براده ها

تقدیر از برگزیدگان تئاتر کودک در جشن تئاتر

فارس: برگزیدگان و تقدیری‌های بخش‌های مختلف تئاتر کودک و نوجوان در جشن خانه تئاتر معرفی شدند. به گفته منوچهر اکبرلو، یکی از اعضای هیات مدیره انجمن از میان 50 نامزد در بخش‌های مختلف به برگزیدگان در روز جشن انجمن جوایزی اهدا و از آنها قدردانی می‌شود. نشان ویژه (مدالیون) انجمن نیز در این جشن به یک هنرمند اهدا می‌شود.
کد خبر: ۲۴۴۴۳۹

امیرخانی با سرلوحه‌ها آمد

مهر: یادداشت‌های پراکنده رضا امیرخانی با عنوان «سرلوحه‌ها» از سوی انتشارات سپیده باوران مشهد روانه بازار کتاب شد. این اثر شامل گزیده‌ای از یادداشت‌های امیرخانی در فاصله سال‌های 84 - 81 در 4 بخش است که با عناوین الواح، امکنه، اجتماعیات و فرهنگ منتشر شده است.

زلزله، آثار تاریخی ایتالیا را ویران کرد

ایسنا: بیش‌ترین خسارت‌ها بر اثر زلزله اخیر ایتالیا به شهر تاریخی لاکوئیلا با 70 هزار نفر جمعیت وارد شده است و صدها بنای تاریخی این شهر تخریب شده‌اند که از آن جمله می‌توان به سقوط بخش‌هایی از گنبد کلیسای مشهور این شهر اشاره کرد. این گنبد زیبا که بخشی از کلیسای تاریخی سانتا ماریا  است، در قرن 13 میلادی ساخته شده است.

علیرضا قربانی و گروه شیراز در کانادا

مهر: علیرضا قربانی و گروه شیراز در تور کانادا و در شهر‌های تورنتو، مونترال و اتاوا در 20، 28 و 29 فروردین به اجرای برنامه خواهند پرداخت. این برنامه نخستین کنسرت علیرضا قربانی در کانادا محسوب می‌شود.

تالار هنر پس از 6 ماه درها را می‌گشاید

ایسنا: سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اتمام پروژه تالار هنر تا پایان فروردین‌ خبر داد. با بازگشایی تالار هنر که از شهریور سال گذشته، تعمیرات عمرانی آن آغاز شده بود، این مجموعه تئاتری کودک و نوجوان با نمایش «شکار بزرگ شنبه» نوشته و کار شهرام کرمی، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

نکوداشت دکتر محمد معین؛ 9 اردیبهشت‌

مهر: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری مراسم نکوداشت دکتر محمد معین در زادروز این استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی خبر داد. محمدحسن اصغرنیا گفت: این مراسم 9 اردیبهشت ماه با حضور استادان زبان و ادبیات فارسی در استان گیلان برگزار خواهد شد.

سالار عقیلی در آلمان و لهستان

فارس: سالار عقیلی و گروه مضراب به سرپرستی و آهنگسازی حمید متبسم در آلمان و لهستان کنسرت می‌دهد.

عقیلی گفت: در این کنسرت که 12 اردیبهشت در لهستان و 13 اردیبهشت در آلمان برگزار می‌شود، قطعاتی را در دستگاه ماهور و آواز دشتی اجرا خواهیم کرد.

عقیلی همچنین قرار است همراه با گروه موسیقی راز و نیاز و ارکستر کراسنابروک آلمان در جشنواره «حافظ و گوته» که اوایل تیرماه در آلمان برگزار می‌شود، کنسرتی برگزار کند.

جشنواره حافظ و گوته اواخر خرداد و اوایل تیر در شهر وایمر آلمان برپا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها