
اما نکته جالب و با مزه اینجاست که اخیرا موسساتی پیدا شده اند که هزینههای مرگ لوکس را بیشتر کردهاند. کار این موسسات این است که پیام مردهها را به خانوادههای آنها برسانند!
سایت فردا به نقل از سی.ان.ان عربی گزارش داده که اخیرا 2 پایگاه اینترنتی خدمات رساندن پیامهای مردگان به خانواده و دوستان آنها را ارائه میدهند. البته مردهها این نامههای الکترونیک را قبل از مرگ مینویسند و به این پایگاهها میسپارند تا بعد از مرگ به دست افراد مورد نظر برسد.
این نامههای الکترونیک ممکن است حاوی مسائل شخصی مثل رمز عبورها و آخرین خواستهها، خاطرات عاشقانه یا حتی مسائل سادهای مانند زمان مرگ شخص باشد.
برای اطمینان از رسیدن این نامه ها، این پایگاهها موظفند هر چندوقت یکبار بررسی کنند که آیا شخص مورد نظر مرده است یا نه؟ این پایگاه به مشتری مورد نظر ایمیل میفرستند و اگر شخص به ایمیلها پاسخ ندهد به این معناست که او مرده است. در این هنگام آن سایت نامههای سپرده شده را به مقصد آنها میفرستد. هزینه این خدمات لوکس هم بین10 تا 50 دلار است.
البته این شیوه زیاد بیخطر هم نیست. فرض کنید یکی از مشتریان به نقطه دور افتادهای از دنیا سفر کند و به اینترنت دسترسی نداشته باشد. آنگاه این پایگاه به تصور اینکه مشتری مرده است نامههای او را ارسال میکند و اسراری که قرار بوده پس از مرگ فاش شوند زودتر از موعد لو میروند، امری که ممکن است فاجعهآمیز باشد!
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفتوگو با میلاد بنیطبا، کارگردان فیلم سینمایی «مرجان» پیرامون دغدغههای ساخت و چالشهای اکران یک فیلم اجتماعی
یونس محمدی، تهیهکننده و مجری برنامه «مکث» :
«جامجم» در گفتوگو با رئیس باشگاه دانشپژوهان جوان بررسی کرد