سایت فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) نوشت، مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 بعد از سه ماه تعطیلی از روز 11 فوریه (23 بهمن) با برگزاری چهار دیدار حساس از سر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۲۳۳۰۳۲

در گروه نخست تیم ملی فوتبال ژاپن میزبان استرالیا است تا یکبار دیگر مسابقه به یادماندی دو تیم در جام جهانی 2006 تکرار شود و در آن سوی آسیا بحرین به ازبکستان می رود. هر دو تیم در این مسابقه به برد نیاز دارند اما در گروه دوم ایران در نبرد برای صدرنشینی میزبان کره جنوبی است در حالیکه کره شمالی به مصاف عربستان خواهد رفت.

استرالیا و ایران هفته گذشته ناباورانه مقابل حریفان خود در مقدماتی جام ملت های 2011 آسیا مساوی کردند اما بزرگترین شگفتی در منامه رقم خورد که در آن بحرین ، ژاپن را شکست داد.همانند بحرین، اعتماد به نفس بازیکنان تیم ازبکستان نیز با غلبه بر امارات، دوچندان شده است.

سایت فیفا در ادامه از دیدار ایران مقابل کره جنوبی در ورزشگاه آزادی تهران به عنوان مهمترین مسابقه گروه دوم نام برد و افزود، در این گروه کره‌ ایها با اختلاف دو امتیاز نسبت به ایران در صدر قرار دارند و کره شمالی و عربستان با یک امتیاز کمتر از ایران در مکان های سوم و چهارم ایستاده اند.

نتایج اخیر ایران قابل توجه است. یاران "علی دایی" بعد از پیروزی پر گل 6 بر صفر مقابل سنگاپور در تهران، در بانکوک و در جریان مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا تن به تساوی بدون گل مقابل تایلند دادند.

دایی در این باره گفت:‌ نمی توانیم همه مسابقات را ببریم. گاهی این اتفاقات در فوتبال روی می دهد.

اما کره جنوبی که به صورت خودکار به مسابقات جام ملت های 2011 صعود کرده است، بیشتر ژانویه را به تمرینات فشرده در خاک خود پرداخته و پنج مسابقه تدارکاتی مقابل تیم های محلی برگزار کرده است. این تیم همیشه در مسابقاتی که در تهران داشته، با مشکل مواجه بوده به طوریکه «هو جونگ مو» سرمربی کره جنوبی به کسب یک امتیاز و حفظ صدرنشینی تیمش در گروه راضی است.

از سوی دیگر پیونگ یانگ جایی است که دو تیم کره شمالی و عربستان به امید شکست ایران، به میدان می روند. شکست برای هر دو تیم و پیروزی ایران مقابل کره جنوبی، منجر به برگزاری یک مسابقه پلی آف با تیم سوم گروه نخست برای کسب آخرین سهمیه صعود از آسیا به جام جهانی خواهد شد.

کره شمالی پس از شکست هفته گذشته یک بر صفر در خانه مقابل لبنان و همچنین شکست 2 بر یک مقابل ایران در مقدماتی جام جهانی، عملکرد متوسطی را از خود به نمایش گذاشته است.

عربستان دیگر کشوری است که به صورت خودکار به جام ملت های آسیا صعود کرده اما به دلیل شرکت در مسابقات ماه گذشته جام خلیج فارس در عمان، آمادگی خوبی دارند.این تیم در فینال این رقابت ها، قهرمانی را به کشور میزبان واگذار کرد.

اما در گروه نخست ، «تاکشی اوکادا» سرمربی ژاپن بعد از شکست مقابل بحرین بدون حضور ستارگانش گفت: همیشه بعد از شکست شوکه می شوم. معتقدم درس های مختلفی از این شکست گرفتیم.

در یوکوهاما وضعیت کاملا متفاوت خواهد بود، ژاپن دو امتیاز کمتر از استرالیا دارد اما فاصله آن با قطری که یک مسابقه بیشتر انجام داده، سه امتیاز است.

تیم دوم استرالیا چهارشنبه گذشته مقابل اندونزی به تساوی دست یافت با وجود این به نظر می رسد فقط «کاریگ مور» در ترکیب این تیم مقابل ژاپن باقی بماند.

«پیم وربیک» سرمربی استرالیا گرچه در این مسابقه «هری کیول» را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما می تواند روی توانایی «تیم کاهیل» و «اسکات مک دونالد» حساب کند.

در دومین مسابقه این گروه ازبکستان در یک مسابقه حساس که قطعا به حذف یکی از تیم ها می انجامد میزبان بحرین است.

ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها