چند ماه پیش زنی با مراجعه به پلیس، اظهار کرده که در گورستان حاشیه‌ای قزوین یک زن با تعارف آبمیوه مسموم قصد بی‌هوش کردن او را داشته که شاکی متوجه نیت شوم این زن شده و پس از فریاد و کمک‌خواهی از دستش نجات یافته است.

با دعوت از این زن شاکی و ارائه مشخصات زنی که قصد بی‌هوش کردن وی را داشته است، مشخصات ارائه شده از سوی وی و شاهدانی که گفته بودند یک زن را سوار بر خودرو در نزدیکی محل رها شدن جسد مشاهده کرده‌اند، در مرحله بعدی 2 شماره از خودروی این زن از سوی شاکی در اختیار قرار گرفت و در ادامه پس از بررسی در این زمینه سرانجام محل سکونت وی در یکی از محله‌های قزوین شناسایی شد.

دستگیری

با گزارش موضوع به دادستان قزوین و صدور دستور قضایی، تیم عملیاتی پلیس آگاهی با ورود به محل سکونت این زن، وی را به همراه شوهرش دستگیر و در این محل خودروی رنوی زرد رنگ متعلق به زن مظنون و نیز مقادیری از طلای متعلق به قربانیان را کشف کردند. با انتقال زن و مرد مظنون به پلیس آگاهی و تحقیق از آنها، تا ساعات اولیه بامداد روز گذشته زن متهم به 2 فقره از قتل‌ها اعتراف کرد. متهم با هویت مهین 32 ساله انگیزه خود را از جنایت‌های سریالی، نیاز مالی عنوان کرد. یک مقام آگاه در این باره به «جام‌جم» گفت:‌اعترافات اولیه متهم حاکی است که وی به تنهایی مرتکب این جنایت‌ها شده و شوهرش نقشی در ارتکاب قتل نداشته است.

این مقام آگاه اضافه کرد: در حال حاضر تیم ویژه تحقیقاتی در حال بررسی موضوع و کشف اسناد و مدارک و پی بردن به نحوه ارتکاب جنایت از سوی متهم هستند و با توجه به این که اجساد قربانیان روی زمین کشیده نشده، این فرضیه که متهم در ارتکاب جنایت‌ها و انتقال آن همدست دیگری داشته، در دستور کار قرار گرفته است و گزارش‌های تکمیلی در ارتباط با این پرونده پس از جمع‌بندی اطلاعات منتشر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها