گروه حوادث: 3 مرد شیاد که با جعل سند یک ملک،200 میلیون تومان از یک شهروند تهرانی کلاهبرداری کرده بودند، در حالی تحت تعقیب پلیس قرار گرفته بودند که یکی از آنها به اتهام لاستیک‌دزدی دستگیر شد و راز کلاهبرداری میلیونی خود را فاش کرد. به گزارش جام‌جم، اواخر زمستان سال گذشته، مردی با ارائه دادخواست در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران، از 3 مرد به اتهام کلاهبرداری 200 میلیون تومانی شکایت کرد و به بازپرس باقری گفت: سال 65، ملکی را به طور قولنامه‌ای خریدم و موفق به گرفتن سند آن نشده بودم تا این که چندی قبل، یکی از مغازه‌دارانی که همسایه‌ام بود، از من خواست یکی از آشنایانش را به عنوان آبدارچی در مغازه‌‌ام استخدام کنم و من قبول کردم و وی کارش را شروع کرد.
کد خبر: ۲۴۵۸۷۴

پس از چند هفته، مرد همسایه، به دیدنم آمد و با ادعای این که پس از گفتگو با مرد آبدارچی متوجه شده یکی از اقوام وی مالک واقعی ملک‌ شماست، از من خواست برای صحت گفته‌های او، با او دیداری داشته باشم که قبول کردم و بعد از ملاقات با وی و بررسی سند مالکیت او، به صحت گفته‌هایش اطمینان یافتم و به این ترتیب پس از فروش ملک و دریافت 200 میلیون تومان پیش‌پرداخت، آن را به حساب بانکی وی واریز کردم، اما چند روز بعد او به همراه مرد همسایه و آبدارچی به طرز مرموزی ناپدید شدند.

با مشکوک شدن به اوضاع، به بانک رفتم و معلوم شد آبدارچی‌ام، پول‌ها را از حساب بانکی برداشت کرده است و من بناچار معامله‌ام را با خریدار ملک فسخ کرده و با فروش اموال و مغازه‌ام،200 میلیون تومان را به او پرداختم.

تصویر رایانه‌ای سارق، کلاهبردار را لو داد

به این ترتیب، ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، جستجو برای یافتن مردان کلاهبردار را در حالی آغاز کرده بودند که شکایت‌های متعددی از یک راننده زانتیا مبنی بر سرقت لاستیک‌های خودروهای پژو در اختیار پلیس گرفت. ماموران پس از بررسی تصاویر رایانه‌ای از این سارق متوجه شدند که تصویر وی با تصویر رایانه‌ای از محمد  کلاهبردار  فراری مطابقت دارد. با فاش شدن این موضوع تحقیقات در این خصوص ادامه یافت تا این که مردی با پلیس تماس گرفت و بیان کرد؛ سارق لاستیک خودرویش که راننده زانتیا بوده، خودرو را در یک کوچه بن‌بست رها کرده و گریخته است. ماموران با عزیمت به محل به توقیف خودروی سارق فراری پرداختند. چند روز بعد از توقیف خودرو، یک افسر بازنشسته و مردی جوان به مرکز پلیس مراجعه و ادعا کردند؛ مالک خودرو هستند، اما موفق به ارائه هیچ‌گونه مدرکی به پلیس نشدند و همین امر شک کارآگاهان را برانگیخت و آنها مورد بازجویی دوباره قرار گرفتند که معلوم شد این دو مرد با دریافت یک میلیون تومان ازمحمد  مرد سارق  قصد تحویل خود را از پلیس داشته‌اند.

با مشخص شدن این موضوع، متهمان روانه زندان شدند و ماموران هفته گذشته در ادامه تحقیقات، موفق به دستگیری سارق فراری شدند و او را به اداره پلیس انتقال دادند و وی در بازجویی‌های پلیسی به 52 فقره سرقت لاستیک‌های خودروی پژو در محله‌های شمال غرب تهران از سال 87 تا روز دستگیری و کلاهبرداری 200 میلیون تومانی از شاکی با همکاری 2 همدست فراری‌اش اعتراف کرد.

بنا بر این گزارش، مرد سارق با قرار قانونی از سوی بازپرس باقری رئیس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 2 تهران روانه زندان شد و تحقیقات تکمیلی برای دستگیری همدستان فراری‌اش ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها