نخستین دوره مسابقات رباتیک خوارزمی در دانشگاه آزاد قزوین آغاز شد.
کد خبر: ۲۱۱۴۳۲

رئیس کمیته تخصصی مسابقات رباتیک خوارزمی ظهر امروز در حاشیه برگزاری مسابقات در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: نخستین دوره مسابقات رباتیک خوارزمی با شرکت لیگ‌های مختلف برگزار می‌شود که مسابقات سه لیگ ربات‌های فوتبالیست سایز متوسط، ربات‌های فوتبالیست سایز کوچک و ربات‌های امدادگر واقعی در دانشگاه آزاد قزوین و لیگ‌های دانش‌آموزی در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران برگزار می‌شود.


شروین امیری ادامه داد: همچنین لیگ‌های شبیه‌سازی امداد، شبیه‌سازی فوتبال دو بعدی، شبیه‌سازی فوتبال سه بعدی، ربات‌های جستجوگر، ربات‌های انسان‌نما و ریز ربات‌ها در مجتمع تحقیقاتی عصر انقلاب برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این دوره از مسابقات 15 تیم از دانشگاه آزاد قزوین، دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز، دانشگاه شاهد، موسسه آموزش عالی آزاد هادی، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دبیرستان کمال، دانشگاه امام خمینی قزوین، دانشگاه آزاد شهرکرد، دانشگاه آزاد یزد، دانشگاه آزاد تهران مرکز، دانشگاه صنعتی اصفهان و به صورت آزاد شرکت دارند.

رئیس کمیته تخصصی مسابقات روباتیک خوارزمی توضیح داد: علم رباتیک با توجه به اینکه علم چند رشته‌ای است و در هنگام ساخت یک ربات تخصص‌های مختلف دخیل هستند نیازمند توجه ویژه است.

وی عنوان داشت: هرچه این علم رو به رشد باشد بیش از پیش در اختیار بخش صنعت و فضای تخصصی خواهد بود و در نتیجه مکانیزه شدن فعالیت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

امیری در خصوص اهداف برگزاری مسابقات روباتیک خوارزمی گفت: این مسابقات با هدف ایجاد انگیزه در جوانان، شناسایی نخبگان، حمایت از برگزیدگان و همچنین ایجاد زمینه استفاده از این ربات‌ها در صنعت برگزار شده تا این علم بیش از پیش توسعه یابد چراکه ما آینده روشنی را در این پیشرفت این علم در کشور می‌بینیم.

وی اعلام کرد: یکی دیگر از اهداف ما آشنایی شرکت کنندگان با جشنواره جوان خوارزمی است که برندگان این جشنواره در بیست و پنجم آذر ماه معرفی و از حمایت‌های ویژه‌ای برخوردار خواهند شد که در این راستا سعی شده تا این مسابقات هماهنگ با جشنواره باشد.

رئیس کمیته تخصصی مسابقات روباتیک خوارزمی خاطر نشان ساخت: ربات‌های ساخته شده توسط جوانان قطع یقین می‌توانند در آینده کاربرد صنعتی داشته باشند که در مسابقات آینده عملکرد ربات‌ها و تیمی که بیشتر روی ربات‌ها کار کرده برای ما مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها