همزمان با آغاز فستیوال کن

چتر سینمای ایران در بازار کن برافراشته شد

همزمان با آغاز شصت و دومین جشنواره فیلم کن، فعالیت ششمین چتر سینمای ایران با ارائه محصولات مختلف سینمای کشور در مهمترین مرکز بازار کن (ریویرا) آغاز شد.
کد خبر: ۲۵۲۳۴۴

به گزارش خبرگزاری مهر، نهادهایی چون خانه سینما، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسسه به‌نگر و بنیاد سینمایی فارابی زیر چتر سینمای ایران فعال شده‌اند.

در این غرفه همچنین هنرمندانی چون محمدعلی آهنگر، محمدرضا گوهری، محبوبه هنریان و مرتضی رزاق‌کریمی از خانه سینما حضور دارند. برنامه‌ریزی برای نمایش 18 فیلم جدید ایرانی از جمله اقداماتی است که تا به امروز در این زمینه انجام گرفته است.

از میان این آثار می‌توان به فیلم‌های "دوزخ، برزخ، بهشت " بیژن میرباقری و "کودک و فرشته" مسعود نقاش‌زاده اشاره کرد که 15 مه در یکی از سینماهای اصلی بازار کن برای پخش‌کنندگان، خریداران و متخصصان امر بازاریابی فیلم به نمایش درمی‌آید.

بحران اقتصاد جهانی بازار کن را کم‌رونق کرده است

مدیر رسانه بین‌المللی شهرزاد از کم‌رونق بودن بازار شصت و دومین جشنواره فیلم کن به دلیل گسترش بحران اقتصادی در جهان خبر داد.

کتایون شهابی که هم‌اکنون در فرانسه حضور دارد، درباره بازار جشنواره فیلم کن امسال به مهر گفت: ما امسال نیز مانند گذشته به عنوان تنها شرکت ایرانی بخش خصوصی به طور مستقل در بازار کن غرفه داریم. در این دوره دو فیلم بلند سینمایی "حیران" شالیزه عارفپور و "مردی که گیلاس‌هایش را خورد" پیمان حقانی را در این بازار ارائه می‌کنیم.

وی افزود: همچنین آثار مستندی چون "طرقه" محمدحسن دامن‌زن، "شمارش معکوس" خاطره حناچی، "آن مرد موتور دارد" شهرام صیامی، "پشت فرمان زندگی" سحر سلحشور، "دریاچه‌ای که بود" پژمان مظاهری‌پور، "شهر من پیتزا" علاء محسنی، "استخاره" محمدصادق جعفری و "وطن کوچک من" عباس محمدی در این غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.

شهابی درباره حضور غرفه‌های ایرانی دیگر در بازار کن گفت: امسال در کنار غرفه بنیاد سینمایی فارابی، خانه سینما نیز غرفه‌ای مستقل دارد و فیلم‌های ایرانی ارائه می کنند. متاسفانه امسال به دلیل گسترش بحران اقتصادی در جهان بازار کن رونق کمتری دارد و به نسبت سال‌های قبل تعداد محدودی از شرکت‌ها و کمپانی‌ها آثار خود را ارائه کرده‌اند.

وی درباره علت حضور پررنگ فیلم‌های مستند ایرانی نسبت به آثار داستانی گفت: ما پارسال نیز دو فیلم ایرانی جدید در بازار کن ارائه کردیم. فکر می‌کنم در سال‌های اخیر آثار مستند به لحاظ کیفی در سطحی بالاتر از فیلم‌های داستانی قرار دارند.

شصت و دومین جشنواره فیلم کن امروز چهارشنبه 13 مه با نمایش فیلم انیمیشن "بالا" تولید استودیو پیکسار آغاز می‌شود و 24 مه با "کوکو شانل و ایگور استراوینسکی" ساخته یان کونن به پایان می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها