دیدگاه ها در مورد برنامه های نوروزی رسانه ملی

رسانه ملی در نوروز امسال چهره‌ای نو از خود به نمایش گذاشت

رسانه ملی در نوروز امسال چهره ای نو از خود به نمایش گذاشت و برنامه های متنوعی را برای هر نوع سن و سلیقه پخش کرد . نگاهی داریم به نظرات برخی از مسوولان و کارشناسان در مورد برنامه های نوروزی صدا و سیما.
کد خبر: ۲۴۲۹۸۹

محمدمهدی عسگرپور رئیس خانه سینما درباره برنامه های نوروز سال 88 صداو سیما تصریح کرد : نوروز امسال هم مثل چند سال گذشته صدا وسیما تلاش زیادی کرد و برنامه‌های متنوعی را از طریق شبکه‌های مختلف رادیو تلویزیونی برای مردم پخش کرد.

رئیس خانه سینما گفت : در ایام نوروز برنامه‌های خوب و متنوعی از طریق شبکه‌های مختلف بخصوص درحوزه سیما پخش شد که قابل تقدیراست.

محمدمهدی عسگرپور رئیس خانه سینما تاکید کرد: معلوم بود که تلاش بسیار زیادی برای پخش این برنامه های خوب شده و برنامه های متنوع نوروزی حاصل فکر و برنامه‌ریزی بوده است .

در برنامه های نوروزی به سنتهای ملی بیشتر توجه شد

مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس گفت : برنامه های نوروزی صدا وسیما خیلی خوب بوده است. محمدرضا شرف الدین در مصاحبه با خبر رادیو درمورد این برنامه ها افزود : یکی از توفیقاتی که امسال من داشتم این بود که چون سفر نرفتم با تلویزیون ودر واقع با سیمای جمهوری اسلامی خیلی همراه بودم حتی وقتی هم که از منزل بیرون می‌رفتم سعی می‌کردم که از طریق صدای جمهوری اسلامی ایران این همراهی را با صدا و سیما داشته باشم، صدا وسیما امسال بسیار برنامه‌های خوبی داشت .

وی گفت : برنامه های شبکه معارف ، شبکه جوان و شبکه قرآن خیلی خوب بود ، شبکه قرآن به خصوص چند تا تلاوت جدید و برنامه جدید داشت که فوق‌العاده جذاب بود.

مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس همچنین اضافه کرد : برنامه‌های تلویزیون هم که در واقع یک مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی که هم سال ساخت آنها سالهای بالایی بودند یعنی در واقع متاخر و جدید بودند و هم خود برنامه‌ها به خصوص برنامه های مستند خیلی خوب بودند.

او افزود : سریال افسانه جومونگ که روزانه پخش شد خیلی از خانواده‌ها را که علاقه به این سریال داشتند به خودش جذب کرد و به جای اینکه هر هفته منتظر یک قسمتش باشند توانست قصه را در یکی از حساسترین و برجسته‌ترین نقطه داستانی بصورت پیوسته پیگیری بکند.

محمدرضا شرف الدین گفت : در برنامه های نوروزی امسال به آداب و رسوم و سنتهای ملی بیشتر توجه شده بود و من امیدوارم که رویکرد صدای و سیما بصورت کلی این باشد که این سنتها و آداب و رسوم ملی را احیاء بکند و مردم بیشتر با گذشته فرهنگی خودشان و گذشته تمدن پر افتخارشان بیشتر آشنا شوند.

وی تصریح کرد : کاملا پیدا بود که یک تدبیر درست و یک خرد جمعی این مسایل را برنامه‌ریزی کرده بود و معلوم است که مدیران شبکه‌ها و دست‌اندرکاران برنامه‌ها توانستند هماهنگی خوبی داشته باشند.

مدیر عامل انجمن سینمای دفاع مقدس همچنین گفت : زمانهای پخش به نظرم زمانهای خوبی بود ، مفید بود و درواقع در پخشها تنوع وجود داشت که این تنوع علاقمندهای گونه‌های مختلف برنامه‌های تلویزیونی را به خودش جلب ‌کرد و برای هر کسی با هر سلیقه‌ای ،زمان مناسبی را برای نشستن پای برنامه‌های مورد علاقه خودش درنظر گرفته بود.

حرکت جدیدی در رسانه ملی آغاز شده است

مدیر امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پخش آخرین فیلم های سینمایی جهان از سیمای جمهوری اسلامی ایران را نشان دهنده آغاز حرکت جدیدی در رسانه ملی دانست.

علیرضا کریمی صارمی گفت: خرید حقوق فیلم سینمایی «میلیونر زاغه نشین» برنده 8 اسکار سینمایی 2009 و دوبلاژ سریع و پخش آن در ایام نوروز نشان می دهد جریان جدیدی در تامین برنامه صداوسیما در حال شکل گیری است.

به گفته این کارشناس سینمایی تلویزیون در ایام عید امسال در بخش برنامه های کودک و نوجوان هم توانست با پخش جدیدترین انیمیشن های ایرانی و خارجی ارتباط خوبی با مخاطبان خود برقرار کند.

کریمی صارمی با اشاره به توجه و استقبال خوب مردم از برخی سریال های تلویزیونی مانند سریال حضرت یوسف (ع) گفت: با وجود اینکه بیشتر مردم پایان اینگونه قصه ها را می دانند توجه مردم نشان می دهد قصص الانبیا همچنان بهترین داستانها برای تولید فیلم و سریال هستند.

این کارشناس سینمایی افزود: بسیاری از خانواده ها با وجود اینکه در مسافرت بودند اما جذابیت برخی سریال ها موجب شده بود حتی در سفر به گونه ای برنامه ریزی کنند که تماشای این برنامه ها را از دست ندهند.

مدیر امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از عملکرد شبکه دوم سیما را در مقایسه با سال های گذشته جالب توجه بیان کرد و گفت: سایر شبکه ها در سالهای گذشته حرکت رو به جلویی داشتند که شبکه دوم امسال با ایجاد جریان جدیدی در تولید و پخش برنامه های متنوع هم پای سایر شبکه ها بود.

کریمی صارمی عملکرد رسانه ملی در بعد ورزش بویژه پس از فوتبال ایران و عربستان بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: صداوسیما با برنامه های کارشناسی در شبکه های مختلف بویژه شبکه خبر توانست در غیاب سایر رسانه ها به خوبی حرف و خواسته مردم را به مسئولان ورزش کشور منتقل کند.

رسانه ملی در نوروز فعالیت مضاعف کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فعالیت صدا و سیما در نبود فعالیت رسانه های مکتوب در ایام نوروز درمقایسه با روزهای دیگر سال ارزش مضاعف دارد.

حسن قشقاوی از فعالیت رسانه ملی در زمینه پوشش اخبارو رویدادهای گسترده مسائل خارجی مربوط به ایران در ایام تعطیلات نوروز قدردانی کرد.

وی درباره برنامه های نوروزی صدا و سیما افزود: در این ایام سریال های طنز، اخبار و برنامه های تحلیلی را دیدم.

قشقاوی زبان طنز را روشن و در اعماق تاریخی و فرهنگی ایرانیان ریشه دار دانست و گفت: طنز بهترین گویش برای بیان واقعیات است.

وی افزود: اقبال مردم از طنز و رد و بدل مطالب سریال ها در جامعه نشاندهنده تاثیرگذاری طنز است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هر قدر طنز، نقادی و مشارکت عمومی در برنامه های صدا و سیما گسترش یابد برای جامعه مفید خواهد بود.

قشقاوی افزود: اکنون رسانه های جهانی در پی مشارکت جویی مردم در برنامه های خود هستند و هر قدر برنامه های تولیدی کلیشه ای کاهش یابد و مشارکت افکار عمومی افزایش یابد ، رسانه ملی پربارتر می شود.

برنامه ها همه سلیقه ها را راضی می کرد

رئیس کتابخانه ملی گفت: تلویزیون در ایام عید امسال توانست اوقات خوبی را برای مردم فراهم کند.

اشعری افزود: تنوع فیلم های سینمایی و سریال های داخلی و خارجی که در ایام عید امسال از تلویزیون پخش شد امسال به قدری زیاد بود که تقریبا تمام سلیقه ها را راضی می کرد.

رئیس کتابخانه ملی در عین حال گفت: از رسانه ای با ابعاد صداوسیما نمی توان انتظار داشت در این تعطیلات طولانی مدت تمام برنامه ها و تولیدات تلویزیونی و رادیویی بی عیب و نقص داشته باشد اما در مجموع عملکردها از سال های گذشته در همه شبکه ها بهتر بود.

اشعری گفت: برخی ها از تکرار برنامه ها در روز بعد انتقاد داشتند که این تکرار هم به علت تنوع زیاد برنامه های پر مخاطب و تقاضا گریز ناپذیر است.

رئیس کتابخانه ملی در ارزیابی کلی از برنامه های صداوسیما برنامه های امسال صداوسیما را در مقایسه با سال های گذشته فاخرتر بیان کرد و گفت: برنامه های صداوسیما امسال با توجه به قدرت جذب مخاطب بالا از نظر محتوایی هم برتر از سال های گذشته بود.

برنامه های طنز پرمخاطب بود

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از برنامه های صداوسیما در ایام نوروز امسال تمجید کرد.

علیرضا ملکیان گفت: برنامه های طنز پخش شده در این ایام متناسب با فضای شاد جامعه و تعطیلات سال نو بود و بینندگان زیادی مخاطب این برنامه ها بودند.

وی درباره سریال های خارجی مانند «افسانه جومونگ» که از شبکه سه سیما پخش می شود ، گفت: داستان خوب این سریال خارجی در ایام عید توانست مخاطبان بیشتری جذب کند.

معاونت مطبوعاتی وزیر ارشاد در مجموع عملکرد صداوسیما در اقناع مردم را موفق ارزیابی کرد و گفت: صداوسیما در تعطیلات امسال توانست اوقات خوبی را برای مردم بویژه کودکان و نوجوانان فراهم کند.

برنامه های نوروزی سیما بهتر شده است

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون گفت: با وجود برخی اشکالها، در مجموع برنامه های سیما در ایام نوروز بهتر شده است.

حجت الاسلام دکتر ناصر سقای بی ریا به ویژه به برنامه های شبکه قرآن اشاره کرد و افزود: فیلمهای ارزشی و برنامه های متنوع مستندی که در همه شبکه ها پخش شده، هم اطلاعات و دانش مردم را افزایش می دهد و هم برای مردم سرگرمی و نشاط به دنبال دارد. سقای بی ریا در عین حال گفت : برخلاف سالهای گذشته، به نظر می رسد برنامه های سیاسی و تحلیل رویدادهای مهم سال گذشته، کمتر شده بود که بهتر است در سالهای آینده جبران شود.

مشاور رئیس جمهور همچنین برنامه های طنز تلویزیون را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و گفت: گرچه این برنامه ها بدون اشکال نبود، ولی مجموعاً در آنها رعایت موازین شده بود و نکات منفی کمتر شده بود.

دکتر سقای بی ریا همینطور از سریال حضرت یوسف و برنامه راهیان نور به عنوان برنامه های خوب تلویزیون در این روزها نام برد و گفت: برخی مردم حتی شاید توقع داشتند که سریال حضرت یوسف بیشتر و مثلا دو بار در هفته پخش شود.

صدا وسیما برنامه های جذابی داشت

دکتر فرقانی کارشناس ارشد ارتباطات درباره برنامه های صدا و سیما در ایام نوروز گفت : صدا وسیما در ایام نوروز برنامه‌های سرگرم ‌کننده و جذابی داشت.

دکتر فرقانی افزود : صدا و سیما امسال برای ایام تعطیل نوروز تدارک خوبی دیده بود و در مجموع برنامه‌های سرگرم‌کننده و شاد و خوبی داشت .

وی گفت : برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ها جذاب‌تر بود البته فیلم‌های سینمایی خوبی هم جمع‌آوری شده بود و نمایش داده شد و زمان پخش برنامه ها هم خیلی خوب برنامه ریزی شده بود .

دکتر فرقانی تاکید کرد‌ : ارزیابی من از برنامه ها مثبت است و به دست‌اندرکاران تهیه برنامه‌های مختلف رادیو تلویزیون خسته نباشید می گویم .

برنامه های نوروزی مفرح بود

بهروز جعفری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از عملکرد شبکه های مختلف صداوسیما در ایام نوروز تقدیر کرد و گفت: برنامه های شبکه های مختلف صداوسیما مفرح بود و اوقات فراغت را بخوبی پر کرد.

وی افزود: در نظرسنجی ها مردم نیز از برنامه های نوروزی رضایت داشتند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین از برنامه های صبحگاهی ، ورزشی ، سریال ها و مستندها و برنامه های تاریخی صداوسیما در ایام نوروز تقدیر کرد و گفت: برنامه راهیان نور برای افرادی که با جبهه و جنگ مانوس بودند یک تجدید خاطره بود.

وی در پایان گفت: صداوسیما نه تنها در تعطیلات نوروزی بلکه در برنامه های کلی در طول سال گذشته با توجه به سال نوآوری و شکوفایی بسیار خوب ظاهر شد و این بحث را که مقام معظم رهبری مطرح فرموده بودند بخوبی اعمال کرد بخصوص در دهه مبارک فجر ، هفته دفاع مقدس و برنامه های نوروزی که خیلی عالی و نسبت به سال های گذشته مناسب تر بود.

صداوسیما در نوروز نمره قبولی گرفت

امید مسعودی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه صداوسیما در ایام نوروز نمره قبولی می گیرد ، گفت : پخش بیش از 90 فیلم سینمایی در ایام نوروز از رسانه ملی ، جای تقدیر دارد.

امید مسعودی با قدردانی از زحمات کارکنان صدا و سیما افزود: صداوسیما به عنوان رسانه ملی و بسیار پربیننده و تاثیرگذار باید در برنامه ریزی های خود به فرهنگ جامع و پرمحتوای اسلامی و شیعی ، انتقال میراث فرهنگی ، اطلاع رسانی ،پرکردن اوقات فراغت و افزایش شادی مردم توجه بیشتری کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: اطلاع رسانی صداوسیما در باره وضع ترافیک جاده ها در ایام نوروز موجب کاهش 16 درصدی تصادفات شد.

این کارشناس ارتباطات گفت: بخش انتقادی سریال هایی که در ایام نوروز پخش شد با استقبال خوب مردم مواجه شد .

مسعودی افزود: تاثیرگذاری بر مخاطب لازمه برنامه های تولیدی است و باید این ویژگی در رسانه ملی بیشترتقویت شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: علت تغییرات ناگهانی و جابجائی پخش برنامه های نوروزی باید اطلاع رسانی شود تا مردم سردرگم نشوند.

برنامه های نوروزی انرژی آفرین بود

محمد ابطحی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برنامه های صدا و سیما را در ایام نوروز بسیار خوب توصیف کرد و گفت : این برنامه ها شادی را در ابتدای سال به خانه  مردم وعلاقه مندان آورد.

محمد ابطحی برنامه های شاد رسانه ملی را برنامه هایی همراه با محتوای ارزشی خواند که پیامد های بسیار خوبی برای جامعه بهمراه خواهد داشت . وی مجموعه مرد دو هزار چهره را یکی از این برنامه ها معرفی کرد .

محمد جواد ابطحی برنامه های امسال نوروز را خستگی برطرف کن و انرژی آفرین برای کارهای پر تلاش هموطنان عنوان کرد و گفت : برنامه های امسال بسیار مفرح بود و پیامهای اصلی انقلاب و نظام را در قالبهای مختلف ارائه کرد و شادی ارزشمندی به خانه های مردم آورد .

برنامه های صداو سیما مثبت بود

دادستان کل کشور برنامه های نوروزی صدا و سیما را مثبت ارزیابی کرد .
 
قربانعلی دری نجف آبادی گفت: به طور قطع برنامه های رسانه ملی در ایام نوروز خوب است و باید به محتوای آنها توجه بیشتری شود.

دری نجف آبادی با قدردانی از زحمات مسئولان و کارکنان صدا و سیما افزود: صدا و سیما باید به محتوای برنامه ها به ویژه برای نسل های نوجوان و جوان و خانواده ها توجه بیشتری کند.

دادستان کل کشور درباره برنامه های طنز ایام نوروز گفت: برنامه های طنز خوب است و باید به محتوای آنها دقت بیشتری شود.

کارنامه صداوسیما در ایام نوروزی بسیار خوب بود

سیدجلال یحیی زاده دیگر عضو کمسیون فرهنگی مجلس ‌برنامه های نوروز امسال را در مقایسه با سالهای گذشته در مجموع دارای تنوع بهتر و موضوعات مناسبتر دانست.

وی از برنامه های طنزکه سبب کاسته شدن ناراحتیهای مردم می شود تقدیر کرد و افزود : مسائل دست به دست هم داده و برنامه های امسال مناسبتر و انتخاب موضوعات با فضای عید و کشور همگون تر بوده است .

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس باردیگر از برنامه هایی که در خصوص معرفی ایران و برنامه هایی که برای راهنمایی مسافران نوروزی و رانندگان جهت کاهش خسارات جاده ای و تلفات ارائه شد نیز تقدیر کرد و نقش صدا و سیما را در کاهش تلفات جاده ای بسیار موثر عنوان کرد.

یحیی زاده در مجموع کارنامه صدا و سیما را در ایام نوروزی بسیار خوب و بهتر از سالهای گذشته توصیف کرد.

برنامه های نوروزی بدآموزی نداشت

اسفندیار رحیم مشائی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت : برنامه های تلویزیونی در این ایام در مجموع مثبت بود و من در آنها نکات منفی و بدآموزی ندیدم.
 
معاون رئیس جمهور گفت: گرچه سریال «مرد دو هزار چهره» از نظر موضوع و سوژه، تکرار سریال سال گذشته است، ولی حائز ابتکاراتی است که آن را حرفه ای تر کرده است.

رحیم مشائی سریال «افسانه جومونگ» را هم به علت سنتی بودن و اشاره به موضوعاتی مانند عدالت طلبی، مورد علاقه و توجه مردم ایران بیان کرد. رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رقابتی شدن را شرط بهبود کیفیت و ارزیابی بهتر برنامه ها عنوان کرد و گفت: اگر زمانبندی پخش برنامه ها در شبکه های تلویزیونی طوری باشد که با هم تداخل نداشته باشد، آن وقت قوت و ضعف سریالها با هم قابل مقایسه است.

پوشش اخبار جاده ای مثبت بود

رئیس پلیس راهور ناجا عملکرد صداوسیما بخصوص رادیو را در پوشش خبرهای مربوط به وضع جاده ها و راههای کشور بسیار مثبت ارزیابی کرد.

سردار محمد رویانیان با قدردانی از تلاش های رسانه ملی در اطلاع رسانی و آگاهی به موقع به مردم گفت: عملکرد مثبت رسانه ملی باعث کاهش سوانح و حوادث جاده ای در سراسر کشور شده است.

سردار رویانیان افزود: صداوسیما با پوشش خبرهای جاده ای بسیاری از مشکلات را در حوزه حمل و نقل و ترافیک جاده ای بویژه در تعطیلات نوروز کاهش داد.

اوقات فراغت در نوروز امسال بخوبی پر شد

خانم رئیسی ، خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ، ایسنا ، درباره برنامه های نوروزی صدا و سیما گفت : صدا و سیما در نوروز 88 برنامه های جذاب و خوبی داشت .

او تصریح کرد : برنامه مهران مدیری را می‌بینم سریال شبکه 5 هم خوب بود و من و خانواده‌ام آنرا پیگیری می‌کنیم.

وی افزود : فیلم میلیونر زاغه نشین هم خیلی خوب بود و خیلی صدا کرد و خیلی خوب است که چنین فیلمهایی بیشتر پخش شود .

خبرنگار ایسنا گفت : سریال ها هم خیلی خوب بود و افسانه جومونگ را همه فامیل تعقیب می‌کردند و حتی جالب بود که حتی تکرارش را هم بعضی دوباره می‌دیدند.

وی همچنین گفت : فیلمهای سینمایی ایرانی وخارجی خوب بود البته خانم ها بیشتر فیلمهای ایرانی را پسندیدند و آقایان فیلمهای خارجی را پیگیری می‌کردند .

برنامه های نوروزی متنوع بود

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: برنامه های صداوسیما امسال هم مانند سالهای گذشته حال و هوای بهار را به خانه مردم آورد.

اسدبیگی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبر رادیو ، اوقات فرهنگی را بهترین زمان یادگیری و آموختن نکته های اساسی بویژه جوانان بیان کرد و گفت: در برنامه های صداوسیما در ایام عید بخوبی به این نکته توجه شده بود.

وی در عین حال گفت: ظرفیت شبکه های تلویزیونی برای انتقال مفاهیم تربیتی بسیار بیشتر است و می شد در شبکه ای مانند شبکه دو که مخاطبان کودک و نوجوان آنها بیشتر است ، نکاتی آموزشی و پرورشی بیشتری مانند بهترین کتاب سال 87 را معرفی کرد.

این کارشناس سینما و تلویزیون گفت: پخش فیلم جدید و جذاب از تلویزیون در ایام نوروز موجب ایجاد علاقمندی مردم به صنعت سینما شده است.

اسدبیگی در مجموع تنوع برنامه های تلویزیونی در نوروز 88 را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: پخش سریال هایی مانند «افسانه جومونگ» از شبکه سه در ایام نوروز موجب شد تاثیرات مثبتی را در میان کودکان و حتی بزرگترها داشته باشد.

برنامه های گردشگری صداو سیما خوب بود

دکتر نسیم مجیدی استاد گروه ارتباطات و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اطلاع رسانی بخش های مختلف تلویزیون درباره گردشگری و اخبار مربوط به سفرهای نوروزی بسیار بهتر از سال های گذشته بود.

دکتر نسیم مجیدی با اشاره به پخش برنامه فتیله در ایام نوروز افزود: این برنامه که هر روز از شبکه دو سیما پخش می شود با داشتن موسیقی های شاد و استفاده از ماسک و لباس های رنگارنگ و جذاب توانسته است به خوبی کودکان را جذب کند.

وی اضافه کرد : برنامه کلاه قرمزی که جزو برنامه های کودک محسوب می شود با اینحال بیشتر از کودکان ، بزرگسالان را به خود جذب کرده است .

مجیدی یادآور شد : جوانان و بزرگسالانی که بیننده این مجموعه تلویزیونی هستند با دیدن آن، خاطرات گذشته برایشان تجدید می شود.

این استاد رشته ارتباطات همچنین گزارشهای خبری نوروز را در رسانه ملی بسیار خوب و عینی توصیف کرد.

مجیدی در مورد فیلم های سینمایی پخش شده از شبکه های مختلف صدا و سیما گفت : به نظر می رسد امسال در انتخاب فیلم های سینمایی دقت بیشتری شده و فیلم های با محتوای خشن ،پخش نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود : تعدادی از فیلم های روز سینمای جهان ، مانند میلیونر زاغه نشین در این ایام پخش شد که با وجود محدودیت زمانی تهیه آن ، از دوبله بسیارخوبی برخوردار بود.

از برنامه های صدا وسیما راضی هستیم

مهرداد بذرپاش مدیرعامل شرکت سایپا گفت : خودم و اعضای خانواده ام از تعداد و کیفیت برنامه های نوروزی صدا وسیما راضی هستیم.

مدیرعامل سایپا در خصوص برنامه های نوروزی صدا و سیما گفت : تا آنجایی که برنامه ها را دنبال کردم فیلمهای سینمایی ایرانی و خارجی با کیفیت‌تر و مطرح‌تر از سالهای قبل بود و هم تعدادشان بیشتر بود . وی افزود : از حق نباید بگذریم که فیلمها هم از نظر کمی و هم کیفی افزایش قابل توجهی داشت.

مهرداد بذرپاش گفت : برنامه های شبکه‌های مختلف خوب بود و در نظرسنجی کلی که از اعضای خانواده و فامیل داشتیم همگی راضی بودند.

برنامه های سرگرمی صدا و سیما در ایام نوروز خوب بود

آقای باقری استاد ارتباطات دانشگاههای تهران در مورد برنامه های نوروزی صدا وسیما گفت : این سازمان در خصوص جذب مخاطب و پر کردن اوقات فراغت مردم نسبتا موفق بوده است.

باقری افزود : اگر کارکردهای رسانه‌ را به چهار یا پنج دسته تقسیم کنیم یعنی آموزش ،اطلاع‌ رسانی ، تفریح و سرگرمی و تبلیغات ،من فکر می‌کنم که در بحث تفریح و سرگرمی صدا وسیما به علت طبیعت برنامه‌هایی که روزهای نوروز پخش می‌کند نمره قابل قبولی می گیرد .

این استاد ارتباطات درباره زمان پخش برنامه‌های نوروزی صدا وسیما  گفت: ساعتهای پخش سریالها و یا مجموعه‌ها که مختص نوروز بوده به نظر من خیلی خوب بوده خصوصاً در بعد سرگرمی و تفریحی این مسئله به وضوح قابل مشاهده است.

وی همچنین گفت : با توجه به کارکردهای رسانه و تنوع دیدگاههایی که معمولاً مخاطبان رسانه ای مثل تلویزیون دارند این انتظار وجود دارد که تلویزیون به تمام سلیقه‌ها و تنوع آرا بپردازد بخصوص نقش آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی که در چنین روزهایی می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای افکارعمومی و در واقع تصمیم‌گیریهای مهم کشور داشته باشد.

از پخش فیلمهای خوب تشکر می‌کنم

ابراهیمی خبرنگار روزنامه ایران گفت : برنامه های سرگرمی و تفریحی صدا و سیما در ایام نوروز خوب بود.

وی گفت : فیلمهای سینمایی بخصوص فیلمهای جدید خیلی خوب بودند.

خبرنگار روزنامه ایران از پخش سریال جومونگ و فیلم سینمایی میلیونر زاغه نشین تشکر کرد.

وی همچنین پیشنهاد کرد برنامه های خبری سیاسی و خبری جذاب هم در تعطیلات نوروز پخش شود چون مردم به برنامه های تحلیلی هم نیاز دارند .

خبرنگار روزنامه ایران درخواست کرد در کنار پخش برنامه های تفریحی برنامه های عمیق فرهنگی نیز برای مخاطبان خاص بیشتر پخش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها