سفر پسر معمر قذافی به آمریکا

منابع دیپلماتیک از سفر دو هفته‌ای سیف‌الاسلام قذافی به آمریکا جهت دیدار با مقامات این کشور و بررسی روابط دو جانبه بین طرابلس و واشنگتن خبر دادند.
کد خبر: ۲۱۶۷۸۲

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی شبکه العربیه، منابع دیپلماتیک لیبی و آمریکا، اعلام کردند که سیف‌الاسلام قذافی پسر معمر قذافی رهبر لیبی، روز شنبه در یک سفر دو هفته‌یی راهی آمریکا شد.

به گفته‌ی این منابع، پسر قذافی در جریان این سفر با رهبران آمریکایی درباره‌ روابط دو جانبه طرابلس و واشنگتن گفت‌وگو خواهد کرد.

وی همچنین سعی خواهد کرد دیداری را باراک اوباما رییس‌جمهور منتخب آمریکا انجام دهد. این سفر سیاسی در حالی انجام شده است که دو ماه پیش سیف‌الاسلام قذافی تصمیمش را مبنی بر عدم دخالت در امور لیبی و کناره‌گیری از روند سیاسی اعلام کرده بود.

سایت اینترنتی شبکه العربیه همچنین اعلام کرد: پسر قذافی روز دوشنبه در مقر وزارت امور خارجه آمریکا با مقامات این وزارتخانه دیدار خواهد کرد.

با وجود این که امکان دیدار قذافی با باراک اوباما خیلی قطعی نیست؛ اما منابع دیپلماتیک از احتمال دیدار وی با برخی از معاونان اوباما جهت بررسی روند روابط دو کشور با روی کار آمدن دولت جدید خبر دادند.

در همین حال، کنگره‌ ملی لیبی از احزاب مخالف این کشور اعلام کرد که سفر سیف‌الاسلام به آمریکا در راستای گسترش تفکر حکومت موروثی بین غربی‌ها صورت گرفته است.

در همین حال، منابع نزدیک به پسر رهبر لیبی اعلام کردند که جدول کاری سفر وی شامل دیدار با برخی مقامات دولت جرج بوش رییس جمهور آ‌مریکا، سازمان امنیت ملی، وزارت دفاع و برخی اعضای کنگره است.

همچنین انتظار می‌رود سیف‌الاسلام قذافی با برخی از تجار و صاحبان شرکت‌های بزرگ آمریکایی به ویژه شرکتهای نفتی جهت امضای قراردادهای تجاری دیدار کند.

سیف‌الاسلام قذافی در ماه اوت رسما اعلام کرده بود که از روند سیاسی کناره گرفته است.

وی ایجاد یک جامعه‌ مدنی قدرتمند در لیبی را خواستار شده و تاکید کرده بود که هیچ پست رسمی و یا اجرایی را در لیبی نخواهد پذیرفت و به اداره‌ی موسسه‌ی خیریه‌ای که مسوولیت آن را بر عهده دارد، اکتفا خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها