دو ناوشکن و یک کشتی تدارکات چینی از هانگ یانگ به سواحل سومالی برای مبارزه با دزدان دریایی فرستاده شدند.
کد خبر: ۲۲۵۶۱۵
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری لنتا، کشتی‌های چینی (دو ناوشکن و یک کشتی تدارکات) از هانگ یانگ به سواحل سومالی برای مبارزه با دزدان دریایی فرستاده شدند.

بنا براین گزارش، ناوشکن‌های DDG-169 Wuhan و DDG-171Haikou و همچنین کشتی تدارکاتی Weishanhu برای مبارزه با دزدان دریایی راهی خلیج عدن شدند.

در گزارش آژانس‌های خبری آمده است که این کشتی‌ها شامل 800 نفر خدمه کشتی می‌باشند که 70 نفر آنها افراد فنی می‌باشند. همچنین این کشتی‌ها مجهز به اسلحه‌های موشکی و توپ می‌باشند.

این کشتی‌ها 10 روز دیگر در خلیج عدن خواهند بود. این کشتی‌ها، کشتی‌های غیرنظامی چینی و خارجی را بدون دریافت مبلغی همراهی خواهند نمود. اولین مرحله این عملیات سه ماه به طول خواهد انجامید. کشتی‌های چینی در حمل و انتقال محموله‌ها وکمک‌های انسان‌دوستانه، از جمله برای برنامه‌های سازمان ملل متحد شرکت خواهند نمود.

بر طبق اظهارات وزیر امور خارجه چین، در سال 2008 ، 1265 کشتی تجاری از خلیج عدن عبور کرده‌اند که دزدان دریایی به هفت مورد از آنها حمله نمودند. یک کشتی چینی ماهی‌گیری و 18 نفر از خدمه آن هنوز در دست دزدان دریایی اسیر هستند.

در سال 2008 دزدان دریایی سومالی به بیش از 100 کشتی از کشورهای مختلف حمله نموده‌اند. برخی تحلیلگران بر این عقیده هستند که این اقدام دزدان دریایی و ناامن‌سازی یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های آبی جهان، با تحریک برخی قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بی‌ارتباط نیست.

چندی پیش نیز برخی منابع خبری از فروش اسلحه از سوی رژیم صهیونیستی به طرف‌های درگیر در سومالی خبر دادند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها