گروه جامعه: رئیس مرکز سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: بیش از 40 درصد زایمان‌ها در کشور به روش سزارین انجام می‌شود، اما استفاده این روش در شهرهای بزرگ از مرز 70 درصد هم فراتر رفته است که عوارض زیادی را برای سلامت نسل آینده و مادران جوان به همراه دارد. امیر امیرخانی در گفتگو با فارس‌ افزود: شاخص سزارین در شهرهای بزرگ به علت تمرکز بیمارستان‌ها بسیار نگران‌کننده شده و علت اصلی آن هم تقاضا و درخواست مادران برای انجام زایمان به روش سزارین است که اصلاح این فرهنگ غلط نیازمند آگاهی‌بخشی به مادران و خانواده‌هاست.
کد خبر: ۲۲۶۹۷۵
وی گفت: وزارت بهداشت برای کنترل این موضوع 11 دانشگاه علوم پزشکی را  که بیشترین میزان سزارین در آنها بوده است  طی یک نشست ملی با حضور مدیران گروه زنان، مدیران درمان، مدیران حوزه بهداشت و مدیران سلامت خانواده جمع کرد تا به آسیب‌شناسی این مساله بپردازند.

وی افزود: در این نشست 10 مشکل و علت اصلی گسترش زایمان به روش سزارین شناسایی شد و برای کنترل آنها نیز 10 راهکار به دست آمد که طی بخشنامه‌ای با امضای وزیر بهداشت اجرایی شدن این راهکارها به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد.رئیس مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تاکید کرد: متاسفانه بخش مهم سزارین‌ها در کشور بدون ضرورت پزشکی و فقط به علت درخواست و تقاضای مادر انجام می‌شود و این امر به علت ناآگاهی مادران از عوارض سزارین و محاسن زایمان طبیعی است.

وی گفت: آگاهی‌بخشی به مادران و خانواده‌ها درباره عوارض سزارین و مزایای زایمان طبیعی در دستور کار وزارت بهداشت است که باید با همکاری نزدیک رسانه‌ها عملی شود، در عین حال دستورالعمل‌های زایمان‌های فیزیولوژیک یا طبیعی بدون درد و کم‌درد تهیه و در 10 بیمارستان کشور اجرایی شده است و گسترش می‌یابد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها