رییس سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور:

منابع طبیعی در کشور مظلوم واقع شده است

فرود شریفی رییس سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور گفت: منابع طبیعی در کشور بسیار مظلوم واقع شده است و نیاز به توجه جدی مسئولان در همه ابعاد دارد.
کد خبر: ۲۴۱۳۰۰

«شریفی» در گفتگو با مهر در کرج  اظهار داشت: منابع طبیعی جهان به ویژه در ایران در معرض انقراض قرار دارد به همین دلیل این بخش نیازمند توجه مدیران است.

وی عنوان کرد: نباید نگاه خودخواهانه به منابع طبیعی داشت و اگر در بحث جنگلها و مراتع حفاظت و بهره‌برداری درست از این منابع خدادادی صورت نگیرد، نسل فردا و آیندگان با خطر زیست محیطی مواجه می‌شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی کشور یادآور شد: آلودگی هوا سالانه حدود 800 هزار نفر را به کام مرگ می کشاند و امروز این منابع طبیعی است که به‌طور مستقیم با همه ابعاد زندگی مردم مانند آب و خاک سرو کار دارد و اگر این منبع عظیم حفظ نشود کره زمین نابود خواهد شد.

شریفی خاطرنشان کرد: در بخشهای مختلف منابع طبیعی کشور طرح های راهبردی درحال اجرا است، همچنین در بخش جنگلها و مراتع چه در بعد سطحی و چه در بعد کیفیت یک روند خوب و قابل برگشت را نشان می‌دهد که از جمله این اقدامات می‌توان به جنگلهای شمال ایران اشاره کرد که با برداشتن عوامل مخرب‌ساز به‌طور کامل این مراتع طبیعی به زمان قبل برگشته و احیا شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها