با حمله تازه به یک مدرسه سازمان ملل

اسراییل دانش‌آموزان غزه را به خاک و‌خون کشید

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه با شلیک گلوله تانک، بار دیگر دانش آموزان یک مدرسه وابسته به سازمان ملل متحد را در نوار غزه به خاک و خون کشید. در اثر این حمله، دست کم 16 تن کشته و زخمی شدند که دو تن از شهدا، دو برادر خردسال هستند.
کد خبر: ۲۲۹۹۴۰
به گزارش خبرگزاریهای خارجی از غزه، "عدنان ابو حسن" سخنگوی سازمان ملل در نوار غزه با اعلام این خبر گفت که در میان مجروحان حادثه، مادر دو کودکی به چشم می خورد که بر اثر اصابت گلوله تانک اسراییلی به مدرسه شهید شده اند.

این مدرسه سازمان ملل در روستای "بیت لاهیا" در شمال نوار غزه واقع است.

بنا به گزارشها، حدود 45 هزار نفر از ساکنان غزه در جریان تهاجم رژیم صهیونیستی به این منطقه به مدارسی پناه برده اند که توسط سازمان ملل متحد در این منطقه اداره می شود اما اسراییل این مراکز را نیز هدف حملات خود قرار داده است.

اسراییل پیش از این نیز در حمله ای دیگر به یکی از مدارس سازمان ملل حدود 40 کودک را شهید کرد.

سه هفته پس از تهاجم به نوار غزه که تاکنون موجب شهادت حدود 1600 نفر از مردم بی دفاع و زخمی شدن هزاران تن دیگر از مردم فلسطین شده است، کابینه رژیم صهیونیستی قصد دارد امروز موضوع آتش بس را بررسی کند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم امروز با صدور قطعنامه ای خواهان توقف فوری جنگ و پایان یافتن تهاجم اسراییل به نوار غزه شد.

این قطعنامه با 142 رای موافق، 4 رای منفی و 8 رای ممتنع به تصویب مجمع 192 عضوی سازمان ملل رسید.  رای 38 کشور دیگر احتمالا به دلیل عدم حضور نمایندگان آنها در جلسه ثبت نشده است.

چهار رای منفی به قطعنامه از سوی اسراییل، نائورو ، امریکا و ونزوئلا داده شد اما مخالفت ونزوئلا به این دلیل بود که محتوای قطعنامه، با قاطعیت لازم اقدامات ددمنشانه اسراییل را محکوم نکرده است. دولت ونزوئلا هفته گذشته در اعتراض به جنایات اسراییل، سفیر این رژیم را از کاراکاس اخراج و روابط خود را با تل آویو قطع کرد.

"نائورو" نیز که در مجمع عمومی به عنوان "جمهوری نائورو" شناخته می شود،‌ یک دولت میکرونزی است که با 21 کیلومتر مربع مساحت و یکهزار و یکصدنفر جمعیت در اقیانوس آرام قرار داد.

به این ترتیب، فقط امریکا و اسراییل به مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل رای منفی داده اند.

مجمع عمومی سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواسته است به 1860 شورای امنیت که هفته گذشته صادر شد و در آن بر لزوم برقراری آتش بس در نوار غزه تاکید شده است، تمکین کند .

مجمع عمومی سازمان ملل در نشست اضطراری خود با ابراز تاسف از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد که تاکنون بیش از 360 تن از کودکان فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها