رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران هشدار داد؛ آمار افزایش بیماری ایدز در کشور شوخی نیست، باید جوانان را در آگاهی دهی به روش های ایمن در روابط جنسی مثل استفاده از کاندوم آموزش داد.
کد خبر: ۲۲۱۰۲۰

دکتر «مینو محرز» امروز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:معذور بودن رسانه ها از جمله صدا و سیما در اطلاع رسانی عمیق در این خصوص باعث شده درصد مبتلایان رو به افزایش رود و این نشان می دهد در زمینه اطلاع‌رسانی ضعیف عمل کردیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌ و اطلاع‌رسانی‌ باید در ابتدای شیوع ایدز در کشور انجام می شد، اظهار داشت :نمی‌دانم چرا صدا و سیما، مدارس و همه واحدهای آموزشی که می‌توانند در این زمینه تاثیر مثبت و به‌سزایی بگذارند نسبت به این معضل جدی یک عزم راسخ و حرکت محکم پیشه نمی‌کنند.

محرز تصریح کرد؛ نمی‌توان به وزارتخانه‌ بهداشت و درمان به تنهایی در این زمینه خرده گرفت یا این کار عظیم را فقط وظیفه صدا و سیما دانست ،این چیزی که به وجود آمده و همه ما را می‌آزارد، یعنی افزایش آمار مبتلایان به ایدز، موضوعی نیست که بشود از آن چشم‌پوشی کرد. واقعا باید در هر پست و منصبی مثل معلم ،مربی هستیم، اگر یک روزنامه‌نگاریم و اگر یک پزشک یا کارمند باید خود را موظف بدانیم که در این زمینه اطلاعات کسب کنیم و آن اطلاعات را به دیگران انتقال دهیم.

وی خاطرنشان کرد؛ برخی از کشورها با آموزش توانستند این معضل را که روزی ناامید از مهار آن بودند، امروز آن را مهار کنند، ولی ما آن را جدی نگرفتیم و با آموزش همگانی سعی در نابودی کامل آن نکردیم، ولی در زمان کنونی نیز می توان با آموزش و اطلاع رسانی به سرعت آن را مهار کرد.

دکتر«عباس صداقت» رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به ایرنا گفت: وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند از عهده اطلاع رسانی و آموزش به جوانان در زمینه راه‌های پیشگیری از ایدز برآید، بلکه همه دستگاهها در حوزه سلامت می توانند در این راه گام بردارند.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش می تواند آموزش را از مدارس ، سازمان امور مساجد آموزش را از حسینیه ها و مساجد شروع کند و ادارات مختلف و دانشگاهها می توانند جلسات آموزشی برگزار کنند.

صداقت ادامه داد: تخمین زده می شود حدود 80هزار نفر در کشور به بیماری ایدز مبتلا باشند و در حال حاضر راه انتقال این بیماری به سمت رفتارهای پرخطر جنسی می رود که تهدیدی بزرگی به جمعیت جوان کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها