«محمود احمدی نژاد» رییس جمهوری عصر امروز سه شنبه در جمع ایرانیان مقیم خارج از کشور از برنامه پرتاب موشکهایی با برد 1500 کیلومتر برای قراردادن ماهواره های بزرگتر ایران در فضا خبر داد.
کد خبر: ۲۴۵۴۵۳

به گزارش خبرگزاریها ، رئیس‌جمهور گفت: باور عمیق دارم که جز فرهنگ ایرانی و اسلامی نمی تواند نیاز فزاینده بشر را پاسخ دهد ؛ چیزی که می تواند خلاء امروز را پر کند فرهنگ ملت ایران است. برای این باید ایران را به سرعت بسازیم اما برخی که تمایل و توان برای شنیدن موفقیت های ملت ایران را ندارند، وقتی اخبار موشکهای ما را شنیدند آن را ماجراجویی خواندند اما خبر ندارند که موشک های 700 و 1500 کیلومتری قرار است ماهواره های بزرگتری را به فضا بفرستد.

وی همچنین با اشاره به درخواست گروه 1+5 برای حضور ایران در مذاکرات هسته ای افزود: کسانی که در گذشته برای فناوری هسته ای ما شرط می‌گذاشتند امروز از ما می‌خواهند که به اتفاق هم مسائل جهان را حل و فصل کنیم.

وی با اشاره به عزمت ملت ایران و دستیابی آن به قله‌های رفیع علم و دانش خاطرنشان کرد: همه آن‌ها (غرب و قدرت‌های فاسد) بسیج شده‌اند تا جلوی پیشرفت علمی ملت ایران را بگیرند؛ در این میان موضوع هسته‌یی یک بهانه بود و می‌خواستند اراده سیاسی خود را تحمیل کنند و اگر ایران زیر بار می‌رفت تمام فناوری‌های ما تعطیل می‌شد.

احمدی نژاد افزود: دیدیم که در سعدآباد با پررویی به بهانه مبارزه با سلاح هسته ای از ما می‌خواستند که آزمایشگاه‌ ها و رشته‌ های علمی منجر به دانش هسته‌ ای را تعطیل کنیم که معنای آن لگدمال شدن استقلال ملت ایران بود و طبیعی است که ملت ایران آن را نپذیرفت و نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به برخی خواست‌های دول غربی در مورد فناوری هسته ای کشورمان گفت:‌ در مورد تحقیقات نیز می‌گفتند که برای داشتن 20 سانتریفیوژ باید 10 سال مذاکره کنیم در حالی که امروز 7هزار سانتریفیوژ در نطنز کار می‌کند.

رییس شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: طبق برنامه تولید سوخت هسته‌ ای به پیش می‌رود و کسی نمی‌تواند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرد.

وی با تاکید بر این‌که «کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند مجبور به اعتراف به عظمت ایران شدند» ، خاطرنشان کرد: همان کسانی که برای ما شرط می‌گذاشتند امروز می‌گویند که بیایید به اتفاق هم مسائل جهان را حل و فصل کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که این قدرت‌ها هم به صداقت و هم به حقیقت به جایگاه ملت ایران پی برده باشند.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: هم‌اکنون در ذهن ملت‌ها و سیاستمداران دنیا ایران در بالاترین طراز اثرگذاری است که این مساله به خاطر همت، شجاعت و همبستگی ملت ایران است. امروز حرکت رو به رشد ملت ایران پرشتاب و با سرعت ادامه دارد و باید مسیر کمال با قوت، همدلی و توکل به خدا طی شود.

وی با تاکید بر این نکته که «مطمئنیم که با روحیه‌ای که امروز در ایرانیان وجود دارد هدف متعالی رساندن ایران به قله‌های پیشرفت و کمال بشری محقق می‌شود» خاطرنشان کرد:‌ ملت ایران، ملتی تمدن‌ساز و الهام‌بخش است و در طول تاریخ، ایرانیان به هر نقطه دنیا که سفر کرده‌اند با خود خدمت و پیشرفت به ارمغان برده‌اند. هر ایرانی به هر نقطه‌ی دنیا که رفته سفیر فرهنگ و تمدن ایران بوده است.

رییس شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور با اشاره به بحران اقتصادی که گریبان‌گیر دنیا شده است، وظیفه و مسوولیت ایرانیان در این خصوص را سنگین عنوان کرد و یادآور شد: بسیار روشن است که این بحران حاصل اندیشه حاکم بر بخش‌های وسیعی از دنیاست که برخی می‌خواهند آن را منحرف کنند ؛ این مساله ناشی از نوع نگاه به انسان، جامعه‌ بشری و جهان هستی است ؛ کسانی که انسان را موجودی ذلت‌جو و سودجو تعریف کرده‌اند ، طبیعی است که پایه‌گذار زور و چپاول می‌شوند و حاصل این اندیشه غیرانسانی مدیریتی غیرانسانی است که به پایان راه رسیده است.

وی خواستار ساخته شدن دنیای جدیدی بر مبنای عدالت، دوستی و برادری و عاری از زورگویی، تهدید و تجاوز و نیز بداخلاقی شد و اظهار کرد: باید جهان زیبایی که انسان برای زندگی در آن خلق شده است، پدید آید و باور عمیق داریم که جز فرهنگ ایرانی و اسلامی نمی‌تواند این نیاز فزآینده بشر را پاسخ دهد. در این راستا باید ایران را به سرعت بسازیم و بعد از ساختن ایران می‌توانیم الهام‌بخش برای همه‌ بشریت باشیم و تک تک ما مسوول ساختن تاریخ و آینده بشریت هستیم.

احمدی نژاد همچنین بر وظیفه دولت در دفاع و صیانت از حقوق تک تک ایرانیان در حد توان در جای جای دنیا تاکید کرد و گفت:‌ برنامه‌هایی برای جلوگیری از آسیب ایرانیان خارج از کشور ناشی از بحران اقتصادی جهانی داریم که باید در این مورد همفکری کنیم تا حتی به یک ایرانی در هیچ جای دنیا آسیب نرسد.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود عشقی که هر روز در نزد ایرانیان شعله‌ور می‌شود و هرگز خاموش نمی‌شود را عشق ایران عنوان و اظهار کرد: عشق به ایرانی، عشقی پاک، الهی و آسمانی است.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی ملت ایران گفت: بعید می‌دانم که دنیا در این مساله تردید داشته باشد که ملت ایران نقش اصلی را در ساختن فرهنگ و تمدن جهان ایفا کرده است. هر چه عقب‌تر برویم می‌بینیم ملت ایران همواره فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز بوده و بسیاری از رفتارهای غیرانسانی هیچ‌گاه در میان ایرانیان جایی نداشته است.

احمدی‌نژاد گفت: میراث فرهنگی ایران نیز از قدیمی‌ترین و غنی‌ترین میراث فرهنگی بشری است و ملت ایران سهم اصلی را در شکل‌گیری علم و فناوری در جهان داشته است.

وی اظهار کرد: دانشمندان ما هزار سال پیش دستاوردهایی را به بشر هدیه کردند که امروز هم از آن‌ها استفاده می‌شود به گونه‌ای که اولین سازندگان وسایل جراحی درون بدن در هزار سال پیش ایرانیان بودند.

احمدی نژاد سابقه‌ درخشان مهندسی ایرانیان را از دیگر ویژگی‌های تمدن ایران زمین برشمرد و خاطرنشان کرد: ایرانیان همواره سایه تمدنی خود را به بیش از نیمی از جهان هدیه کرده‌اند و بیش از نیمی از جهان نیز تحت تاثیر مدیریت، نظم و ارزش‌های حاکم بر آن زندگی و به آن افتخار می‌کردند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ساخته شدن برخی فیلم‌ها بر علیه فرهنگ و تمدن ایرانی اظهار کرد: وقتی در برابر ملت ایران نتوانستند کاری بکنند دست به انتقا‌م‌گیری از تاریخ زدند در حالی که ملت ایران آن‌چنان در حرکت انسانی و زندگی اجتماعی پیشتاز بودند که دستورالعمل‌ها و ضوابط ایرانیان را دیگران با افتخار اقتباس و تبعیت می‌کردند.

وی ادامه داد: تقریبا در تاریخ ایران موردی نداریم که ایرانیان خود را برای چپاول آماده کرده باشند و هر جا برای دفع شری رفته‌اند از خود میراثی بر جای گذاشتند.

احمدی نژاد در زمینه‌ هنر و سازه‌های مهندسی و ادب ایرانیان نیز گفت: برخی سازه‌های مهندسی ایرانیان سه هزار سال است که در خدمت مردم است و در زمینه‌ ادب و هنر نیز اگر همه‌ هنرمندان دنیا جمع شوند یکی از آن‌ها مانند حافظ، سعدی، مولانا و یا فردوسی نمی‌شود.

رییس‌جمهور افزود: یک نفر (فردوسی) در برابر صدها لشکر و فرهنگ مهاجمی که از ارزش‌های اسلامی و ایرانی انحراف پیدا کرده بود و می‌خواست همه چیز ایران را نابود کند در قالب حماسه، فرهنگ ایرانی و اسلامی را زنده کرد.

وی گفت: وقتی موسیقی اصیل ایرانی نیز نواخته می‌شود روح انسان به پرواز درمی‌آید و ارزش‌های انسانی در آن زنده می‌شود و زمانی که با اشعار شعرای ما همراه می‌شود جز تعالی و کمال چیزی در آن نیست.

رئیس جمهور با بیان این‌که «در تمام دنیا ملتی شجاع‌تر از ملت ایران پیدا نمی‌شود» خاطرنشان کرد: سنبل شجاعت ملت ایران آرش کمانگیر است که تمام وجود خود را برای حفظ ایران فدا کرد و در دوره اخیر نیز تمام عالم در برابر ما ایستادند ولی جوانان ما با دست خالی زورگویان را به زیر کشیدند.

احمدی‌نژاد همچنین ملت ایران را ملتی مهربان توصیف کرد که در کمک به یکدیگر در جای جای دنیا متجلی می‌شود و افزود: همبستگی ملت ایران نیز مثال‌زدنی است؛ چراکه ملت ایران یک خانواده بزرگ و در هم پیچیده‌ی مستحکم است و در همه‌ جای دنیا همه ایرانیان راجع به ایران حرف‌شان یکی است.

وی سنت‌های ایرانی را آموزنده، انسانی و در جهت روابط اجتماعی، محبت، همدلی و انسانیت توصیف و اضافه کرد:‌ گذشته ما سرشار از افتخار است اما معنایش این نیست که همواره یک حاکمیت افتخارآفرین در این سرزمین برقرار بوده است.

وی ادامه داد: حرکت رو به کمال ملت ایران از روز اول ادامه داشته است اما این حرکت در مقطعی حدود 200 سال دچار آسیب شد به گونه‌ای که عده‌ای مسلط شدند و راه‌ها و ارتباطات را قطع کرده و نقطه‌ اجتماعی درونی ملت ایران را به هم ریختند و لذا این حرکت رو به کمال آسیب دید.

رییس شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: هم غربی‌ها و هم شرقی‌ها می‌دانستند که برای تسلط بر ایران باید بنیان‌های ایران را از بین ببرند که این مساله آرزوی تاریخی قدرت‌های فاسد بوده است. این مساله امروز نیز وجود دارد و با توجه به آرایشی که در برابر ما گرفته‌اند دنبال همان اهداف هستند اما امروز ایران کجاست و آن‌ها کجا هستند.

وی گفت: ‌در گذشته‌های دور فاصله تمدنی ملت ایران با دشمنانش هزاران هزار کیلومتر بوده است. امروز به فضل الهی و با عنایات ویژه امام عصر(عج) یک خیزش و یک تولد دوباره در حیات ملت ایران اتفاق افتاده است؛ آن‌ها ادعا داشتند که ملت ایران را به عنوان ملتی دسته چندم و خارج از تحولات جهانی نگاه دارند اما ملتی با این سابقه و ویژگی فرهنگی این مساله را برنخواهد تابید و بر اراده دشمنان غلبه خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها