رویترز: روزنامه‌‌های دولتی چین گزارش کردند، مردی که در یک قطار سریع‌السیر سیگار کشیده بود، به علت تخلف از قانون منع سیگار کشیدن در قطار، 3 روز بازداشت شد. 3 دقیقه پس از حرکت قطار از شهر تیان جین به مقصد پکن، مرد سیگاری در توالت قطار سیگار می‌کشید که دستگیر شد. خط تیان جین به پکن، از زمان برگزاری المپیک پکن راه افتاده و قطارهای درجه یک در آن تردد می‌‌کنند.
کد خبر: ۲۲۶۳۰۵

در چین مقررات ویژ‌ه‌ای برای منع مردم از سیگار کشیدن وجود ندارد و تنها در قطار تیان جین به پکن در این باره سختگیری شده است. نیمی از مردان چینی سیگار می‌کشند. خبرگزاری شین‌هوا با انتشار خبر دستگیری مرد سیگاری نوشت: سیگار کشیدن در قطار تیان جین  پکن اکیدا ممنوع است. امیدواریم همه به قانون احترام بگذارند. این کار، احترام به همه مسافران است.

کتک خوردن 50 زن هندی به اتهام جادوگری

رویترز: 50 زن در روستایی در مرکز هند، به اتهام جادوگری از سوی اهالی روستا کتک خوردند.

شمار زیادی از اهالی روستا، این زنان را با چوب زدند، سپس موهایشان را کوتاه کردند. به گزارش پلیس هند، این روستا در یک منطقه جنگلی در فاصله 400 کیلومتری مرکز ایالت رایپور قرار دارد.

روحانی روستا به اهالی توصیه کرده بود برای محافظت خود از شیاطین، زنان را کتک بزنند.

پلیس چند نفر را در این خصوص دستگیر کرده و تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.  در منطقه چاتیسگار  که روستای جنگلی ذکر شده در آن قرار دارد  بندرت جنایتی صورت می‌گیرد؛ اما عقاید خرافی سبب شکنجه دست‌کم 100زن در سال می‌شود که برخی از آنها کشته می‌شوند.

ناوهای چینی به جنگ دزدان دریایی می‌روند

آسوشیتدپرس: 3 کشتی جنگی چینی مجهز به نیروهای ویژه، بالگرد و موشک‌های هدایت‌شونده برای مقابله با دزدان دریایی، روز جمعه عازم سواحل سومالی شدند.

اولین بار است که چین نیروهای خود را برای عملیات نظامی به خارج از آب‌های این کشور اعزام می‌کند. از این 3 کشتی، 2 تا عملیاتی و یکی خدماتی است. کشتی‌های چینی ابتدا به خلیج عدن می‌روند تا به کشتی‌های جنگی هند، روسیه، ناتو و آمریکا ملحق شوند که برای پاکسازی مناطقی که دزدان دریایی سومالی به کشتی‌ها حمله می‌کنند، وارد عمل شوند. سال 2008، دزدان دریایی به بیش از 40 کشتی بازرگانی در آب‌های نزدیک به سواحل 3000 کیلومتری سومالی حمله کرده‌اند.

دستگیری گرگ نزدیک دیوار چین

رویترز: کارگران کنار قسمتی از دیوار چین که فاصله زیادی با شهر پکن ندارد، گرگی را گرفتند. این مکان مورد توجه گسترده گردشگران است. گردشگران وقتی گرگ را دیدند، وحشتزده پا به فرار گذاشتند. یکی از کارگران گفت: مطمئن بودیم گرگ تنهاست. اگر دور از تجمع گردشگران، ظاهر می‌شد، با او کاری نداشتیم و حتما به حال خودش رها می‌کردیم؛ اما جایی دیده شد که احتمال خطر برای گردشگران وجود داشت. خبرگزاری شین‌هوا در این باره نوشت: ما گمان می‌کردیم دهه 1950 گرگ‌ها از اطراف پکن محو شده‌اند؛ اما باید گفت حدود 20 قلاده گرگ هنوز در کوه‌های شمال شهر و اطراف دیوار بزرگ چین زیست می‌کنند.

کشف جمجمه 2000 ساله

گاردین: باستان‌شناسان طی حفاری زمین‌های دانشگاه یورک در شمال انگلیس، جمجمه 200 ساله زنی را پیدا کردند که سالم است و درون آن مغز قرار دارد. این جمجمه در زمین‌های گلی پیدا شده و عکسبرداری از آن در بیمارستان دانشگاه یورک، وجود بافت مغز در آن را تایید کرده است.

سرپرستی گروه باستان‌شناسان را پژوهشگری از دانشگاه برادفورد برعهده داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها