گروه شهرستان‌ها:‌ روند سرقت سنگ نوشته‌های قدیمی در دو شهر از شهرستان‌های استان یزد نسبت به گذشته شدت گرفته است. رئیس سازمان میراث فرهنگی یزد با اعلام این خبر گفت: سرقت سنگ نوشته‌ها کم و بیش در گذشته اتفاق می‌افتاده و هم‌اکنون نیز در برخی موارد شاهد آن هستیم اما در دو شهر از شهرستان‌های استان یزد این روند افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۴۰۵۹۵

عزیزالله سیفی افزود: برای جلوگیری از خروج این سنگ نوشته‌ها از کشور با پلیس بین‌الملل هماهنگ شده و تاکنون نیز تعدادی از این آثار با همکاری آنها به استان بازگشته است.وی خاطرنشان کرد: همچنین برای جلوگیری از سرقت آثار تاریخی پرقدمت در این دو شهر و سایر شهرهای استان یزد، اصل آثار به مخازن مخفی منتقل شده و نمونه‌ای بسیار شبیه اصل آن طراحی و در محل اثر نصب شده تا در صورت بروز سرقت توسط افراد سودجو،‌ لطمه‌ای به آثار واقعی وارد نشود.

وی سنگ نوشته «سنگ قدمگاه» را از نمونه‌هایی اعلام کرد که چندی پیش توسط افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه به سرقت رفته بود اما با همکاری پلیس بین‌الملل دوباره به محل اصلی خود بازگشت.

رتبه چهارم گردشگری

به گزارش خبرنگارجا‌م‌جم از یزد، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان با اشاره به آمارهای موجود گفت: یزد رتبه چهارم گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، امسال برای اسکان نوروزی مهمانان 2 هزار و 621 تخت در هتل‌ها و 404 تخت در مهمانپذیرها اضافه می‌شود همچنین با هماهنگی آموزش و پرورش تعداد 3200 کلاس درس، 11 واحد کمپینگ و 60 خانه استیجاری در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: گردشگران در سال گذشته بیشترین بازدید را به ترتیب از میدان امیر چخماق، آتشکده، باغ دولت‌آباد و مسجد جامع داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها