ایسنا: کیانو ریوز ، بازیگر هالیوودی در جدید‌ترین حضور سینمایی‌اش در فیلم حماسی «47 رونین» نقش‌آفرینی می‌کند. این پروژه سینمایی از سوی شرکت فیلمسازی «یونیورسال پیکچرز» و فیلمنامه‌ای به قلم کریس مورگان آماده تولید می‌شود.
کد خبر: ۲۲۲۸۰۰

بنا به اعلام ورایتی، داستان این فیلم زندگی یک شمشیر‌زن سامورایی را به تصویر می‌کشد که به خونخواهی استادش در قرن 18 میلادی، در ژاپن به مبارزه برخاسته است.

کریس مورگان خالق آثاری چون «تحت تعقیب» و «تند و سریع» فیلمنامه «47 رونین» را با تهیه‌کنندگی اسکات استوبر به نگارش درآورده است.

کیانو ریوز که اخیرا فیلم «روزی که زمین ایستاد» را آماده نمایش کرده است، با فیلم‌های «کنستانتین»، «ماتریکس» و « نوامبر شیرین» به اعتبار بین‌المللی رسیده است.

رقابت 7 بازیگر نقش اول زن برای نامزدی اسکار

فارس: مریل استریپ، آناهاتاوی، آنجلینا جولی، کیت وینسلت، ملیسا لیو، کریستین اسکات‌تامس و سالی‌ هاوکینز از بازیگرانی هستند که برای نامزد شدن در رشته اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول شانس دارند.

در شرایطی که سینمای آمریکا، سینمایی مردانه لقب گرفته، هر سال فیلم‌هایی ساخته می‌شود که شخصیت‌های زن نقش اصلی آنها را به عهده دارند و معمولا بازیگران زن این فیلم‌ها، بازی‌هایی به یاد ماندنی ارائه می‌دهند که برای مثال، می‌توان از مریل استریپ نام برد. خیلی‌ها اطمینان دارند او امسال برای پانزدهمین بار ــ و این بار برای درام اجتماعی «شک» ــ نامزد دریافت جایزه اسکار خواهد شد. هیچ بازیگر تاریخ سینما تا به حال نتوانسته این تعداد نامزد دریافت اسکار شود ولی انتخاب‌های درست و بازی‌های زیر پوستی این بازیگر باعث شده تا لقب مطرح ترین بازیگر زن سینمای 40 سال اخیر دنیای سینما را به خود اختصاص دهد.

رقیب اصلی مریل استریپ در اسکار 2009 کسی نیست جز آنا هاتاوی که بازی‌اش در «ریچل ازدواج کرد» توجه همگان را به خود جلب کرده است.

با آن که کسی برای آنجلینا جولی در «بچه عوضی» کلینت ایستوود شانس نامزدی اسکار نمی‌بیند، ولی پیش‌بینی می‌شود بازی او در «قلب مقتدر»، توجه اعضای آکادمی را به خود جلب کند.

ملیسا لیو، بازیگر ناشناخته‌ای است که بازی‌اش در فیلم مستقل «رودخانه یخ‌زده» مورد توجه منتقدان و سینماروهای جدی و حرفه‌ای قرار گرفت. کیت وینسلت که تا به حال 4 بار نامزد اسکار شده، در فیلم «مسیر انقلابی» نقش یک زن خانه‌دار دهه پنجاهی را بازی می‌کند. فیلم را سام مندس، همسر وینسلت ساخته و پس از سال‌ها ــ و بعد از موفقیت عظیم تایتانیک ــ او دوباره با لئوناردو دی کاپریو همبازی شده است.

کریستین اسکات تامس در درام فرانسوی زبان «از خیلی‌ وقت پیش دوستت داشته‌ام» نقش زنی را دارد که تازه از زندان آزاد شده و بالاخره سالی‌هاوکینز تازه از راه رسیده را نباید فراموش کرد که در درام اجتماعی مایک لی « Happy Go lucky» بازی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها