عضو شورای عالی کار با اعلام نحوه تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران ، زمان برگزاری جلسات رسمی شورا دراین‌باره را منوط به تصمیم و برنامه ریزی وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرد.
کد خبر: ۲۲۸۸۶۳

ولی الله صالحی در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره زمان برگزاری جلسات رسمی شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده گفت: تعیین زمان برگزاری جلسات دستمزد بر عهده وزارت کار و امور اجتماعی است و آنها باید زمان دقیق شروع به کار را تنظیم کنند.

عضو شورای عالی کار در ارتباط با این سئوال که آیا شورای عالی کار تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران را بر اساس لایحه هدفمند کردن یارانه ها دنبال خواهد کرد؟ اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه ها یک بحث کلان است که تمام آحاد جامعه از کارگران و کارمندان تا بقیه مردم را دربر می گیرد.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: حداقل دستمزد کارگران را ما بر اساس ماده 41 قانون کار تعیین و اعلام می کنیم و تمامی کسانی که از قانون کار تبعیت می کنند مشمول آن می شوند.

وی ادامه داد: البته وقتی لایحه هدفمند کردن یارانه ها بخواهد اجرایی شود می تواند دستمزد کارگران را متاثر کند به نحوی که اجرای صحیح آن می تواند به بهینه سازی دستمزد کارگران و افزایش قدرت خرید این قشر بیانجامد.

عضو شورای عالی کار یکی از مهم ترین مواردی را که در زمان اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها باید مد نظر قرار گیرد، نظارت و کارشناسی بر حسن اجرای لایحه دانست و گفت: در این باره اگر لایحه هدفمند کردن یارانه ها از پختگی لازم برخوردار نباشد و درست اجرا نشود می تواند تاثیر منفی هم بر دستمزد کارگران داشته باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها