خبرهای ویژه روزنامه ها

تکاپوى برخى منافقین براى بازگشت

روزنامه‌های صبح امروز ایران در خبرهای ویژه خود به مسائلی همچون یخ دولت ائتلافى در میان اصولگرایان نگرفت، دور تازه "فتنه"براى تهاجم به اسلام و مسلمانان،تکاپوى برخى اعضاى منافقین براى بازگشت به ایران،فراکسیون اقلیت در صدد اعلام کاندیدای واحد است و ... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۲۴۶۳۱۹

کیهان

 یخ دولت ائتلافى در میان اصولگرایان نگرفت

شهردار تهران علت انصراف از نامزدی در انتخابات را فراهم نبودن فضا و شرایط عنوان کرد.
قالیباف در گفت وگو با «لحظه نیوز» گفت: «من هر جا لازم باشد خدمت می کنم چه در شهرداری چه جای دیگر، ولی چون در عرصه انتخابات ریاست جمهوری برای حضور بنده اتفاق نظر حاصل نشد، ترجیح دادم در این فضا حاضر نباشم. اگر باورمان آن باشد که قدرت در  الگوی سیاست ورزی اسلامی، وسیله ای برای خدمت است، دیگر نباید در شرایطی که فضا مهیا نیست اصرار بر حضور داشته باشیم.»

گفته می شود محسن رضایی پس از ناامیدی از نامزدی آقایان ولایتی و لاریجانی- علی رغم پیگیری هایی که انجام داد - سراغ قالیباف رفت اما سرانجام قالیباف هم این پیشنهاد را نپذیرفت.

نزدیکان محسن رضایی اوایل هفته گذشته اعلام کرده بودند وی 25 فروردین (سه شنبه هفته قبل) نامزدی خود را به عنوان نامزد دولت ائتلافی اعلام می کند، اما گویا عملی نشدن ائتلاف و بی محتوا ماندن «دولت ائتلافی» باعث شد تصمیم مذکور به هم بخورد. چالش اصلی «دولت ائتلافی» حمایت قریب به اتفاق طیف ها و گروه های اصولگرا از رئیس جمهور است و مخالفان کم شمار وی نیز ترجیح داده اند  در تقابل با قاطبه اصولگرایان قرار نگیرند. این طیف در میان اسامی گوناگونی نظیر میرحسین موسوی، محسن رضایی - و بعضاً قالیباف- در تردد بوده اما حاضر به موضع گیری شفاف و صریحی که پاسخگوی پرسش های جدی جبهه اصولگرایان باشد، نشده است.

محسن رضایی در حاشیه کنگره حزب توسعه و عدالت با اشاره به چند نشست با آقایان ولایتی، قالیباف و لاریجانی از تیرماه سال گذشته گفت: با آمدن خاتمی این جلسات تعطیل شد و با کنار رفتن وی، جلسات ما  دوباره فعال شده است.

وی گفت: ترجیح می دهم دوستان دیگر نامزدی را قبول کنند و بنده به آنها کمک کنم.
اما امیرعلی امیری قائم مقام حزب توسعه و عدالت درباره علت به تأخیر افتادن بیانیه انتخاباتی محسن رضایی می گوید: «کاندیداتوری محسن رضایی در قالب طرح دولت ائتلافی و طی این فرآیند باید به نتیجه برسد. در مرحله اول کاندیداهای مختلف مانند لاریجانی، ولایتی، قالیباف و رضایی مطرح شدند. در مرحله دوم از بین چهار نفر، به دو کاندیدا یعنی رضایی و قالیباف رسیدند که در مرحله بعدی از بین این دو نفر یکی به عنوان کاندیدای نهایی معرفی می شود.» او دلیل دیگر تأخیر بیانیه محسن رضایی را انصراف نسبی قالیباف عنوان می کند و می گوید: با توجه به اینکه احتمال بازگشت قالیباف به صحنه انتخابات وجود دارد بیانیه انتخاباتی ائتلاف دولت کارآمد به تأخیر افتاد اما طی روزهای آینده این بیانیه صادر می شود.

 سناریوی دولت ائتلافی را اولین بار برخی عناصر کارگزارانی برای عبور از احمدی نژاد و شکاف انداختن در میان اصولگرایان مطرح کردند که با استقبال کسانی چون رضایی و ناطق نوری مواجه شد اما در عمل با عدم استقبال اصولگرایان روبرو گردید.

دور تازه "فتنه"براى تهاجم به اسلام و مسلمانان

سیاستمدار هتاک هلندی و سازنده فیلم ضداسلامی «فتنه» گفت در صدد است ادامه فیلم مذکور را بسازد.
خیرت ویلدرس به رویتر گفت: «در این فیلم می خواهم  تهدیدهای اسلام علیه آزادی بیان را نشان دهم» وی در فیلم فتنه با اهانت به قرآن کریم مدعی شده بود کتاب دینی مسلمانان خشونت را تبلیغ می کند.
موضع ضداسلامی و وقاحت ویلدرس ( رئیس حزب آزادی و نماینده پارلمان هلند) به حدی بود که دادستانی کل هلند بهمن ماه گذشته درخواست پیگرد قضایی وی را به مراجع قضایی فرستاد. وزارت خارجه انگلیس هم به خاطر ترس از تحریک مسلمانان در این کشور، سفر این عنصر ضداسلامی به لندن را لغو کرد.

ویلدرس به رویتر می گوید: «ما باید بیشتر موضع تهاجمی داشته باشیم نه دفاعی، فیلم جدید من موضع تند و تیز علیه کشورهای اسلامی خواهد بود.»

به گزارش سایت ضدانقلابی رادیو زمانه، «دولت هلند همچنان نگران ساخته شدن این فیلم است و از آن هراس دارد که تولید این گونه فیلم ها به خشو نت و تفرقه مذهبی در کشور دامن زند. به نظر می رسد تجربه ترور فیلمساز هلندی تئو ون گوگ به وسیله یک مسلمان مراکشی در سال 2004 به خاطر ساختن فیلم ضداسلامی «تسلیم» عامل اصلی نگرانی دولت هلند باشد». خیرت ویلدرس هم اکنون تحت محافظت قرار دارد.

گسترش اتخاذ موضع تهاجمی و کینه توزانه علیه مقدسات اسلامی در حالی است که اخیرا یک دولتمرد سابق ایرانی با نخست وزیر سابق دانمارک (دبیرکل فعلی سازمان نظامی ناتو) که حامی کاریکاتورهای ضداسلامی است، در ترکیه دیدار کرد و منفعلانه دست وی را به گرمی فشرد!

این سکوت است یا عبور؟!

چند رو ز پس از انتشار خبر ملاقات موسوی با هاشمی رفسنجانی و ابراز حمایت هاشمی از نامزد اصلاح طلبان در انتخابات، یک نماینده سابق مجلس فاش کرد که هاشمی رفسنجانی در جلسه جامعه روحانیت خواستار حمایت اصولگرایان از یکی از 4 نفر (ناطق نوری، حسن روحانی، ولایتی یا لاریجانی) به جای احمدی نژاد شده است!

حجت الاسلام علی زادسر نماینده سابق مجلس متن گفت وگوی خود با آقای هاشمی رفسنجانی را در اختیار برخی سایت ها از جمله جمهوریت قرار داد. هاشمی در این مصاحبه، درباره موضع خود نسبت به انتخابات می گوید:« در مورد انتخابات اعتقاد من همان است که در جلسه جامعه روحانیت بحث شد و آن این است که چنانچه همه کسانی که خود را به هر نوعی جزو اصولگرایان می دانند، یکی از چهار نفر مطرح شده یعنی حجج اسلام ناطق نوری و روحانی و آقایان لاریجانی و ولایتی را، نامزد کنند و متفرق نشوند. بنده نیز به سهم و توان خود از نامزدی آن نامزد واحد، حمایت خواهم کرد و با جریان اصلاح طلب هم موافقت بشود که سهم مناسبی را در کابینه و مدیریت اجرایی کشور داشته باشد.»

اگر چه هاشمی رفسنجانی امید به چنین طرحی را فراوان دانست اما روشن است که اصلاح طلبان نامزد خود را دارند و طرح چنین مباحثی صرفا زمان را از گروه هایی نظیر جامعه روحانیت برای همراهی با احمدی نژاد می گیرد. حزب کارگزاران ساعاتی پس از دیدار با آقای هاشمی حمایت خود از میرحسین موسوی را رسما اعلام کردند.

آقای هاشمی در این گفت وگو روابط خود با رهبر انقلاب را عمیق و نزدیک توصیف کرد و عمل به نظرات ایشان را برای خود حجت شرعی و قانونی دانست اما درباره حمایت از دولت گفت: به عملکرد دولت انتقاداتی دارم و به جز در مورد تخلف از سیاست های کلی که نظارت بر آن از وظایف مجمع است، سکوت کرده ام تا با نظرات علنی مقام معظم رهبری، مخالفتی انجام نگیرد(!)

وی اگرچه درباره تورم و گرانی گفت: «در گذشته نیز اشکالات اقتصادی و تورمی بوده اما هرگز چنین نبوده»، اما به رکورد تورم 49 درصدی در دولت خود که پس از آن هرگز تکرار نشد، اشاره ای نکرد.

با وجود حمایت قاطع اکثر اعضای جامعه روحانیت از احمدی نژاد و عملکرد و مواضع اصولگرایانه وی، این نهاد هنوز نتوانسته موضع رسمی اتخاذ و اعلام کند.

نگرانى دوباره عضوجامعه روحانیت نسبت به حامیان موسوى

ابراز نگرانی امام جمعه شمیران نسبت به حضور افراطیون سازمان مجاهدین(انقلاب) و حزب مشارکت در ستاد میرحسین موسوی، تندروها را به تب و تاب انداخت. این تب و تاب از آن جهت است که حجت الاسلام دعاگو از نزدیکان و حامیان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام محسوب می شود و موضع وی می تواند به آشفتگی بیشتر در جبهه اصلاحات و نیز نگاه بدبینانه تر جریان هایی نظیر جامعه روحانیت نسبت به نامزدی موسوی منجر شود.

ایلنا ضمن مصاحبه با محسن دعاگو، مدعی شد که تیتر کیهان  برای اظهارات وی در نماز جمعه هفته گذشته(نگرانی از نفوذ سازمان مجاهدین و مشارکت در ستاد موسوی) دروغ است و در سخنان وی وجود ندارد. دعاگو اگرچه کیهان را متهم به تنگ نظری و تندروی و داوری های بی مبنا کرد اما گفت اگر از بنده در خصوص حضور جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب در اداره ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی پرسیده شود خواهم گفت «این حضور موجب «نگران سازی» وفاداران به انقلاب اسلامی، اعتمادسوزی و ریزش آراء سیاسی است. انشاءالله چنین اتفاقی رخ ندهد و اگر باشد به گوهر اصلاح و جبران آراسته گردد.»

چنانچه ملاحظه می شود آقای دعاگو در گفت وگوی اخیر هم بر نگرانی از حضور مجاهدین و مشارکت در ستاد موسوی تاکید می کند و این در حالی است که وی در خطبه های نماز جمعه نیز که از سوی خبرگزاری ها مخابره و در کیهان درج شد، تأکید کرده بود «من جبهه مشارکت را برانداز می دانم و اعضای این حزب تا توبه نکرده اند نباید در کارها مشارکت کنند چون قابل اعتماد نیستند... سومین کاستی در جبهه اصلاح طلب اصولگرا]شعار ادعایی موسوی[ احتمال شکل گیری بسترهای نگران ساز با نفوذ تشکل های سیاسی لیبرال، سکولار و پلورال در عرصه حاکمیت ملی است. جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب تا از مواضع ناهنجار گذشته در حوزه ساختار سیاسی، قانون اساسی و هویت نظام جمهوری اسلامی توبه نکنند، حضورشان در عرصه های حکومتی، کشور را با خطر بحران های سیاسی، اجتماعی و رکود علمی و فنی روبرو می سازد».

حجت الاسلام دعاگو در این گفت وگو با وجود انتقاد از  «برخی اشتباهات، کاستی ها و تندروی ها در دولت به عنوان یک حقیقت تلخ و ناروا» گفت: «در حوزه مردم گرایی، ساده زیستی، مواضع انقلابی، حجم بی سابقه تلاش های اجرایی، نقش آفرینی در رشد و شکوفایی علمی و فنی جمهوری اسلامی و افزایش امید و اعتماد در بین قشر وسیعی از هموطنان از جمله موفقیت های آقای احمدی نژاد است که آشکار و غیرقابل انکار است».
البته کیهان فشارهای ناشی از اتخاذ چنین مواضع اصولگرایانه ای را درک می کند!

وزارت خارجه آمریکا در تعلیق!

رسانه های غربی از استیصال و سردرگمی آمریکا در قبال عزم ایران برای توسعه فناوری هسته ای خبر می دهند.
دویچه وله آلمان در این زمینه با تأکید بر اینکه «توپ در زمین واشنگتن است»، به موضع متناقض آمریکا در زمینه مذاکرات بدون پیش شرط و در عین حال تأکید هیلاری کلینتون وزیر خارجه مبنی بر اینکه «ما از تعلیق کوتاه نیامده ایم» اشاره می کند و می افزاید: «به احتمال زیاد ایران در آینده نیز از سیاست اتمی خود، بویژه از غنی سازی اورانیوم، امتناع نخواهد کرد. همین چند روز پیش بود که در مراسمی باشکوه کارخانه جدید تولید سوخت اتمی در ایران افتتاح شد. برای تهران، این نمایش توان و  استقلال خود است. در واشنگتن نیز به تدریج این را درک می کنند که تهران از این سیاست صرفنظر نخواهد کرد.

آنطور که معلوم می شود، آمریکا آماده است تا با برنامه ایران برای غنی سازی اورانیوم کنار بیاید، البته اگر تهران موافقت کند که آن را در سطح کنونی متوقف کند. در عین حال «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا چنین امکانی را رد کرد، زیرا این به معنای امتناع از سیاست کلی شورای امنیت است که ممنوع سازی کامل غنی سازی اورانیوم را مطالبه می کند.

هر دم از این باغ...

یک گزارش دریافتی کیهان نشان می دهد میرحسین موسوی اخیراً با دو تن از اعضای گروهک غیرقانونی نهضت آزادی دیدار کرده است.

گزارش ها حاکی است این دو نفر با نام های «ح» و «م» (از اعضای شورای سیاسی گروهک نهضت آزادی) دیداری محرمانه با موسوی داشته اند و در آن دیدار میان آنها و موسوی مذاکراتی درباره فضای سیاسی کشور انجام شده است.

این گزارش نشان می دهد دو طرف تمام تلاش خود را برای مخفی ماندن خبر این دیدار انجام داده اند. موسوی پیش از این نیز با سازمان مجاهدین انقلاب مخفیانه دیدار کرده بود که  خبر آن از جانب سازمان به بیرون درز کرد.
موسوی در آن دیدار خود را دارای نزدیکی فکری به سازمان مجاهدین خوانده ولی ضمناً تاکید کرده بود مایل است حمایت آنها از وی علنی نشود تا او بتواند از درون اصولگرایان یارگیری کند. هنوز موسوی یا کسی از اطرافیان وی توضیح نداده است که  دیدار با نهضت آزادی چه نسبتی با خط امام و انقلاب می تواند داشته باشد؟!


ایران

راهکارهاى جذب سرمایه هاى ایرانیان خارج کشور

خبر اول این که 43/36 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجى روز چهارشنبه «ایران» از برنامه ریزى براى حل مشکلات ورود ایرانیان به داخل کشور به عنوان راهکار جذب سرمایه هاى ایرانیان خارج کشور یاد کرده اند. 8923/درصد مخاطبان، فعالیت مؤثرتر وزارت امور خارجه و سفارتخانه ها در جذب هموطنان مقیم خارج را خواستار شده و 16/81درصد نیز معرفى فرصت هاى سرمایه گذارى در داخل کشور را در تقویت حضور اقتصادى ایرانیان مقیم خارج مؤثر دانسته اند. در این میان 15/93درصد از مخاطبان معتقدند ایجاد تشکل هاى مناسب توسط ایرانیان خارج از کشور راهکار نیل به این هدف است.


تلاش سخت واشنگتن براى آزادى رکسانا صابرى!

شنیدیم که رابرت وود یکى از سخنگویان وزارت خارجه امریکا روز پنجشنبه گفته که محاکمه رکسانا صابرى پایان یافته و ما امیدواریم دولت ایران با آزادى او اقدام مثبتى جهت تحقق روابط میان دو کشور انجام دهد. این در حالى است که مراجع قضایى ایران اتهامات قابل توجهى را متوجه صابرى کردند. سخنگوى وزارت خارجه امریکا اضافه کرده که دولت انتظار آزادى صابرى را دارد و «ما به سختى تلاش مى کنیم که این انتطار برآورده شود». وى گفته: امریکا از دولت ایران انتظار دارد تا همه اطلاعاتى را که مى تواند در مورد صابرى در اختیار این دولت بگذارد. وود در خاتمه گفته که «ما بارها گفته ایم دستمان را به طرف ایران دراز کرده ایم و دلمان مى خواهد ببینیم که ایران هم حرکت متقابلى از خود نشان بدهد.»

مصر چند دانشجوى شیعه را بازداشت کرد

با خبر شدیم که منابع امنیتى مصر چند دانشجوى عرب را به اتهام تشکیل یک گروه براى ترویج مذهب تشیع در استان «6 اکتبر»در جنوب قاهره بازداشت کردند. پایگاه خبرى محیط به نقل از شبکه خبرى «عراقنا» مدعى شده: این دانشجویان که اهل عراق و چند کشور حوزه خلیج فارس هستند در دانشگاه هاى غیر دولتى این استان گروههاى ویژه اى براى جمع آورى کمک مالى براى ساخت مساجد مخصوص شیعیان تشکیل داده اند. بنا بر این گزارش وزارت اوقاف مصر پیش از این نیز با ساخت مساجد ویژه شیعیان در این منطقه مخالفت کرده بود.

سازمان ملل تحت سیطره صهیونیست هاست

خبر رسیده که نخست وزیر سابق ترکیه در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم با اشاره به خطر نفوذ صهیونیزم در جهان تأکید کرده: سازمان ملل و مؤسسات وابسته به آن به طور کامل تحت سلطه صهیونیست ها است. نجم الدین اربکان سخنان صهیونیست ها را در برابر مسلمانان یاد آور شده و گفته: آنها مى گویند مسلمانان فقط کنفرانس اسلامى تشکیل مى دهند و امریکا را محکوم مى کنند و ما هم با وقت تلف کردن آنها نقشه هایمان را عملى مى کنیم. وى تصریح کرد: به تنهایى نه پول داریم نه قدرت، بنابراین تنها راه مقابله با صهیونیستها تشکیل اتحادیه اسلامى با حضور 60 کشور اسلامى است.

تکاپوى برخى اعضاى منافقین براى بازگشت به ایران


یک خبر دیگر این که شمارى از اعضاى گروهک تروریستى منافقین، اردوگاه «اشرف» در شمال شرقى پایتخت عراق را ترک کرده و برخى از آنان تصمیم گرفته اند به ایران بازگردند. «على کاکى»، یکى از خارج شدگان از اردوگاه اشرف گفته: «20 سال قبل به این اردوگاه آمدم و نخستین چیزى که با آن برخورد کردم، فقدان آزادى اندیشه و عمل بود و اینکه قوانین و دستورات را باید بدون فکر کردن و به صورت کورکورانه اجرا مى کردیم.» کاکى افزود: «پس از ورود به اشرف متوجه شدیم که همه مطالب و خبرها درباره اهداف این گروهک دروغ و نادرست بود.»

رژیم تل آویو قادر به حمله نظامى علیه ایران نیست

دست آخر این که روزنامه «الوطن» چاپ دمشق نوشته: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستى، تبلیغ علیه فعالیت هاى صلح آمیز هسته اى ایران را در سطوح بین المللى آغاز کرده و با اعلام آمادگى براى استفاده از راهکار نظامى و هدف قرار دادن ایران مى کوشد خود را به عنوان عامل مقابله با به اصطلاح تهدید ایران در افکار عمومى رژیم صهیونیستى جا بزند. به نوشته الوطن، تاریخ انقلاب اسلامى ایران، ثابت کرده که ایران لقمه اى آسان براى دیگران نبوده و تهران قدرت مقابله با فشارهاى خارجى از جمله حمله نظامى را دارد؛ بویژه آن که داراى قدرت نظامى قوى، ماهواره و چرخه سوخت هسته اى است.

قدس


تلاش کارگزاران برای حمایت ازموسوی پس از پیوستن کرباسچی به کروبی


ایرنا- سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی درگفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق مصوبه شورای مرکزی این حزب، تمام اعضای حزب کارگزاران جز کرباسچی موظف به حمایت از مهندس موسوی هستند.

حسین مرعشی عصر پنجشنبه در ساری با تکذیب خبری مبنی بر اینکه اگر اعضای حزب کارگزاران در استانها به این نتیجه برسند که از کروبی حمایت کنند ، می توانند از ایشان حمایت کنند، گفت: هیچ یک از اعضای کارگزاران حق ندارد، خارج از مصوبه حزب عمل کند.

ایران،فراکسیون اقلیت در صدد اعلام کاندیدای واحد است

عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: اعضای فراکسیون اقلیت به دو کاندیدای اصلاح طلب، موسوی و کروبی گرایش دارند، اما درصدد رسیدن به اجماع برای اعلام کاندیدای واحد هستند.

نصرا... ترابی نماینده شهرکرد افزود: فراکسیون در اعلام کاندیدای واحد، جلوی گرایشهای سیاسی فردی نمایندگان را نمی گیرد و آنها در ابراز عقیده آزاد هستند.

اصلاح طلبان تا پانزدهم خرداد فرصت دارند

باشگاه خبرنگاران - مصطفی درایتی عضو شورای مرکزی حزب مشارکت با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث در مورد اینکه کدامیک ازدو کاندیدا به نفع هم کناره گیری می کند کمی زود است،تصریح کرد: اصلاح طلبان دهم الی پانزدهم خرداد فرصت دارند که در زمینه کاندیدای واحد به نتیجه قطعی برسند.

انتقاد آیة ا... مکارم از تشریفات زاید مسابقات ورزش


آیة ا... ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، خواستار حذف تشریفات زاید مسابقات ورزشی شد.

وی در دیدار با نماینده ولی فقیه و مسؤولان کمیته امداد امام خمینی(ره)اظهار داشت: با وجود برخی از مشکلات و خسارتهای ناشی از حوادث طبیعی، صرف کردن این همه هزینه برای برگزاری مسابقات ورزشی چندان ضرورتی ندارد.

وی برگزاری مسابقات ورزشی و لزوم توجه به این مقوله را از نیازهای جامعه ذکر کرد و افزود: باید از تشریفات و هزینه های اضافی برگزاری این مسابقات اجتناب شود.

رسوایی جنسی بزرگ مقامات کویتیچ

در حالی که مدتی از رسوایی جنسی بزرگ رجال مشهور و مقامات امنیتی و سیاسی کویت می گذرد، صدا و سیما و رسانه های ایرانی همچنان از انتشار هرگونه اخبار در این باره خودداری می کنند.

کشف یک خانه فساد در کویت که در آن تعداد زیادی از مسؤولان سیاسی و امنیتی این کشور به شکلی زننده مشغول خوش گذرانی با دختران کویتی بودند، موجب رسوایی بزرگ اخلاقی در این کشور گردیده است.

حضور دو نماینده مجلس، چند افسر ارشد ارتش کویت و تعدادی از مقامهای وزارت کشور، در این خانه فساد موجب شد این حادثه بزرگترین رسوایی اخلاقی در چند سال اخیر دولتهای عربی لقب گیرد.مقامهای مذکور به شکلی زننده و در وضعیتی عریان به همراه 15 دختر کویتی دستگیر شدند که قبل از سررسیدن خبرنگاران، دو نماینده مجلس توسط مأموران از محل جرم خارج شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها