کناره گیری حزب کارگر از ائتلاف با لیکود

جام جم آنلاین - حزب چپ میانه کارگر در اسرائیل رسما اعلام کرد که از مذاکره برای تشکیل دولت ائتلافی جدید به ریاست آریل شارون، کناره گرفته است.
کد خبر: ۲۰۹۶۸
در انتخابات عمومی سرزمین های اشغالی در ماه گذشته ، حزب لیکود ، به رهبری شارون، توانست به اکثریت نسبی کرسی های کنست - مجلس اسرائیل - دست یابد اما برای حصول اکثریت و اخذ رای اعتماد از مجلس ناگزیر است با احزاب دیگر ائتلاف کند در حالیکه سایر احزاب چندان رغبتی برای ائتلاف با این حزب نشان نمی دهند.
به گزارش بی بی سی سخنگوی رهبر حزب کارگر ، گفته است که محتوای پیش نویس توافقنامه به دست آمده بین شارون و حزب مذهبی - ملی مانع از حضور حزب کارگر در ائتلاف جدید می شود چرا که حزب مذهبی ملی خواستار توسعه شهرک های یهودی نشین در اراضی اشغالی است در حالیکه شعار حزب کارگر توقف شهرک سازی است.
به گفته سخنگوی حزب کارگر ، توافق به دست آمده بین حزب مذهبی و حزب لیکود نشان می دهد که آریل شارون در نظر ندارد به تلاشی جدی برای استقرار صلح بین اسرائیل و فلسطینیان مبادرت ورزد.
در مقابل حزب مذهبی ملی گفته است که توافق به دست آمده با حزب لیکود که شامل گسترش شهرک های یهودی نشین است به منظور پاسخگویی به "رشد طبیعی" جمعیت اتخاذ شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها