انهدام باند بزرگ سرقت خودرو در شیراز

سردار علی مویدی از شناسایی و انهدام یک باند بزرگ سرقت خودرو در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۲۴۲۰۸۶

به گزارش مهر در شیراز، سردار مویدی ظهر چهارشنبه در نشستی خبری افزود: طی مدت اخیر در سطح شهر شیراز با پدیده جدید سرقت خودروهای گران قیمت مواجه شدیم که با توجه به اهمیت موضوع تحقیقات وسیعی برای شناسایی عوامل این سرقتها شروع شد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس طی تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که اعضای این باند از خلافکاران با سابقه ای هستند که در امر سرقت تبحر فراوانی دارند که در نهایت با بررسیهای کارشناسانه کاراگاهان نظیر سرنخ یابی، مستند سازی و... سرکرده این باند که یکی از سارقین با سابقه حرفه ای بود شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: با شناسایی و دستگیری این سردسته باند، کارآگاهان موفق به شناسایی و دستگیری 9 تن از اعضای این باند شدند و کارهای تحقیقاتی همچنین ادامه دارد.

سردار مویدی با بیان اینکه تمام اعضای این گروه را متخلفان سابقه دار و حرفه ای تشکیل داده اند، افزود: تاکنون حدود 36دستگاه خودرو مدل بالای مسروقه از این گروه کشف شده و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این سارقین خودروهای خود را از مقابل بیمارستانها و اماکن اداری سرقت می کردند، عنوان کرد: اعضای این باند پس از سرقت خودرو با استفاده از جاعلین حرفه ای، به سرعت مبادرت به ایجاد پلاک و سند تقلبی کرده تا مشخصات خودروی مسروقه قابل شناسایی نباشد که البته این جاعلین نیز شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: طی مدت اخیر پلیس بارها نسبت به رعایت نکات ایمنی منازل و خودروها به شهروندان هشدار داده است اما برخی از افراد هنوز نسبت به رعایت نکات ایمنی بی توجه و کم توجه هستند در صورتیکه با رعایت مسائلی نظیر پیش بینی قفل های مخفی و دزدگیر های مناسب می توان درصد ایمنی را افزایش داد.

دستگیری 150نفر در چهارشنبه سوری

سردار مویدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طی شب گذشته چهارشنبه سوری آرام و مناسبی را پشت سر گذاشتیم، افزود: در سطح استان فارس مردم هماهنگی و همکاری مناسبی با عوامل انتظامی داشتند و بدین ترتیب مشکل بزرگی در سطح استان طی این شب رخ نداد.

وی با تاکید بر اینکه آرامی شب گذشته محصول همکاری مردم و مسئولین بود، افزود: طی این شب البته 30دستگاه خودرو، 65دستگاه موتورسیکلت متوقف و 150 نفر نیز دستگیر که از این تعداد برخی از این افراد آزاد و برخی دیگر نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها