نقش کارگران خارجی‌ در افزایش نرخ بیکاری‌

محمدرضا صالحی مرام ، مدیرکل اتباع خارجی وزارت کار و امور اجتماعی با اشاره به 2 میلیون اتباع خارجی در ایران گفت: هر 250 هزار نیروی کار خارجی، نرخ بیکاری را یک درصد افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۲۱۳۹۷۶
صالحی مرام در گفتگو با برنا، از حضور بیش از 2 میلیون نفر اتباع خارجی در ایران خبر داد و گفت: 2 میلیون نفر از کارگران غیرمجاز خارجی که بیشترین آنها نیز تبعه کشور افغانستان‌اند ‌ در کشور مشغول به کار هستند. 

وی برنامه‌ریزی برای ساماندهی نیروهای کار خارجی را ضروری خواند و تصریح کرد: ساماندهی اتباع بیگانه در کشور می‌تواند به کنترل و کاهش نرخ بیکاری کمک کند.

مدیرکل اتباع خارجی وزارت کار و امور اجتماعی ساماندهی ورود اتباع بیگانه را مهم‌تر از اخراج آنها دانست و افزود: باید به نحوی عمل شود که اگر نیاز به کارگر خارجی در کشور احساس شد، ابتدا نیاز شناسایی و سپس از بین واجدین شرایط خارجی نیرو جذب شود.

صالحی مرام خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر مانند کره، اگر بخواهیم 50 نفر به نیروی کار ایرانی شاغل در آنجا بیفزاییم باید مدت‌ها رایزنی کنیم تا بتوانیم موافقت آنها را بگیریم؛ ولی در ایران نیروهای کار غیرمجاز خارجی براحتی می‌توانند کار کنند و جای کارگران ایرانی را اشغال نمایند.

این مقام مسوول در وزارت کار در زمینه اعمال سیاست‌های قهری و جریمه کردن کارفرمایان در کم شدن تمایل آنان به استفاده از نیروی کار غیرمجاز خارجی افزود: متاسفانه اعمال سیاست‌های قهری، جریمه و زندانی کردن کارفرمایان نتوانسته در تمایل کارفرمایان به استفاده از نیروی کار غیرمجاز خارجی تاثیرگذار باشد.

وی با انتقاد از کارفرمایانی که از نیروی کار غیرمجاز استفاده می‌کنند، ادامه داد: با این که برای کارفرمایانی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده می‌کنند جرایمی را در نظر گرفته‌ایم؛ اما بازهم افرادی هستند که به دلیل ارزان بودن این نیروها از آنها استفاده می‌کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها