مواد لازم: گوشت سینه مرغ:500 گرم پیاز: یک عدد کوچک سیب: 2عدد متوسط مغز گردو:100 گرم کشمش پلویی: 4 قاشق غذاخوری دارچین: یک قاشق چایخوری سرکه سیب: 2 قاشق غذاخوری آرد: یک قاشق غذاخوری کاغذ فویل: به مقدار لازم نمک: کمی
کد خبر: ۲۴۶۵۵۰

طرز تهیه: ابتدا گوشت سینه مرغ را با پیاز چرخ کنید و پس از اضافه کردن اندکی نمک آن را به مدت 5 دقیقه خوب ورز دهید و سپس در یخچال بگذارید تا حدود یک ساعت بماند. در این مدت می‌توانید مواد داخل رولت را تهیه کنید. برای این کار سیب‌ها را پوست بکنید و دانه و قسمت‌های اضافه را خارج کنید و بعد همراه مغز گردو آنها را چرخ کنید. سپس خیلی زود به این مخلوط سرکه سیب را اضافه کنید تا رنگ سیبها تغییر پیدا نکند. دارچین و کشمش را نیز به همراه آرد به آن بیفزایید. گوشت مرغ را از یخچال خارج کرده و یکی دو دقیقه ورز بدهید. سپس با روغن مایع روی کاغذ فویل را با اسپری یا قلم مو کمی چرب کنیدو گوشت را روی آن به ضخامت تقریبا یک سانتی‌متر باز کنید. مخلوط سیب و گردو و... را روی همه قسمت‌های آن بریزید و از کنار آن را لوله کنید بعد در فویل بپیچید و در فری که از قبل آن را در درجه 150 درجه فارنهایت گرم کرده‌اید به مدت یک ساعت قرار دهید. سپس قبل از صرف آن را حلقه‌ای برش بزنید.

نکات تغذیه‌ای: با احتساب مقادیر فوق این غذا شامل 8 سهم است و هر سهم 210 کیلو کالری انرژی و 32 گرم پروتئین دارد.

یکی از بهترین و کم‌چرب‌ترین محصولات پروتئینی مناسب برای بیماران قلبی گوشت مرغ (البته بدون پوست) است. 90 گرم گوشت سینه مرغ حدود 3 تا 5 گرم چربی دارد، اما معمولا به دلیل طعم یکنواخت آن اغلب بیماران از آن خسته و دلزده می‌شوند، اما رولت مرغ با طعم جدیدی که دارد تا حدودی این مساله را برطرف خواهد ساخت. علاوه بر آن مقادیر مناسبی از ویتامین A و نیز ویتامین6B در گوشت مرغ وجود دارد. یکی از نقش‌های بسیار حیاتی ویتامین6B کاهش مقدار هموسیستئین خون است. هموسیستئین مادهای است که حاصل متابولیسم پروتئین‌ها در بدن است و افزایش میزان آن در خون سبب مشکلات قلبی عروقی و سکته‌های قلبی زودرس در سنین جوانی و میانسالی می‌شود. از این جهت مصرف ویتامین6B در پیشگیری از سکته‌های قلبی زودرس بسیار مفید است. گردو نیز با داشتن اسیدهای چرب امگا 3 سبب سلامت قلب و نیز مغز می‌شود. از این گذشته اسیدهای چرب غیراشباع و مفید گردو در کاهش کلسترول مضر‌()LDL خون و افزایش کلسترول مفید خون نقش اساسی دارد. از دیگر خواص گردو می‌توان به محافظت از سیستم ایمنی، کاهش فشار خون و پیشگیری از بیماری‌های اعصاب همچون آلزایمر و پارکینسون اشاره کرد. فراموش نکنید که سازمان غذا و داروی آمریکا برای داشتن قلبی سالم پیشنهاد می‌کند که روزانه 30 گرم گردو مصرف کنید.

لا‌دن هومند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها