گروه جامعه: رئیس انجمن علمی بیماری‌های عفونی، نسبت به اپیدمی شدن بیماری تب مالت در کشور هشدار داد. دکتر مینو محرز در گفتگو با مهر اظهار کرد: بیماری تب‌مالت روزبه‌روز در حال افزایش است که می‌باید نسبت به کنترل و پیشگیری از آن اقدام کرد.
کد خبر: ۲۴۷۳۳۶

تب مالت، بیماری مشترک انسان و دام است که از طریق مصرف مواد لبنی آلوده منتقل می‌شود.

محرز در ارتباط با آمار افراد مبتلا به تب مالت افزود: رقم دقیقی در این باره نمی‌توان ارائه کرد؛ چون اغلب مراجعه‌ها به مطب‌های خصوصی است و بخش خصوصی نیز گزارشی به وزارت بهداشت نمی‌دهد؛ اما مشاهدات و گزارش‌های دریافتی از مناطق مختلف کشور نشان می‌دهد که آمار بیماران مبتلا در حال افزایش است.

رئیس انجمن علمی بیماری‌های عفونی در خصوص علت افزایش تب مالت گفت: احتمالا اختلال در واکسیناسیون دام‌ها که وظیفه دامپزشکی است، موجب بروز این مشکل و باعث شده که وزارت بهداشت سال‌ها گرفتار این مساله شود.

براساس اعلام وزارت بهداشت، در سال 84 میزان ثبت شده تب مالت 39 نفر به ازای هر یکصد هزار نفر بود که این میزان در سال 86 به 30 نفر به ازای هر یکصد هزار نفر تقلیل پیدا کرد.

محرز با عنوان این مطلب که تب مالت به مرحله اپیدمی رسیده و مربوط به یک نقطه از کشور نیست، افزود: بیماران مبتلا اغلب ساکن شهرها هستند؛ به طوری که بیش از 50 درصد بیماران مطب خودم در 2 روز مبتلا به تب مالت بوده‌اند.

رئیس انجمن علمی بیماری‌های عفونی با تاکید بر این که برای پیشگیری از بیماری ‌باید نسبت به کنترل بهداشتی مواد‌غذایی که وظیفه وزارت بهداشت است، اقدام شود، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی نیز باید با دقت در واکسیناسیون دام‌ها، مانع از اپیدمی شدن این بیماری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها