استاندار خراسان رضوی گفت: با دستور رییس جمهور راه آهن سرخس به چابهار متصل خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۹۷۲۱

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان، محمدجواد محمدی زاده پس از مراسم کلنگ‌زنی چندین پروژه در منطقه ویژ‌ه اقتصادی سرخس در افتتاح تالار همایش‌های این منطقه تصریح کرد: سال‌ها بود که در منطقه ویژه اقتصادی سرخس با همت ارزشمند آستان قدس رضوی، سرمایه‌گذاری بیش از 50 میلیارد تومان در حوزه های زیر ساختی انجام شده بود اما شاهد بالندگی و توسعه منطقه نبودیم.

وی اظهار داشت: در طول 3 سال گذشته با همت آستان قدس رضوی و حمایت‌های دولت نهم، این حمایت عملی و جدی در موضوع سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس شکل گرفت.

وی از صدور مجوز برای احداث شهرک انرژی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حوزه‌های پتروشیمی، نفت و گاز خبر داد و عنوان داشت: روزی سرخس آخر ایران و بن بست کشور محسوب می‌شد اما امروز پیشانی و پیش قراول همکاری‌های اقتصادی در روابط بین‌الملل در حوزه‌های آسیای میانه و شبه قاره هند است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه با دستور رییس جمهور، راه آهن سرخس به چابهار متصل خواهد شد، خاطرنشان کرد: راه آهن سرخس به گرگان، تهران و غرب کشور برای دسترسی به اروپا و هرات و چین متصل خواهد شد.

محمدی زاده با تاکید بر استفاده از ظرفیت ترانزیتی سرخس، اظهار داشت: باید سرخس را به فرآوری مواد خام کشورهای آسیای میانه و صدور این مواد به کشورهای همسایه تبدیل کنیم.

‌نماینده عالی دولت در خراسان رضوی عنوان داشت‌: بازار مصرف مناسب در آسیای میانه و شبه قاره هند باعث شده است که تولید در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، اقتصادی باشد.

وی افزود: تنها از یک دهم ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه راه آهن استفاده می‌شود و تا ده برابر این میزان نیز قابل استفاده است چرا که کشورهای همسایه توان اقتصادی و مدیریتی در حوزه حمل‌و‌نقل بین‌المللی ندارند.

‌وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس به توسعه بیمه‌ها، ضمانت‌های صادراتی، شبکه‌های بانکی‌ و حتی بانک‌های خارجی و شبکه‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی به عنوان پشتوانه‌های کار صادرات و واردات نیاز دارد.

‌هم‌چنین در این مراسم حسین علیپور، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: واحدهای خوبی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حال راه اندازی است‌.

وی بیان داشت: براساس دیدگاه‌های تولیت آستان قدس رضوی، باید توسعه منطقه ویژه اقتصادی سرخس به کسب در‌آمد، تولید کار و اشتغال و ثروت برای مردم شهرستان سرخس و سپس برای استان و کشور تبدیل شود.

وی با بیان این که سرمایه پروژه‌هایی که در منطقه کلنگ زنی شده، بالغ بر 240 میلیارد تومان است، عنوان داشت: هزار و 650 نفر به صورت مستقیم در این پروژه‌ها مشغول به کار خواهند شد.

علیپور خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از واحد GTL در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خواهیم بود که در روز دو میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌کند و فرآورده‌هایی مانند بنزین هواپیما و گازوییل تولید خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها