‌گروه سلامت: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، افرادی که به حالت تهوع و سرگیجه دچار می‌شوند، بهتر است روزانه چند عدد آلو مصرف کنند. مصرف این میوه تأثیر زیادی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی ‌ عروقی و سرطان دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد سالانه هزاران نفر بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان در جهان می‌میرند و درصد زیادی از هزینه‌های بخش بهداشت و درمان صرف این گونه بیماری‌ها می‌شود که با توجه به تاثیر آلو در پیشگیری از این بیماری‌ها مصرف این میوه می‌تواند در سلامت انسان بسیار مؤثر باشد.
کد خبر: ۲۲۷۰۰۹
بنابراین گزارش، طبیعی‌ترین و بی‌خطرترین راه معالجه یبوست و هموروئید (بواسیر) استفاده از اشکال مختلف آلو و آلوی خشک است؛ چرا که آلو به دلیل داشتن فیبر غذایی، برای کنترل قند خون، جلوگیری از یبوست و حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید است.

یکی دیگر از ترکیبات قابل توجه در این میوه، فیبر است که سبب کاهش سرعت جذب مواد مغذی به ویژه قندها شده و در عین حال میزان حساسیت به انسولین را نیز افزایش می‌دهند بنابراین مصرف آلو می‌تواند در کنترل قند‌خون مؤثر باشد.

تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد آلو سرشار از ویتامین‌های A و C و کربوهیدرات، آهن و کلسیم است و مصرف آن به صورت پخته برای افراد مسن توصیه می‌شود.آلو حاوی مقدار زیادی فسفر است و در افزایش قدرت فعالیت‌های ذهنی و حفظ سلامتی کبد تأثیرگذار بوده و باعث سم‌زدایی سیستم گوارشی نیز می‌شود.

این میوه کم و بیش در مناطق مختلف پرورش می‌یابد که دارای انواع مختلفی مثل آلو بخارا، آلو زرد، آلو سیاه، آلوچه و  است و در تهیه غذاهای مختلفی از جمله مرغ، کوفته، خورش به، خورش سیب، خورش اسفناج و فسنجان به کار می‌رود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها