معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله:

شبکه علمی پیش بینی زلزله در کشور ایجاد می‌شود

دکتر مهدی زارع معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله از راه اندازی شبکه علمی برای پیش بینی زلزله در این پژوهشگاه خبر داد.
کد خبر: ۲۴۶۵۸۵

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله در گفتگو با مهر به اقدامات این پژوهشگاه در زمینه پیش بینی زلزله اشاره کرد و اظهار داشت: موفقیت در زمینه پیش بینی زلزله و استفاده از فناوریهای نوین در این امر مستلزم ایجاد شبکه علمی (Science Network) است که تاکنون به دلایل مختلف از جمله بدبینی افراد و سازمانها به یکدیگر این امر تحقق نیافته است.

وی به ویژگیهای این شبکه اشاره کرد و اظهار داشت: این شبکه باید دارای افراد متخصص سطح بالا باشد و تحت یک هدف راهبردی خاص توانایی کار در گروههای تحقیقاتی را داشته باشد.

رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله از تلاشهای این پژوهشگاه برای راه اندازی شبکه علمی پیش بینی زلزله خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر در قالب ایجاد کارگاههای آموزشی و کنفرانسهای تخصصی سعی کردیم محیطی ایجاد شود تا افراد متخصص رده بالا در حوزه های مرتبط دور هم جمع شوند.

زارع ابراز امیدواری کرد که با آشنایی این محققان در آینده بتوان شبکه علمی برای پیش بینی دقیق زلزله ایجاد کرد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله توسعه دانش را یکی از اقدامات مهم در این پژوهشگاه ذکر کرد و افزود: با توجه به این امر پژوهشگران پژوهشگاه اقداماتی را جهت توسعه دانش در زمینه های مربوط انجام داده اند که از آن جمله می توان به ارائه رابطه ای برای «محاسبه خطر» در ایران اشاره کرد.

وی افزود: این رابطه یک رابطه و یک ستون ضریب است که به عنوان پایه مطالعات در اختیار کلیه مهندسان مشاور قرار گرفته است و در حال حاضر در تمام پروژه های سد سازی، راهسازی و ساختمان سازی به طور گسترده از آن استفاده می شود و با استفاده از آن می توان میزان خطرات احتمالی ساختمانها را محاسبه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها