چشم انداز یک جنگ کوتاه مدت قیمت نفت را کاهش داد

جام جم آنلاین - روز جمعه 14 مارس پس از این که ابتدا قیمت نفت در بازار اندکی افزایش یافت ، اما اظهارنظرهای مختلف درمورد کوتاه مدت بودن جنگ و عدم وجود
کد خبر: ۲۱۷۶۶
کمبود نفت برای کشورهای بزرگ مصرف کننده نفت موجب شد تا قیمت نفت کاهش یابد.
به نوشته روزنامه لاتریبون ، روز جمعه در بازار نیویورک قیمت نفت به نسبت روز پنجشنبه بیش از دو دلار کاهش یافت و قیمت هر بشکه نفت سبک پایه تگزاس به 33 دلار و 85 سنت رسید.
به این ترتیب ، قیمت نفت که در ماه گذشته به بالاترین سطح خود در دوازده ماه گذشته رسیده بود در معاملات روز پنجشنبه و جمعه حدود شش دلار کاهش یافت.
علاوه بر چشم انداز یک جنگ کوتاه مدت ، اطلاعات موثق درمورد عدم کمبود نفت در کشورهای بزرگ واردکننده نفت درصورت توقف صادرات نفت عراق موجب کاهش قیمت ها در بازار گردید.
همچنین براساس اطلاعات دریافتی ، عربستان سعودی 14 نفت کش با ظرفیت کلی 5/29 میلیون بشکه نفت را به امریکا صادر کرده است که تا ماه مه به سواحل این کشور خواهند رسید.
درعین حال هنگام تعطیل شدن بازار معاملات نفت لندن در روز جمعه قیمت نفت برنت که با آغاز بازار معاملات اندکی افزایش یافته بود ، دوباره کاهش یافت .
هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل در مرکز معاملات بین المللی نفت لندن به 31 دلار و 15 سنت رسید و نیز قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه می به 30 دلار و 50 سنت کاهش یافت .

جنگ کوتاه مدت علیه عراق به شدت قیمت نفت را کاهش می دهد
جنگ در عراق یک عصر جدید نفتی را ایجاد می کند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها