تلاش اعراب برای احتراز از جنگ

جام جم آنلاین - وزیران خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس که در جلسه ای ویژه در قطر به سر می برند طرح پیشنهادی امارات متحده عربی برای جلوگیری از بروز جنگ در عراق را به بحث گذاشته اند.
کد خبر: ۲۱۲۸۸
به گزارش بی بی سی شیخ حمد بن جاسم بن جابر آل ثانی، وزیر خارجه قطر ، پس از جلسه روز دوشنبه گفت اگر چه کشورهای عضو شورای همکاری این پیشنهاد را رسما تصویب نکرده اند ، اما آن را ابتکاری مثبت می دانند که می تواند از بروز جنگ جلوگیری کند.
طرح امارات که توسط دولت های بحرین و کویت مورد حمایت قرار گرفته است ناظر به خروج صدام از عراق است درحالیکه صدام حسین اخیرا در مصاحبه ای با شبکه سی بی اس آمریکا تاکید کرده که ترجیح می دهد در عراق بمیرد تا اینکه به تبعید برود.
به گفته کارشناسان ، پس از ماه ها سکوت در برابر تجمع نیروهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس به منظور حمله به عراق ، اینک کشورهای منطقه در صدد برآمده اند به نحوی از تغییر رژیم در عراق به دست آمریکا جلوگیری کنند.
براساس طرح پیشنهادی امارات متحده عربی صدام حسین با کناره گیری از قدرت از مصونیت در برابر پیگرد قانونی برخوردار می شود و در صورتی که صدام حسین این پیشنهاد را بپذیرد ، باید ظرف چهارده روز عراق را ترک کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها