به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی رشد با حضور جمعی از مسئولان در نوشهر آغاز به‌کار کرد.
کد خبر: ۲۴۹۸۴۰

به گزارش فارس از نوشهر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان نوشهر بعداز ظهر امروز در این مراسم گفت: شهید مطهری دو ویژگی شهامت و علم را با هم داشت و امیدواریم معلمان ما هم بر مبنای فکر و اندیشه مطهری مربیان خوبی برای نسل حاضر باشند.

احمد بیژنی افزود: برگزاری جشنواره فیلم رشد در نوشهر می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اهداف آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش باشد و به ایجاد فضای جدیدی در حوزه علم و تربیت کمک کند.

وی ادامه داد: با توجه به فناوری علم، ابزار و عناصر آموزشی مختلفی در این حوزه وارد شده است که بین این همه عناصر رسانه‌های تصویری می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد و اگر امروز از این امکانات در راستای ارائه الگوها استفاده نکنیم آموزش و پرورش از اهداف خود عقب می‌ماند.

مدیر آموزش و پرورش نوشهر درباره تاریخچه این جشنواره تصریح کرد: این جشنواره در سال 1342 با عنوان جشنواره فیلم آموزشی شروع به‌کار کرد و در سال 64 پانزدهمین جشنواره پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد و دوره بیستم به بعد به فیلم آموزشی رشد تغییر نام داد و از دوره بیست و پنجم به بعد به حوزه شهرستان‌ها نیز گسترش یافت.

وی با بیان اینکه امسال در شهرستان نوشهر در طول یک هفته 52 فیلم به نمایش درمی‌آید، گفت: اگر این امکان را ایجاد کنیم که فیلم‌های به نمایش درآمده در سطح مدارس و کلاس‌ها هم برای دانش‌آموزان به نمایش درآید کلاس درس تبدیل به یک محیط با طراوت خواهد شد و یکی از عوامل بالا رفتن سطح آموزشی و تربیتی خواهد شد.

فرماندار نوشهر نیز شهید مطهری را یکی از معدودترین شخصیت‌هایی دانست که در طول تاریخ خوش درخشید.

‌سید هاشم فاطمی گفت: شهید مطهری از جمله شخصیت‌های جامع الاطراف بود و هنر این را داشت که با تمامی اقشار هم‌کلام می‌شد و محدود به یک قشر خاص نبود.

وی افزود: در زمانی که شهید مطهری وارد دانشگاه شد روحانیت و اساتید خود فروخته دانشگاه‌ها مخالف او بودند و گروه فرقان نیز با شناخت از شخصیت ایشان این نعمت را از جهان اسلام گرفتند.

وی درباره مقام معلم نیز عنوان کرد: معلمان چون شمع هستند که ذوب می‌شوند تا هدایت کنند و جایگاه آنان جایگاهی خدایی و پیغمبری است که باید قدر دانسته شود.

ناظر کیفی این جشنواره آغاز این جشنواره را سال 42 عنوان کرد.

مجید صدقیان گفت: روال برگزاری جشنواره در قبل از انقلاب به صورت غیرمتمرکز بود و از سال 56 حالت متمرکز به خود گرفت و تنها در تهران برگزار شد.

وی با بیان این نکته که از دوره 23 علاوه بر تهران در هرمزگان و بندر عباس نیز این جشنواره برگزار شد، اظهار داشت: با گذشت زمان شاهد برگزاری جشنواره در بعضی دیگر از استان‌های کشور بودیم و امسال استان مازندران نیز در چهار شهر نوشهر، بابل، بابلسر و قائمشهر این جشنواره را برگزار خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: تشویق و ترغیب فیلمسازان داخل کشور به ساخت فیلم‌هایی با مضامین آموزشی، تبادل نظر با سایر فیلم سازان جهان و ایجاد تعامل و تقویت دیدگاه علمی و آموزشی دانش آموزان از مهم‌ترین اهداف برگزاری ان جشنواره است.

صدقیان گفت: شهرستان نوشهر با اینکه نخستین تجربه برگزاری این جشنواره را دارد، بسیار قوی شروع کرده و در سال کذشته نیز استان مازندران به صورت مشترک با استان یزد مقام سوم را به خود اختصاص داد که امیدواریم امسال مقام بهتری را از آن خود کند.

امروز همچنین به مناسبت بزرگداشت مقام معلم زنگ تکریم در مدرسه امیر کبیر نوشهر نیز زده شد.

امام جمعه نوشهر در این مراسم با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اهل قلم گفت: باید از آثار استاد مطهری و نوشته و کتاب‌های ارزشمند ایشان درس گرفت چون وی انسانی فرهیخته بود و به همین مناسبت روز شهادت ایشان به روز معلم نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام محمود مشایخ خاطر نشان کرد: باید به مقام شامخ معلمان ارج نهاد زیرا معلم جایگاه ویژه دارد و بزرگان علم و دین در مقابل معلمین سر تواضع فرود می‌آورند.

مشایخ خطاب به دانش آموزان نیز بیان داشت: شما هم می‌توانید مطهری زمان خود باشید و اگر بتوانید راه او را دنبال کنید و با ارتباط معنوی با خدا و استعداد و پشتکار به مقام عالی و رفیع چون مطهری دست یابید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها