امام جمعه موقت تهران خواستار تلاش مشترک مجلس، دولت و مردم برای اصلاح الگوی مصرف شد و گفت: نمایندگان مجلس موانع قانونی جلوگیری از اسرافکاری‌ها را رفع کنند و دولتمردان هم در این زمینه الگو شوند.
کد خبر: ۲۴۲۹۶۱

به گزارش مهر، آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به برکات و آثار یاد و ذکر خدا، ذکر الهی را باعث رفع گرفتاری ها و مشکلات مادی و معنوی توصیف کرد.

وی همچنین بر اهمیت نماز شب در سلوک عرفانی تاکید کرد و گفت: هیچ عارفی بدون بهره گیری از نماز شب، موفق به پیمودن مسیر عرفان نشده است.

آیت الله خاتمی در خطبه های دوم نماز جمعه تهران نیز با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) و روز جمهوری اسلامی به حجم گسترده سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: حجم مسافرت های نوروزی نشانه نشاط مردم ایران است.

وی با تجلیل از ابتکار راه اندازی سفر کاروان های نور، اظهار داشت: سفر کاروانهای نور از افتخارات ارزشمند بعد از جنگ بود که باعث احیای فرهنگ شهادت شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین خواستار تلاش دولت و مردم برای جبران آسیب های سیل اخیر در برخی مناطق کشور شد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر سخنانش با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری گفت: پیام نوروزی ایشان مثل همیشه از حساسیت، عمق و لطافت خاصی برخوردار بود، نامگذاری سالها از ابتکارات ارزشمند رهبر معظم انقلاب است که اولویت سال و جهتگیری مسئولان نظام را در طول سال مشخص می‌کند، این نامگذاری را به فال نیک می گیریم و نعمت رهبری صالح را شکر می گذاریم.

وی افزود:  اصلاح الگوی مصرف مورد عنایت خدا بوده است و در روایات هم آمده است اگر افراد یا جامعه ای الگوی مصرف خود را اصلاح نکنند ، دعایشان هم مستجاب نمی شود.

خاتمی با اشاره اینکه میانه روی و درست مصرف کردن جزو آموزه های اسلامی است، گفت: اسراف از محرمات قطعی دین اسلام است، مثلا در روایتی از امام حسن عسگری (ع) آمده است که  کسی که در وضو آب را اسراف کند، گناهش مثل کسی است که نماز نخواند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین خواستار تلاش مشترک مجلس، دولت و مردم برای اصلاح الگوی مصرف شد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی موانع قانونی جلوگیری از اسراف کاری ها را رفع کنند، دولتمردان هم الگو شوند، صداوسیما با گفتار و رفتار خود در اصلاح الگوی مصرف بکوشد.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری خواستار رقابت منصفانه در این انتخابات شد و گفت: در انتخابات نباید از از امام و رهبری  هزینه کنیم.

وی همچنین با اشاره به رویکرد آمریکا در قبال انقلاب اسلامی ایران گفت: هیچ توطئه ای نیست که دست آمریکا را نبینیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان یکی از رهبران کشورهای عربی در استفاد از واژه ای مجعول به جای "خلیج فارس " در اجلاس اتحادیه عرب ، خطاب به وی گفت : صدسالها است که این خلیج، خلیج فارس است و تا ابد نیز خلیج الفارسی خواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها