در گفتگو با «جام‌جم»

تعرفه MMS و GPRS همراه اول اعلام شد

اجرای آزمایشی 2 سیستم جدید تبادل اطلاعات تلفن همراه شامل MMS و GPRS در تهران آغاز شد.
کد خبر: ۲۰۹۳۱۸
به گزارش خبرنگار ما، ‌ MMS سیستم تبادل اطلاعات به صورت چندرسانه‌ای از جمله صوت و تصویر و GPRS سیستمی است که با استفاده از آن اتصال به اینترنت امکان‌پذیر می‌شود که با این‌که از مدت‌ها پیش در دنیا قابل استفاده بوده اما ایرانیان تا‌به‌حال از آن بهره‌مند نشده‌اند.

داوود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران در این‌باره به خبرنگار ما گفت: هم‌اکنون این سیستم به طور آزمایشی در تهران به بهره‌برداری رسید، به این صورت که برخی مشترکان که بیشتر شامل کارشناسان شبکه هستند مشغول استفاده از این سرویس‌ها و تست آن روی تلفن همراه خود هستند.

وی افزود: احتمالا تا 3 ماه آینده و پس از تست، این سرویس‌ها برای کل کشور و تمامی تلفن‌های همراه راه‌اندازی می‌شود.
وی درباره تعرفه سرویس‌های جدید اظهار کرد: تعرفه استفاده از GPRS به ازای هر کیلوبایت از 8 صبح تا 10 شب 14.8 ریال و از ساعت 11 شب تا 8 صبح معادل 4 ریال است. وی خاطرنشان کرد: تعرفه ارسال پیام MMS هم یک‌هزار ریال است.

وی تصریح کرد: البته این تعرفه‌ها حالت سقف دارد و امکان کاهش آن بسیار است، همان‌گونه که تعرفه GPRS بین صبح تا شب به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره سرنوشت راه‌اندازی اینترنت پرسرعت نیز گفت: ما در حال راه‌اندازی خطوط اینترنت پرسرعت (ADSL) در کشور هستیم و طبق مصوبات وزارت ارتباطات، ارائه نامحدود آن برای نهادها، شرکت‌ها و دانشگاه‌ها چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی امکان‌پذیر است اما فعلا دسترسی برای ارائه آن به مشترکان خانگی نداریم و لذا مصرف اینترنت خانگی در همان 128 کیلوبایت باقی می‌ماند.

وی افزود: اینترنت پرسرعت تا پایان امسال در کشور راه‌اندازی می‌شود.وی قیمت اینترنت در کشور را متوسط ارزیابی و اظهار کرد: چون مقدار مصرف اینترنت در کشور ما متوسط است، قیمت آن نیز متوسط است. ما الان دچار مصرف پایین اینترنت در کشور هستیم و این یک مشکل است چرا که ارتقای کمیت و کیفیت اینترنت را سد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مثلا در بخش اینترنت خانگی با وجود تمام حرف و حدیث‌هایی که گفته می‌شود فعلا همین 128 کیلوبایت کافی است و ما تقاضای بسیار کمی را برای حجمی بالاتر از این داریم.

وی درباره شکایت‌هایی که از کندی یا قطعی اینترنت در 2 هفته اخیر ابراز شده، گفت: ما قطعی بزرگ و سراسری اصلا نداشته‌ایم، هر چه بوده در دست ISP بخش خصوصی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها