اولین مرکز سلول درمانی و اولین بانک خون بند ناف رویان با حضور وزیر بهداشت و رئیس جهاد دانشگاهی افتتاح شد.این مرکز از مرحله ارزیابی بیمار فعالیت می‌کند و در صورت پیشرفت بیمار را به بخش درمانی مرتبط هدایت می‌کند و این مرکز وظیفه پیگری اثر درمانی را برای بیماران نیز بر عهده دارد.
کد خبر: ۲۲۵۷۴۷

به گزارش فارس ، حمید گورابی رئیس پژوهشکده رویان در مراسم افتتاحیه اولین مرکز سلول درمانی با اشاره به فعالیت‌های مرحوم کاظمی آشتیانی مؤسس پژوهشکده رویان در زمینه سلول‌های بنیادی گفت: این پژوهشکده به عنوان موتور محرک حرکت‌ها در زمینه سلول‌های بنیادی در کشور بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 87 به نام سال نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: تأسیس مرکز سلول درمانی رویان جامع عمل پوشاندن به صحبت‌های مقام معظم رهبری در پیام نوروزی است.

گورابی افزود: هم اکنون فاصله علم و فناوری بسیار کوتاه شده است، زمانی که ایده استفاده از سلول‌های بنیادی در ترمیم ضایعات قلبی مطرح شد، دستگاه‌هایی برای جدا کردن سلول‌های مورد نیاز طراحی و ساخته شد.

وی افزود: تأسیس مرکز سلول درمانی نزدیک کردن یافته‌های آزمایشگاهی به بالین است و همه محققان پژوهشکده رویان اخلاق پزشکی و اصول علمی را در تمامی فعالیت‌های خود رعایت می‌کنند.

رئیس پژوهشکده رویان تصریح کرد: این مرکز از مرحله ارزیابی بیمار فعالیت می‌کند و در صورت پیشرفت بیمار را به بخش درمانی مرتبط هدایت می‌کند و این مرکز وظیفه پیگری اثر درمانی را برای بیماران نیز بر عهده دارد و در صورت نیاز تکرار سلول درمانی مجدد نیز این مرکز این فعالیت را انجام می‌دهد. ما قصد داریم نحوه خدمت رسانی این مرکز را به حدی برسانیم که هزینه آن برای بیماران مناسب باشد.

گورابی خاطرنشان کرد: اولین بانک خون بند ناف رویان نیز با هدف دسترسی عمومی به این بانک راه‌اندازی شد تا افرادی که توانایی مالی برای استفاده از بانک خصوصی خون بند ناف را ندارند بتوانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها