رئیس جمهور یکی از مهمترین مسائل کشور را برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواند و گفت: در این دوره از انتخابات هر کسی که توانایی اداره کشور را دارد باید در صحنه حاضر شود و از سوی دیگر هیچ کسی حق ندارد مانع از اظهار نظر و سخنرانی اشخاص شود.
کد خبر: ۲۴۳۸۳۶

به گزارش خبرگزاری مهر دکتر محمود احمدی نژاد که پیش از ظهر امروز چهارشنبه در پنجاه و پنجمین سفر استانی خود به استان اصفهان سفر کرده است در سخنرانی خود در میدان امام اصفهان اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری مهمترین و بالاترین صحنه حضور و تصمیم گیری و کمال اراده ملت است. ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری که بالاترین صحنه هاست به دنبال تحقق آرمان ها و اهداف و مسیر خود است.

وی افزود: ملت در انتخابات ریاست جمهوری راه  آینده کشور و مسیری که باید همه طی کنند را انتخاب می کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه انتخابات متعلق به مردم ایران است، تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری صحنه هنرنمایی و تصمیم گیری یک ملت است در این انتخابات باید همه توانمندی های کشور، اندیشه ها، سلایق و دیدگاه ها و نظرات گوناگون به صحنه بیایند و بنده در همین جا از همه نخبگان و کسانی که این توانمندی را در خود می بینند دعوت می کنم به صحنه بیایند چرا که انتخابات متعلق به یک گروه یا یک فرد خاص نیست، بلکه متعلق به همه ملت است.

رئیس جمهور تاکید کرد: در این دوره از انتخابات بنده به همراه اعضای دولت تلاش خواهیم کرد که بهترین انتخابات را همانند گذشته برگزار کنیم تا همگان بتوانند نظرات خود را آزادانه بیان کنند  .

وی در ادامه سخنانش گفت: در انتخابات همه یکسان هستند و هیچ کس حق ندارد مانع از اظهار نظر و سخنرانی های افراد شود.

احمدی نژاد تصریح کرد: هر تصمیمی که ملت می گیرد باید همه گروه ها، افراد، شخصیت ها به آن احترام بگذارند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از سخنان رهبر معظم انقلاب در نخستین روز از سال نو درباره انتخابات، گفت: بنده از رهبر معظم انقلاب سپاسگزارم چرا که با بیانات دقیق خود موضوع انتخابات در سال جدید را باز کردند .

وی گفت : از نگاه دولت مسئله اول حضور حداکثری و تحقق اراده ملت است و مسئله دیگر آزادی کامل برای حضور هر کس که می تواند خود را مطرح کند و یا توان اداره کشور را در خود می بیند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دولتمردان گفت: ما تا روزی که هستیم و ملت صلاح بداند که باشیم ، باید ثانیه به ثانیه در خدمت ملت باشیم ،  حق نداریم حتی یک ریال از بیت المال و یا یک ثانیه از وقت بیت المال را صرف شخص خاصی کنیم.

احمدی نژاد با اشاره به شخصیت شهید رجایی گفت: یکی از محبوب ترین شخصیت های دوران ما شهید رجایی است که کل دوران ریاست جمهوری وی 27 روز بود، اما آن 27 روز کام ملت ایران را شیرین کرده است به طوری که ملت ایران امروز به دنبال نمونه ای از دولت شهید رجایی هستند.

وی در پایان این بخش از سخنانش گفت: اگر برخی دست اندازی ها برداشته شود و انرژی ملت ایران به طور کامل در مسیر ساختن و پیشرفت آزاد شود ، بدون شک باید بدانیم که کشور ایران یکی از بهترین و پیشرفته ترین ملت های جهان خواهد بود.

رئیس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنانش به سیاست  خارجی کشور اشاره کرد و گفت : در 22 بهمن سال گذشته بنده به یک حقیقت اشاره کردم و به فضل و لطف الهی، ایستادگی ملت ایران جایگاه ایران را در جهان ارتقاء داد همان چیزی که بنده در آن روز اعلام کردم. امروز ملت ایران در جایگاه والایی قرار دارد وقتی امروز در جهان می خواهند تصمیم بگیرند می گویند ببینید که تعامل ایران و آمریکا چه می شود، امروز بسیاری از مناسبات آمریکا با سایر کشورها متاثر از جایگاه ملت ایران شده است.

احمدی نژاد خطاب به جهانیان گفت : دنیا بداند ملت ایران همواره خواهان صلح، عدالت و پیشرفت همه ملت ها بوده است. ملت ایران دوست دار همه ملت ها است  .

وی افزود: ملت ایران اهل گفتگو و منطق است اما تعامل و گفتگو با عزت و عدالت آن هم بر اساس منافع ملی و ملت خود.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش به پیام نوروزی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور محترم آمریکا در پیام نوروزی خود ضمن تبریک سال نو به ملت ایران به تمدن و فرهنگ شایسته ایرانی اشاره کرد که این حرف، حرف خوبی است و نکته بعدی که به آن اشاره کرد نیازمند بودن جهان به فرهنگ و تمدن ملت ایران است که این هم قبول. در نکته بعدی که وی به آن اشاره کرد حضور ایرانیان در جامعه آمریکا و پیشرفت آن کشور توسط ایرانیان بود که این موضوع هم قابل قبول است اما در ادامه سخنان خود گفت : ایران باید جایگاه شایسته درجهان داشته باشد و بعد گفت که این مسیر از راه هسته ای محقق نخواهد شد حال بنده در پاسخ به وی می گویم که " جانا سخن از زبان ما می گویی" ما 30 سال است که این سخن را می گوییم که چرا می خواهید با لشکر کشی مسائل را حل کنید.

وی خطاب به آمریکا گفت : از گذشته تا به امروز شما با لشکر کشی ها و محاصره اقتصادی اجازه نداده اید که ملت ها به حق خود برسند و از سوی دیگر سخن ملت ایران به گوش ملت های جهان برسد. اگر شما می گویید که به دنبال تغییر هستید باید روش و ادبیات خود را عوض کنید چرا که ملت ایران در سایر نقاط دنیا به دنبال منافع ملی خود نبود این شما بودید که در هر گوشه از جهان اعلام کردید که آمریکا به دنبال برقراری منافع خود در خاورمیانه، اروپا و آسیاست.

احمدی نژاد ادامه داد: ملت ایران هیچ گاه به دنبال بمب هسته ای نبوده است. آن کسانی که بمب تهیه کرده اند از نظر سیاسی عقب افتاده اند. ما امروز مسئله هسته ای ایران را مسئله ای تمام شده می دانیم و به شما هم نصیحت می کنیم که حرف هایتان را اصلاح کنید چرا که حق ندارید برای ملت ها تعیین تکلیف کنید. شما تنها می توانید به ملت خود امر و نهی کنید.

رئیس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنانش گفت: ملت ایران یک ملت پیشتاز با فرهنگ و تمدن است شما گفته اید که صادقانه دست دوستی دراز کرده اید بنده هم در همین جا اعلام می کنم که ملت ایران از دستی که با احترام و ادب به سویش دراز شود استقبال می کند ولی اگر غیر از این باشد ملت ایران همان پاسخی را خواهد داد که به بوش داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها