گروه جامعه: بر اساس اعلام مسوولان راهنمایی و رانندگی، سرعت غیرمجاز همواره یکی از عوامل اصلی بروز تصادفات جرحی و فوتی رانندگی در کشور محسوب می‌شود. در حالی که تدابیر کنترلی همچون افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی نیز در این زمینه نتوانسته آنچنان که باید به عنوانی اهرم بازدارنده از کارآیی لازم برخوردار باشد. بااین حال همچنان مسوولان راهنمایی و رانندگی بر افزایش جریمه‌های رانندگی به عنوان یک عامل بازدارنده اساسی از وقوع تخلفات تاکید می‌کنند، ‌به‌طوری‌که براساس اعلام رئیس راهور ناجا قرار است در نوروز امسال جریمه سرعت غیرمجاز در جاده‌های کشور به 35 هزار تومان افزایش یابد؛ به این امید که شاید بتوان از وقوع تصادفات رانندگی ناشی از سرعت غیرمجاز پیشگیری کرد.
کد خبر: ۲۳۶۶۰۳

سردار رویانیان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برای تحقق این اهداف از دوربین‌های ثبت تصاویر قابل حمل استفاده می‌شود درخصوص برنامه‌های فرهنگی راهنمایی و رانندگی در نوروز اظهار کرد: در این ایام و حتی قبل از آن، صدا و سیما برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه برای حفظ و آسایش بیشتر مردم، پلیس راهور ناجا از 7000 نیروی فارغ‌التحصیل دانشگاه پلیس و یگان ویژه پاسداران کمک می‌گیرد، به ایسنا گفت: 9 میلیون نفر دانش‌آموز تا 15 اسفندماه حکم و کارت ماموریت همیار پلیس را از سوی آموزش و پرورش دریافت خواهند کرد.

کاهش 21 درصدی کشته‌های تصادفات رانندگی

همچنین به گفته فرمانده پلیس راه کشور، شمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای به ازای هر 10 هزار خودرو در کشور با 21 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 18 نفر کاهش یافت.سرهنگ اسماعیلی با تاکید بر این‌که هم‌اکنون شمار خودروها در کشور به 10 میلیون و 400 هزار و موتورسیکلت‌ها به حدود 7 میلیون دستگاه رسیده است، افزود: تعداد کشته‌های تصادفات به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه شامل خودرو و موتورسیکلت، در سال جاری حدود 11 نفر بوده است که این رقم نسبت به سال 86 حدود 22 درصد و نسبت به سال 85 نیز 44 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که شمار کشته‌های تصادفات به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت کشور در جاده‌ها طی سال 85، 27 نفر و در سال 86 حدود 22 نفر بوده است، به ایسنا گفت: این رقم امسال به حدود 18 نفر کاهش یافته است.فرمانده پلیس‌راه کشور به شاخص شمار کشته‌های تصادفات به ازای هر 100 تصادف فوتی در جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد امسال حدود 340 نفر در هر 100 تصادف فوتی در جاده‌های کشور کشته شده‌اند که این رقم در مقایسه با سال گذشته 17 درصد و نسبت به سال 85 حدود 36 درصد کاهش یافت.

تصادفات جاده‌ای روز جمعه 16 کشته و 75 مجروح بر جا گذاشت

همچنین رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور با اعلام وضعیت راه‌های کشور گفت: در 61 فقره تصادف مهم جاده‌ای که طی 24 ساعت گذشته روی داده، 16 نفر کشته و 75 نفر مجروح شدند.

سرهنگ حسین علیشاهی در گفتگو با فارس افزود: عمده تصادفات روز گذشته در استان کرمان اتفاق افتاده و از 3 فقره تصادف روی داده، 6 نفر کشته شده‌اند.

سرهنگ علیشاهی اضافه کرد: ترافیک جاده‌های کشور روان است و به دلیل مساعد بودن هوا محدودیت خاصی وجود ندارد. وی گفت: مهم‌ترین علل وقوع تصادفات 24 ساعت گذشته عدم توجه به جلو، عدم کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه از رانندگان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ،جان دیگران و خود را به خطر نیندازند.

رانندگان دستکاری‌کننده پلاک به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند

از سوی دیگر رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور تهران بزرگ تاکید کرد: تعدادی از رانندگان برای ورود به محدوده طرح زوج و فرد، پلاک خودروی خود را دستکاری می‌کنند که در صورت مشاهده به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

سرهنگ سعید اسماعیلی در گفتگو با فارس گفت: تعداد رانندگان خاطی خودروهایی که پلاکشان دستکاری شده، ناچیز است اما برای برخی شهروندان مشکلاتی را به وجود آورده از جمله در دوربین‌های ثبت سرعت که شاهد شکایت برخی شهروندان در این ارتباط هستیم.

به گفته سرهنگ اسماعیلی، طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی،‌ رانندگان متخلف که اسناد و پلاک خودرو را دستکاری و مخدوش کنند، به 6 ماه تا یک سال زندان محکوم خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها