فیلمبرداری از صحرای کربلا‌ انجام شد

«مختار» عظیم‌ترین سریال تلویزیونی در ایستگاه پایانی

گروه رسانه: دیروز فرصتی دست داد تا عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما یک بار دیگر از نزدیک صحنه‌های جانگداز صحرای کربلا را در سریال مختارنامه نظاره‌گر باشد. رئیس سازمان صدا و سیما که برای بازدید از مراحل پیشرفت سریال مختارنامه به شاهرود سفر کرده بود پس از حضور در جمع هنرمندان این سریال که مشغول به تصویر کشاندن صحنه‌هایی از واقعه عاشورا بودند، از زحمات طاقت فرسای دست اندرکاران این پروژه عظیم قدردانی کرد و خطاب به آنها گفت: حضور و مشارکت در این مجموعه بسیار ارزشمند توفیقی است که خداوند نصیب شما کرده است.
کد خبر: ۲۴۷۸۳۳

ضرغامی با متفاوت و منحصربه‌فرد خواندن سریال مختارنامه در بین مجموعه‌های تاریخی تلویزیون به حضور هنرمندان صاحب نام و اساتید تئاتر، سینما و تلویزیون در این پروژه عظیم اشاره کرد و افزود:  حضور بسیاری از هنرمندان برجسته کشور در این سریال از سر ارادت و عشق به سیدالشهدا علیه‌السلام است و این افراد علاقه‌مندند در این پروژه بزرگ معنوی سهیم باشند.

رئیس رسانه ملی، تاثیر واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) ویاران بزرگوار آن حضرت در روز عاشورا را تاثیری ماندگار دانست که موجب عزت همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان است.

ضرغامی با اشاره به حضور عزتمند رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در اجلاس ضدنژادپرستی ژنو گفت: اقتدار مسوولان نظام جمهوری اسلامی در رساندن حرف حق مردم ایران به گوش جهانیان، مرهون قیام سیدالشهداست.

توانمندی هنرمندان ایرانی

رئیس سازمان صداو سیما به توانمندی هنرمندان ایرانی برای تولید آثار ماندگار در همه عرصه‌ها اشاره کرد و افزود: رسانه ملی به  عنوان دانشگاه عمومی که وظیفه مهندسی پیام را به عهده دارد، تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت بالای هنرمندان کشور آثار نمایشی تاثیرگذار تولید کند و در قالب آنها مفاهیم ارزشمند دینی و عقیدتی را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان مشتاق ارائه دهد.

ضرغامی رویکرد صدا و سیما را توجه به تولید آثار داخلی و توجه به ظرفیت‌های بالای هنرمندان کشور اعلام کرد و گفت: نوروز امسال با پخش 37 فیلم ایرانی که 36فیلم از تولیدات  سیماست، صدا و سیما  حد نصاب جدیدی در نمایش فیلم‌های ایرانی در تعطیلات نوروزی از خود به  جا گذاشته است.

ضرغامی در ادامه به نظرسنجی‌های انجام شده از میزان علاقه‌مندی مخاطبان به فیلم‌ها و سریال‌های پخش شده از صدا وسیما اشاره و تصریح کرد: این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر مخاطبان خواستار پخش فیلم و سریال ایرانی هستند.

رئیس سازمان صداو سیما در ابتدای این مراسم که جمعی از هنرمندان کشور و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آن حضور داشتند با تقدیر از سید داوود میرباقری کارگردان سریال مختارنامه، آثار این هنرمند را ارزشمند، بدیع و منحصر به فرد خواند. وی همچنین از استاد اکبر زنجانپور و مهدی فخیم‌زاده به خاطر تلاش بی‌وقفه در خلق آثار ارزشمند هنری در 30 سال پس از انقلاب به صورت ویژه تقدیر کرد.

در پایان این مراسم نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان با اهدای هدیه از داوود میرباقری تقدیر کردند.

پخش 188 تله‌فیلم در سال گذشته

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین اولویت سازمان صدا و سیما را در تولید برنامه‌های نمایشی تعمیق مفاهیم دینی عنوان کرد و گفت: تلویزیون در سال گذشته که سال نوآوری و شکوفایی بوده است 188 تله‌فیلم از 5 شبکه تلویزیونی پخش کرده است.

وی در ادامه به بازتاب  پخشتله‌فیلم‌های ایرانی  اشاره کرد و گفت: طبق نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما، تله‌فیلم «پسرها سرباز به دنیا نمی‌آیند» تولید مرکز سیمافیلم رتبه اول را در بین فیلم‌های پخش شده در ایام نوروز به دست آورد ؛ در حالی که فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» در این نظرسنجی رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داد.

قدرت رسانه ملی

در این دیدار ملک محمدی ، نماینده دامغان در مجلس با اشاره به ارتقای تولیدات تلویزیون گفت: از برکات نظام است که مجموعه‌های امام علی(ع)‌، یوسف پیامبر(ع)‌ و مختارنامه ساخته می‌شود. مدیریت آقای ضرغامی به گونه‌ای بوده که رسانه ملی قدرت خود را به جهان نشان داده است.

کاظم جلالی نماینده شاهرود نیز فیلمبرداری بخش‌هایی از سریال «مختارنامه» را در شاهرود، یک تحول بزرگ برای این شهر دانست و گفت: شبکه استانی شاهرود با حمایت رئیس رسانه ملی راه‌اندازی شد و امیدواریم وعده رئیس‌جمهور محترم درباره ساخت شهرک سینمایی در این شهر با حمایت آقای ضرغامی محقق شود.

داوود میرباقری، کارگردان این سریال هم با توضیح سکانس‌هایی که قرار است فیلمبرداری شود، از ریاست سازمان صداوسیما تقاضا کرد که فرصت بیشتری به او داده شود تا در این اثر به شخصیت‌هایی مثل «وهب» و «زهیربن قین» که در واقعه کربلا نقش داشته‌اند، بیشتر پرداخته شود.

دیروز صحنه نماز ظهر تاسوعا فیلمبرداری شد که در آن لشکر یزید به نمازگزاران تیراندازی می‌کنند.

 سریال تاریخی مختارنامه در 40 قسمت داستان زندگی و قیام مختار ابوعبید سقفی را روایت می‌کند.

به گفته داوود میرباقری، فیلمبرداری سریال  مختارنامه از سال 83 در کاشان، احمدآباد مستوفی تهران، ورامین، ‌آبادان و شاهرود در 700 سکانس انجام شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

در سریال تاریخی مختارنامه 110 بازیگر اصلی و 400 بازیگر فرعی ایفای نقش می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها